کد خبر: ۶۰۵۵۲۶
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶

چگونه لاغری مفرط را از خود دور کنیم؟

یک متخصص تغذیه به بیان راهکارهایی برای افزایش وزن مناسب افراد دچار لاغری مفرط پرداخت.
چگونه لاغری مفرط را از خود دور کنیم؟
آفتاب‌‌نیوز :

خدیجه رحمانی متخصص تغذیه درباره افزایش وزن افراد لاغر اظهار کرد:تا به حال دیده شده است که افراد چاق و لاغر هر دو به دنبال افزایش و کاهش وزن خود هستند البته باید دانست همان قدر که کاهش وزن دشوار است،افزایش وزن هم سختی های خود را دارد؛ هیچ کدام از افراد نباید با معده خالی ورزش کنند.

وی ادامه داد: افراد ممکن است اشتباهات رایجی داشته باشند مثلا به موقع صبحانه مصرف نکنند یا یکی در میان وعده صبحگاهی را در برنامه خود جای دهند؛ افرادی که معمولا صبح ورزش می کنند بهتراست در وعده غذایی خود حتما صبحانه صرف کنند اما قبل از تمرین سبک باشد و بعد از آن می توانند وعده سنگین تری را صرف کنند.

وی در ادامه افزود: افراد لاغر بهتر است در وعده های غذایی خود مواد پرکالری ومغذی را جای دهند تا مقدار دریافتی آن ها بیشتر از حد نیاز بدنشان باشد؛ تمام افراد اعم از چاق و لاغر باید از چربی و شکر اجتناب کنند و بهتر است موادی که سرشار ازکربوهیدرات، پروتئین، چربی، ویتامین، مواد معدنی و فیبر باشد، مصرف کنند.

این متخصص تغذیه توصیحاتی درباره تغذیه فرد هنگام ورزش داشت و گفت: فرد لاغر هنگام ورزش و تمرین از کربوهیدرات ها و پروتئین های فراوان و نوشیدنی های پرکالری در حین ورزش استفاده کند.

وی گفت: لاغری و کمبود وزن گاها سبب آزردگی و حتی خجالت در بعضی از افراد خواهد شد؛ همان طور که چاقی سلامت انسان را به خطر می‌اندازد لاغری بیش از حد هم سبب بروز مشکلاتی برای سلامت انسان م‌یشود.

رحمانی درباره عوامل موثر بر این نوع عارضه اظهار کرد:عواملی همچون سن، وزن وحتی رژیم غذایی مادر در طول دوران بارداری بر وزن کودک تاثیر می گذارد و موجب می‌شود که کودک در سنین نوجوانی هم دچار این عارضه شود زیرا عادت‌های غذایی در طول دوران کودکی به دوران بزرگسالی حتما انتقال می یابد.

این متخصص تغذیه درباره روش درمان و پیشگیری این نوع عارضه بیان کرد: افراد باید وعده غذایی مناسبی در برنامه خود قرار دهند و حتما قبل از گرفتن برنامه غذایی برخی آزمایش‎‌ها روی فرد انجام شود و از غذا خوردن دست بر ندارند تا با تغذیه سالم و تمرین بدنسازی مناسب به وزن ایده آل خود برسند البته فرد باید توجه داشته باشد که این نوع برنامه ها باید متداول و پیوسته باشد.

وی متذکر شد: افراد باید توجه بسیاری به مکان و محل سرو غذا از لحاظ رنگ، نور، حتی چیدمان میز وغذا داشته باشند؛ حتما باید غذا خوردن در کمال آرامش و به دور استرس باشد که با این روش ها تا حدودی اشتها فرد افزایش می یابد؛ البته زیاد کردن وعده‌ های غذایی یکی از راه‌ های چاق شدن است، حتی اگر در هر وعده میزان غذای مصرفی ‌تان را کم کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین