کد خبر: ۶۰۵۵۵۵
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۱

احتمال ممنوع‌الخروج شدن شیخ زکزاکی

یک روزنامه نیجریه‌ای گزارش داد احتمال آن وجود دارد که دولت این کشور سفر «شیخ ابراهیم زکزاکی» رهبر جنبش اسلامی نیجریه به خارج به منظور درمان را ممنوع کند.
احتمال ممنوع‌الخروج شدن شیخ زکزاکی
آفتاب‌‌نیوز :

 برخی منابع دولت فدرال نیجریه از احتمال ممنوع الخروج شدن «شیخ ابراهیم الزکزاکی» بنیانگذار و دبیرکل جنبش اسلامی نیجریه خبر دادند.

به گزارش پایگاه اینترنتی پانچ، دولت فدرال نیجریه به احتمال زیاد مانع سفر خارجی شیخ الزکزاکی برای درمان در کشور دیگری شود.

یک مقام ارشد امنیتی نیجریه که نخواست نامش فاش شود گفت: خیلی بعید است که دولت فدرال به او اجازه دهد برای درمان از کشور خارج شود. گزارش‌های امنیتی ما نشان می‌دهد حتی اگر دادگاهی حکم خروج او را صادر کند، دولت احتمالا به او اجازه خروج از نیجریه را ندهد.

این منبع امنیتی مدعی شد: دولت فدرال نیجریه معتقد است که امکان درمان او در داخل کشور وجود دارد و اکنون که اقدامات او در هند برای ملاقات با وکلایش برملا شده احتمال صدور اجازه خروج او از کشور بسیار کم است.

«گریس گکپ» دبیر وزارت اطلاعات و فرهنگ نیجریه با انتشار بیانیه‌ای علیه شیخ الزکزاکی مدعی شد او در جریان سفر به هند به منظور دریافت پناهندگی با سازمان‌های غیردولتی این کشور شامل کمیسیون حقوق بشر اسلامی و گروه‌های شیعه تماس داشته است.

در همین حال، ابراهیم موسی، سخنگوی جنبش اسلامی نیجریه با رد ادعا‌های مقامات دولت فدرال نیجریه گفت: این موضوع به طور حتم صحت ندارد. حرف‌های این دولت درباره شیخ الزکزاکی باورکردنی نیست چراکه طی چهار سال گذشته دروغ‌های بسیاری به مردم گفته اند.

وکیل شیخ الزکزاکی هم ضمن رد اظهارات مقامات دولت فدرال نیجریه، خواستار ارائه فوری خدمات درمانی به رهبر جنبش اسلامی و همسرش شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین