کد خبر: ۶۰۵۷۱۰
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۱

۱۸۰ هزار تن کیوی امسال در گیلان تولید می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: میزان باغات کیوی در گیلان حدود ۵ هزار هکتار است و پیش‌بینی می‌شود که امسال ۱۸۰ هزار تن تولید از این محصول در استان داشته باشیم.
آفتاب‌‌نیوز :

علی درجانی عصر امروز در نشست خبری در رشت با اشاره به برداشت محصول کیوی در گیلان اظهار داشت: استان گیلان در زمینه سطح کشت کیوی در کشور دارای رتبه دوم است لذا این محصول یکی از محصولات شاخص استان به شمار می‌رود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه در بیش از 5 هزار هکتار از اراضی این استان محصول کیوی تولید و برداشت می‌شود ابراز داشت: استان‌های گیلان و مازندران در زمینه تولید محصول کیوی پیشگام هستند لذا 60 هزار تن از صادرات محصول کیوی در سال 96 مربوط به گیلان بود.

درجانی با اشاره به اینکه استان گیلان از لحاظ سطح کشت محصول کیوی در کشور دوم است تصریح کرد: میزان باغات کیوی در گیلان حدود 5 هزار هکتار است و پیش‌بینی می‌شود که امسال 180 هزار تن تولید از این محصول در استان داشته باشیم.

وی از صادرات 230 هزار تن محصولات کشاورزی در گیلان خبر داد و افزود: اقدامات خوبی برای توسعه تولید محصول کیوی در استان در حال انجام است که افزایش نهالستان‌ها، تأسیس تعاونی کیوی‌کاران گیلان، پژوهشکده مرکبات در رامسر که ایستگاه تحقیقاتی آن در آستارا راه‌اندازی شده از جمله این اقدامات به شمار می‌رود.

درجانی به نیاز استان گیلان به ظرفیت 400 هزار تن سردخانه فعال اشاره کرد و گفت: عمده سردخانه‌های ما در شهرستان‌های تالش، رودسر و رشت وجود دارد و یکی از سیاست‌های دولت بر اساس اصل 44 قانون اساسی این بوده که هیچ گونه محدویتی در صدور مجوز سردخانه ایجاد نشود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان نیز در این جلسه با اشاره به صادرات غیرنفتی اظهار داشت: شناسایی و توسعه شرکت‌ها و اقلام صادراتی گیلان جزء هدف‌گذاری‌های ما برای افزایش صادرات این استان است و معتقدیم که نباید از ظرفیت‌های کشاورزی و شاخصه‌های گیلان غافل باشیم.

فرهاد دلق‌پوش افزود: انتخاب صادرکنندگان نمونه و تشویق آن‌ها، برگزاری همایش روز ملی صادرات و رفع موانع صادرات، برگزاری نمایشگاه تخصصی داخلی و بین‌المللی در استان و بهره‌گیری از ظرفیت منطقه آزاد انزلی و اولویت در اعطای تسهیلات جزء دیگر هدف‌گذاری‌های ما برای افزایش صادرات این استان است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد پایانه صادرات محصولات کشاورزی، شناسایی نیازهای بازارهای هدف، گسترش و فراگیرکردن بانک اطلاعاتی تجاری و افزایش برنامه‌های خاص آموزشی تجار با رویکرد توسعه صادرات جزء دیگر هدف‌گذاری‌ها هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین