کد خبر: ۶۰۵۷۵۰
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۸

مرکل: آماده مقابله با پیامدهای ناشی از برگزیت هستیم

صدر اعظم آلمان ضمن اشاره به دیدار آتی خود با نخست وزیر انگلیس، اظهار داشت که برلین آماده مواجهه با هرگونه پیامد ناشی از برگزیت است.
آفتاب‌‌نیوز :

صدراعظم آلمان یکشنبه با بیان دیدار هفته جاری خود (چهارشنبه) با «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس و رایزنی در مورد «برگزیت» (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) اظهار داشت که برلین آماده مقابله با هرگونه اختلال ناشی از برگزیت است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان در این زمینه گفت: «ما از هر دیداری خوشحال می‌شویم ، شما باید گفت‌وگو کنید و راه حل‌های خوبی پیدا کنید.»

وی در ادامه افزود: «می‌توانیم بگوییم برای هر پیامدی آماده هستیم، حتی اگر به توافقی هم نرسیم. اما به هر حال تلاش خواهم کرد تا آخرین روز مذاکرات راه حلی پیدا کنم.»

بر اساس این گزارش، مردم بریتانیا (انگلیس، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز) سوم تیر ماه سال ۱۳۹۵ در یک همه‌پرسی به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رای مثبت دادند. قرار بود فرآیند خروج تا پیش از ابتدای امسال تکمیل شود، اما ناکامی لندن و بروکسل در توافق در مورد وضعیت رابطه سیاسی و اقتصادی پس از اجرای برگزیت، به تعویق در این فرآیند منجر شد.

به نوشته رویترز، صدر اعظم آلمان در خاتمه اظهار داشت در صورت عدم حصول توافق با نخست وزیر انگلیس در زمینه برگزیت، گزینه جایگزین آماده خواهد شد.

نخست وزیر انگلیس به دنبال این است که رهبران اتحادیه اروپا را ترغیب کند تا مذاکرات برگزیت را دوباره آغاز کنند یا شاهد چشم انداز خروج دومین عضو بزرگ خود در 31 اکتبر (پنجشنبه 9 آبان) از اتحادیه اروپا باشند.

روزنامه «ساندی تلگراف» نیز یکشنبه در این زمینه گزارش داد که جانسون در سفری که روزهای آینده به پاریس و برلین می‌رود، به «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه و صدر اعظم آلمان هشدار خواهد داد که مجلس انگلیس هم نمی‌تواند مانع خروج [بدون توافق] انگلیس از اتحادیه اروپا شود. 

تحلیلگران بر این باورند در صورتی که انگلیس بدون تصویب توافق از اتحادیه اروپا خارج شود با شوک اقتصادی و سیاسی شدیدی مواجه خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین