کد خبر: ۶۰۵۶۷۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴
«قاضی‌القضات» سابق در سیبل اصولگرایان و حامیان دیروزش

آملی‌لاریجانی، سوژه صداوسیما و تشبیه به آیت‌الله منتظری| حامیان دیروز لاریجانی چرا حالا دست به افشاگری زده‌اند؟!

اصولگرایان و حامیان دیروز آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی در هجمه به «قاضی‌القضات» سابق گرچه گوی سبقت را از هم ربوده‌اند، اما از این نکته غافل‌اند که باید برای حمایت‌های بی‌چون‌وچرا خود از رئیس پیشین قوه قضاییه و جلوگیری از بیان هر نقدی درباره او به افکار عمومی باید پاسخ دهند.
آملی‌لاریجانی، سوژه صداوسیما و تشبیه به آیت‌الله منتظری| حامیان دیروز لاریجانی چرا حالا دست به افشاگری زده‌اند؟!
آفتاب‌‌نیوز :

بعد از بازداشت اکبر طبری، فرزند مرحوم آیت‌الله میرزا هاشم آملی‌ این روزها با هجمه‌های تندی از سوی حامیان دیروزش مواجه است؛ همان کسانی که کوچک‌ترین نقدی به رئیس قوه قضاییه را برنمی‌تابیدند، امروز علیه او دست به افشاگری می‌زنند. اما این هجمه‌ها تنها به‌خاطر این پرونده‌هاست یا اهداف دیگری را دنبال می‌کند؟

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ طبری همان شخصی است که ابتدا نماینده اصولگرای سابق، او را «عنصر فاسد» که «دو رئیس قوه قضاییه را بیچاره» کرده خواند، او در زمان ریاست آیت‌الله هاشمی‌ شاهرودی و آملی‌ لاریجانی بر دستگاه قضا یکی از چهره‌های بانفوذ در قوه قضاییه بود، اما با آغاز دور جدید فعالیت‌های این قوه، با حضور سید ابراهیم رئیسی در رأس آن، طبری از دستگاه قضایی اخراج و به فاصله چند ماه بازداشت شد. بازداشت این فرد برای آملی‌ لاریجانی دردسرساز شد. قاضی‌القضات سابق که در پاسخ به گزارش ایرناپلاس از بررسی پرونده طبری و تبرئه او خبر داده و هرگونه فساد او را رد کرده بود، بعد از بازداشت معاون اجرایی‌ دفترش در قوه قضاییه، ترجیح داد سکوت پیشه کند. اما در مقابل، طیف سیاسی که در دوران ۱۰ سال ریاست آملی‌ لاریجانی در دستگاه قضا حامی پروپاقرص سیاست‌ها و عملکرد او بودند، شمشیر را از رو برایش بسته‌اند و کمتر روزی است که یکی از چهره‌های جریان اصولگرایی یا رسانه‌های منتسب به آنان، علیه آملی‌لاریجانی صحبت نکند یا گزارش ننویسد.

مقام اول حمله، رئیس جامعه مدرسین

در تازه‌ترین نمونه متنی از اظهارات محمد یزدی، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منتشر شده که با لحنی تند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را خطاب قرار می‌دهد و به او اعتراض می‌کند. این متن مربوط به سخنان آیت‌الله یزدی در جمع مسئولان مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم است که او با انتقاد از آملی‌لاریجانی می‌گوید: «هرچند در مسئله‌ای نظر ولی‌فقیه خلاف عقیده من باشد، موظفم که اطاعت کنم؛ چون ضررش کمتر از شکستن حرمت ولایت و حاکمیت است. فلانی می‌گوید اگر این کار را نکنید، نجف می‌روم! خوب بروید، آیا با رفتن شما قم به هم می‌خورد؟ شما در قم بودنتان هم خیلی مؤثر نبود؛ چه رسد که نجف بروید. رئیس دفتری که ۱۰ سال، جای مهمی را اداره کرده، دستگیر می‌شود، بعد اعتراض می‌کند که چرا گرفتید؟! به اسم مدرسه علمیه، کاخ ساختند! آیا ارث پدرت بود؟ از کجا آوردی ساختی؟»

اشاره رئیس جامعه مدرسین علمیه قم که همچون صادق لاریجانی از فقهای شورای نگهبان است، به نامه‌ای است که هفته گذشته در فضای مجازی منتشر و ادعا شد آملی‌لاریجانی با انتشار این نامه خواستار متوقف شدن برخورد با اطرافیانش شده و تهدید کرده در صورت ادامه این روند، به نجف مهاجرت خواهد کرد. البته وجود و ارسال چنین نامه‌ای از سوی دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تکذیب شد.

اظهارات آیت‌الله یزدی شاید تندترین حمله به آملی‌لاریجانی از زمان بازداشت طبری باشد، اما سایر اصولگرایان نیز در این مدت برای انتقاد از رئیس پیشین دستگاه قضا کم نگذاشتند.

چرخش ۱۸۰ درجه‌ای صداوسیما

سازمان صداوسیما که در دوران ۱۰ ساله ریاست آملی‌ لاریجانی بر دستگاه قضا به‌صورت همه‌جانبه پشتیبان و حامی سیاست‌ها و عملکرد او بود، در هفته‌های اخیر در چندین بخش خبری و غیرخبری خود به قاضی‌القضات سابق تاخته است.

اولین بار باشگاه خبرنگاران جوان وابسته به سازمان صداوسیما، شایعه تهدید آملی‌لاریجانی به مهاجرت به نجف را در توییتر خود بازنشر کرد. چند روز بعد از آن نیز دیگر بخش‌های سازمان صداوسیما در چهار برنامه مجزا با صراحت از آملی‌لاریجانی نام بردند و هر کدام بخشی از عملکرد او را نقد کردند. در یکی از این برنامه‌ها دو مجری صداوسیما اعلام کردند زمانی بابت طرح یک پرسش در صداوسیما درباره عملکرد سازمان ثبت اسناد از سوی رئیس پیشین قوه قضاییه مورد بازخواست قرار می‌گیرند و حتی احضار نیز می‌شوند؛ هرچند با وساطت رئیس سازمان صداوسیما مسئله حل می‌شود. در برنامه دیگر، یک روحانی در انتقاد از ساخت‌وسازهای مجلل در قم سخن می‌گوید و در لابه‌لای سخنانش نام آملی‌لاریجانی و حوزه علمیه مجللش را می‌آورد: «این حوزه‌های مجلل در قم و مدارس مجلل چند درصد مال مراجع تقلید صاحب رساله است که هیچ نسبتی با حاکمیت و دولت برحسب ظاهر ندارند؟ مال رئیس سابق قوه قضاییه یا رئیس سابق مجلس یا امام‌جمعه فلان شهر است».

در برنامه سوم، محمدعلی وکیلی، نماینده تهران در مجلس مهمان برنامه «میدان انقلاب» با اجرای وحید یامین‌پور است و عملکرد آملی‌لاریجانی در رابطه با برخورد با مطبوعات را نقد می‌کند:‌ «قبل از آمدن آقای رئیسی، خط قرمز مهمی که به‌صورت نانوشته در رسانه‌های ما حاکم بود، نزدیک نشدن به قوه قضاییه بود؛ به‌گونه‌ای که شما کمترین نقد را در رسانه‌های ما پیرامون دستگاه قضا شاهد بودید. اگر رسانه‌ها امنیت خاطر را پیدا می‌کردند که همچون دیگر قوا از همین میزان آزادی بیان حداقلی که در خصوص عملکرد دیگر قوا بهره‌مند هستند، درباره قوه قضاییه هم بهره‌مند می‌بودند، حتماً این پرونده جدیدالکشف در درون دستگاه قضا یا زودتر کشف می‌شد یا چنین جرمی اصلاً شکل نمی‌گرفت»

برنامه بعدی که از آنتن صداوسیما، رئیس پیشین قوه قضاییه را نقد می‌کرد یکی دیگر از برنامه‌های شبکه افق بود. در این برنامه فردی با نام میلاد گودرزی می‌گوید: «دستگیری طبری خوشحال کننده است، ولی این که بگوییم همه فسادها زیر سر فلان مسئول دفتر و فلان معاون بوده، برای مردم باورپذیر نیست. مگر می‌شود چنین فسادهایی در دفتر کسی پیدا بشود و خودش خبر نداشته باشد؟ صاحب دفتر از مسئول دفتر معمولاً مهم‌تر است.»

در کنار صداوسیما، به‌ویژه شبکه افق، که این روزها پیش‌قراول حمله به آملی‌لاریجانی است، دیگر سایت‌ها و خبرگزاری‌های منتسب به جناح راست نیز گزارش‌هایی در نقد رئیس پیشین دستگاه قضا منتشر کرده‌اند. سایت بولتن‌نیوز و خبرگزاری مهر در هفته‌های اخیر در گزارش‌هایی عملکرد آملی‌لاریجانی و همچنین حمایتش از اکبر طبری را مورد نقد قرار داده‌اند. بولتن‌نیوز در مطلبی با عنوان «گران‌نمایی ۸۲ میلیاردی آقای پسرخاله»، مدعی فساد مالی فردی به نام عبدالله رنجبر می‌شود و این فرد را «پسرخاله دو نفر از سران قوا» معرفی می‌کند. منظور او از دو نفر از سران قوا علی لاریجانی، ریاست مجلس و همچنین صادق آملی‌لاریجانی، رئیس سابق قوه قضاییه است.

جریان رهپویان انقلاب و تشبیه صادق لاریجانی به مرحوم منتظری

خبرگزاری مهر هم با انتخاب تیتر «آیا نظر آملی‌لاریجانی درباره طبری عوض می‌شود؟» می‌نویسد: «انتظار می‌رود رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که نزدیک به ۱۰ سال سکانداری قوه قضاییه را بر عهده داشت و در دوره مسئولیتش بارها بر حفظ استقلال دستگاه قضایی، تمکین به نظر کارشناسی قوه قضاییه و احترام به آرا محاکم تأکید کرده بود، در بیانیه‌ای جدید ضمن تمکین عملی به دیدگاه‌هایش در دوران قاضی‌القضاتی، موضع خود در قبال پرونده اکبر طبری را اصلاح کند.»

کلیپ‌های صداوسیما گرچه درشبکه‌های اجتماعی گشت و دیده شد، اما برخی موارد مهم در این هجمه‌ها کمتر دیده شد، از جمله مطلب مدیر مسوول سایت جهان‌نیوز که رسانه جمعیت رهپویان انقلاب و علیرضا زاکانی شناخته می‌شود؛ همان فردی که اولین بار موضوع طبری را مطرح کرد. در این مطلب با عنوان «چه کسانی پشت‌پرده شایعه اخیر درباره آملی لاریجانی هستند؟»، به نظر می‌رسد تلاش شده این جریان از انتشار شایعه نامه نجف مبرا شود و بدون پاسخ به این سوال که چرا اول بار شایعه نامه‌نگاری آملی به رهبری در کانال «خبر فوری» و باشگاه خبرنگاران صداوسیما منتشر شد، موضوع به گردن ضدانقلاب، جریان احمدی‌نژاد، فتنه‌گران و آنچه «جریان سکولار حوزه» خوانده شده می‌اندازد. اما نکته عجیب در این مطلب، تشبیه صادق لاریجانی به مرحوم آیت‌الله منتظری است: «ضدانقلاب به ظن باطل خود، به دنبال شبیه‌سازی و یا حداقل ایجاد زمینه‌های برای تکرار مدل‌های رفتاری همچون مرحوم منتظری پس از فتنه مهدی هاشمی و منافقین و همچنین هاشمی رفسنجانی پس از فتنه ۸۸ و حتی احمدی نژاد پس از برخورد قضایی با مشایی و بقایی است.» نویسنده خود متوجه سنگینی این مشابهت‌سازی شده و می‌افزاید:«شاید جناب آملی لاریجانی از این بند و مشابهت‌سازی دلگیر شوند ولی بیان این جملات بیشتر برای یادآوری محاسبات و طمع ضدانقلاب است»

حامیان دیروز، مهاجمان امروز

اصولگرایان و حامیان دیروز آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی در هجمه به «قاضی‌القضات» سابق گرچه گوی سبقت را از هم ربوده‌اند، اما از این نکته غافل‌اند که باید برای حمایت‌های بی‌چون‌وچرا خود از رئیس پیشین قوه قضاییه و جلوگیری از بیان هر نقدی درباره او به افکار عمومی باید پاسخ دهند. آنان که در دوران ۱۰ ساله ریاست آملی‌لاریجانی بر دستگاه قضا کوچک‌ترین نقد به رئیس قوه قضاییه و عملکرد او را مساوی با مخالفت با نظام و رهبری می‌دانستند، چرا امروز دست به افشاگری‌ها زده‌اند؟!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
1
20
دنیا است دیگه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
0
18
دنیا راچی دیدی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
0
4
عجب بیهوده تکراری است دنیا
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین