کد خبر: ۶۰۵۵۱۲
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲

شما هم از پیر شدن ترس دارید؟

یک روانشناس بالینی گفت: پدیده های جدید فضای مجازی باید بسترسازی مناسبی داشته باشد.
شما هم از پیر شدن ترس دارید؟
آفتاب‌‌نیوز :

حامد سجادپور با اشاره به اینکه نرم افزارهای فضای مجازی پیش از اینکه آسیبی را به دنبال داشته باشند باید بستر سازی مناسب فراهم شود، اضافه کرد: واکسیناسیون روانی باید در بین افراد جامعه وجود داشته باشد که درگیر تهاجم های فرهنگی نشوند و افراد در مورد مسائل مختلف به بینش مربوط دست پیدا کنند.

وی با بیان اینکه نرم افزارهای مختلفی برای تغییر جنسیت، دوران پیری و... وجود دارد، افزود: این نرم افزارها می تواند قابلیت های مثبت و منفی مختلفی داشته باشند و از همین جهت نیازاست که پیش از وجود یک پدیده مجازی بستر مناسب فراهم شود.

سجادپور اظهار کرد: در نرم افزارهایی که جنسیت افراد تغییر می کند، می تواند برای افرادی که ترنس هستند مفید بوده و افرادی که هویت شکل نگرفته ای دارند غیر مفید باشد.

به گفته وی، افرادی که ترنس هستند می توانند از قابلیت این نرم افزار بهره مند شوند و با ترنس بودن خود بهتر کنار بیایند اما برای افراد دیگری که هویتی کاملی ندارند می‌تواند دوگانگی ایجاد کند.

سجادپور بیان کرد: برخی از افراد نیز درگیر بحران پیری خود هستند و ترس دارند از اینکه با این دوران مواجه شوند که با استفاده از این نرم افزار می توانند با دوران پیری خود مواجه شوند.

به گفته این روانشناس بالینی، اگر واکسیناسیون های روانی و حتی سیاسی مناسبی وجود داشته باشد از بسیاری از آسیب های موجود می‌توان جلوگیری کرد.

سجادپور ادامه داد: در هر مسئله ای اگر پیشگیری وجود داشته باشد به طور مثال تربیت جنسی دختران که دغدغه مهمی نیز محسوب می شود، آسیب های کلان وجود نخواهد داشت و می توان از مسائل مختلف استفاده های بهینه را داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین