کد خبر: ۶۰۵۴۵۹
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹

نماینده قائمشهر از پاسخ‌های وزیر کشور قانع شد

نماینده قائمشهر از پاسخ های وزیر کشور در مورد قانون مدیریت جامع خدمات شهری، نبود درآمد پایدار شهرداری ها و تشکیل سازمان توسعه و عمران دریا و سواحل قانع شد.
آفتاب‌‌نیوز :

علی ادیانی راد در جلسه علنی امروز-شنبه-مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین نقد مجلس ضعف نظارت است که موجب می شود دستگاه های اجرایی و مسئولان نسبت به اجرای قانون استنکاف داشته باشند.

نماینده قائمشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در برنامه پنجم توسعه در ماده ۱۷۳ دولت مکلف شد برنامه جامع مدیریت شهری را تهیه کند. علاوه بر این در ماده دیگری دولت مکلف به تدوین نظام درآمدهای پایدار شهری شد و در بند (ب) ماده ۱۸۷ دولت مکلف به تشکیل سازمان مدیریت دریا و سواحل کشور شد.

نماینده قائمشهر از پاسخ‌های وزیر کشور قانع شد

وی گفت: طبق توضیحات رحمانی فضلی، برنامه جامع مدیریت شهری و نظام تأمین درآمدهای شهری تهیه شده است اما توضیحی در مورد عدم اجرای حکم ماده ۱۸۷ ارائه ندادند.

ادیانی راد افزود: مدیریت جامع شهری و همچنین نظام درآمدزایی پایدار برای شهرداری ها در عمل اجرایی نشده است و در مرحله تهیه نظام و برنامه است. به معنای دیگر هشت سال است که این برنامه ها معطل مانده است.

وی ادامه داد: شهرداری ها در کشور تحت فشار مردم و دستگاههای نظارتی قرار دارند، به دلیل اینکه دولت برنامه جامع مدیریت شهری را آماده نکرده است. در جریان سیل اخیر اگر برنامه جامع مدیریت شهری وجود داشت، بسیاری از عوارض، خطرات و زیان های سیل واقع نمی شد.

ادیانی راد گفت: اتلاف منابع را یکی از پیامدهای عدم اجرای برنامه جامع مدیریت شهری است، دولت مکلف به تدوین نظام جامع درآمدهای پایدار شهرداری ها بود که دولت این تکلیف قانونی را تاکنون اجرا نکرده است که به معنای استنکاف از اجرای قانون است.

در پایان علی ادیانی اعلام کرد که از پاسخ های وزیر کشور قانع شده است و آن را به رای مجلس نگذاشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین