کد خبر: ۶۰۵۵۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱

۲ یادداشت آفتاب‌نیوز در میان برندگان جشن سالانه خانه تئاتر ایران / جایزه بخش یادداشت برای امید بی‌نیاز

یادداشت‌های امید بی‌نیاز با عناوین «بازنده خیابان ارواح» و «روزنامه تیاتر و ستون‌نویسان قرن بعد» که سال 1397 در آفتاب‌نیوز منتشر شد، به مرحله نهایی جشن امسال راه یافته و حائز رتبه اول و جایزه خانه تئاتر شدند.
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس فرهنگی- هیات داوران جشن سالیانه انجمن نویسندگان، پژوهشگران و منتقدان خانه تئاتر ایران، جایزه رتبه اول بخش یادداشت‌نویسی جشنواره را به امید بی‌نیاز اهدا کرد.

به گزارش آفتاب‌نیوز، یادداشت‌های امید بی‌نیاز با عناوین «بازنده خیابان ارواح» و «روزنامه تیاتر و ستون‌نویسان قرن بعد» که سال 1397 در آفتاب‌نیوز منتشر شد، به مرحله نهایی جشن امسال راه یافته و حائز رتبه اول و جایزه خانه تئاتر شدند.

۲ یادداشت آفتاب‌نیوز در میان برگزیدگان جشن سالانه خانه تئاتر ایران| جایزه بخش یادداشت برای امید بی‌نیاز

امید بی‌نیاز از سال‌های دور در حوزه‌های ادبیات، تئاتر و سینما فعالیت داشته است. او در دهه 80 به عضویت کانون جهانی منتقدان تئاتر (I.A.T.C) درآمد و طی دو دهه گذشته بخش زیادی از فعالیت‌ها، نقدها و نوشته‌هایش در تئاتر متمرکز بوده است.

وی در سال 1391 با آرای کانون ملی منتقدان به عنوان منتقد سال تئاتر ایران انتخاب شد. همچنین دو دوره متوالی (1390-1389) برنده تندیس اردیبهشت تئاتر ایران (گرامیداشت روز جهانی تئاتر)، به عنوان روزنامه‌نگار و منتقد برگزیده شد. تندیس و رتبه‌های اول (جشنواره هنر و رسانه - 1391) (جشنواره کتاب و رسانه - 1386 ) (جشن 45 سالگی تماشاخانه سنگلج - 1389) و... برخی دیگر از جوایزی است که او کسب کرده است.

امید بی‌نیاز سال‌های متمادی در عرصه مطبوعات فعالیت داشت و دبیر گروه فرهنگ و هنر تعدادی از روزنامه‌های کثیرالانتشار از جمله «ایران»، «ایران عصر» و... بوده است.

سردبیری بیش از 30 نشریه روزانه، کتاب و کاتالوگ جشنواره‌های بین المللی تئاتر فجر، آئینی و سنتی، کودک و نوجوان همدان، خیابانی مریوان، هفته گرامیداشت تئاتر، صاحبدلان، تئاتر شهر و... از دیگر فعالیت‌های اوست.

گفتنی است داوری مسابقه هجدهمین جشن سالانه انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر را سه استاد روزنامه‌نگاری، مهناز رونقی، رها خرازی آذر و لیلی فرهادپور به همراه یلدا معیری (هنرمند عکاس) بر عهده داشتند. این برای اولین بار بود که ترکیب کامل داوران در یک جشنواره هنری، از بانوان هنرمند تشکیل می‌شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
بهداد منصوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
0
0
عرض تبریک به استاد بی نیاز ؛ قطعا شایستگی‌های ایشان بیش از اینهاست ؛ امید آنکه بیشتر به این توانایی ها بها بدهیم تا شاهد شکوفایی استعدادهای ایران عزیز باشیم .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین