کد خبر: ۶۰۵۴۹۶
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲

مهم‌ترین عوارض نخوردن صبحانه چیست؟

در این مطلب با مهم‌ترین عوارض نخوردن صبحانه آشنا خواهید شد.
مهم‌ترین عوارض نخوردن صبحانه چیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

 سال‌هاست که متخصصان علم تغذیه می‌گویند؛ نخوردن صبحانه باعث به هم خوردن نظم بدن و متخصصان قلب و عروق هم معتقدند نخوردن صبحانه موجب اضافه وزن و بیماری می‌شودو از طرف دیگر یکی از دلایل ضعف کردن و گرسنگی مداوم، نخوردن صبحانه است. اگر صبحانه نخورید در طول روز تمایل شما برای مصرف تنقلات ناسالم بیشتر می‌شود.

مهم‌ترین عوارض نخوردن صبحانه

*چاقی
نتایج پژوهشی که در سال ۲۰۱۳ انجام شده است، نشان می‌دهد خوردن صبحانه کامل و ناهار سبک باعث تسهیل کاهش وزن، کاهش خطر ابتلا به دیابت، بیماری‌های قلبی و کلسترول بالا می‌شود؛ در حالی که عکس این قضیه یعنی صبحانه سبک و ناهار سنگین چنین تاثیری را ندارد.

*کاهش سطح حافظه
محققان دانشگاه مریلند مشاهده کردند کودکانی که صبحانه نمی‌خورند در مدرسه احساس خستگی بیشتری دارند و نمی‌توانند به درستی تمرکز داشته باشند. به عقیده محققان دانشگاه آیووای ایالات متحده آمریکا نیز کودکانی که به میزان کافی آهن، ید و پروتئین دریافت نمی‌کنند بهره هوشی پایین تری دارند.

*بی نظمی در قاعدگی
حذف وعده صبحانه در زنان با بی نظمی‌های دوران قاعدگی همراه است. افزون بر این قاعدگی دردناک و یبوست نیز از عوارض دیگر آن است.

*عوارض فیزیکی
نخوردن صبحانه خطر ابتلا به هیپوگلیسمی یا کاهش قند خون را افزایش می‌دهد. همچنین باعث علایم جسمی دیگر مانند لرزش، ضعف، سرگیجه، سردرد، احساس سوزن سوزن شدن، سریع شدن ضربان قلب، می‌شود.

 

منبع : خراسان

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین