کد خبر: ۶۰۵۷۶۲
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۲

بیانیه گام دوم انقلاب مثل سوره جدیدی برای نظام است

مسؤول مجموعه فرهنگی صبار گفت: اگر دقت کنید خیلی از سوره‌های قرآن شبیه یکدیگر است و فقط تذکرات را مجدد بیان می کند، اما بیانیه گام دوم انقلاب مثل سوره جدیدی برای نظام است.
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام سید محسن موسویان عصر امروز در جلسه شرح بیانیه گام دوم انقلاب که در مجمع بانوان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: برخی عقیده دارند بیانیه گام دوم انقلاب در قالب جزوه شب امتحانی و خلاصه 30 ساله تجربیات رهبری است.

مسؤول مجموعه فرهنگی صبار با اشاره به اینکه این عقیده را رد می‌کند، خاطرنشان کرد: اگر دقت کنید خیلی سوره‌های قرآن شبیه یکدیگر است و فقط تذکرات را مجدد بیان می‌کند اما بیانیه گام دوم انقلاب مثل سوره جدیدی برای نظام است.

وی افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب سه نکته اساسی وجود دارد که شامل جایگاه تاریخی، ساختار و مفاد بیانیه است.

موسویان توضیح داد: این بیانیه نشان دهنده این است که ما در این ۴۰ سال پیشرفت چشم‌گیری داشته‌ایم و توانسته‌ایم آرمان‌های خود را محقق سازیم.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه گام‌های نخست تمدن اسلامی با محوریت خودسازی، تمدن سازی و جامعه سازی است، اظهار کرد: ۴۰ سالگی تمدن اسلامی ظهور تعقل و عقلانیت است و انقلاب اسلامی به پختگی خاصی رسیده است.

وی تصریح کرد: بیانیه گام دوم انقلاب خبر از یک عقل جدید را می‌دهد و در این راستا باید اندیشمندان مختلف را به بحث و چالش بکشید.

موسویان ادامه داد: با توجه به سخنان رهبری که فرمودند، مدیریت حاکم بر عالم در حال تغییر است و شاهد افول جریان‌های غربی در کشور هستیم، باید نگاه‌مان به آینده کامل و جامع باشد.

مسؤول مجموعه فرهنگی صبار با اشاره به اینکه جایگاه رهبری در این بیانیه خواستگاه تاریخی است، اذعان کرد: خواستگاه تاریخی اهمیت بسیاری دارد زیرا شکل‌گیری تمدن‌ها ۲۰۰ سال طول می‌کشد و اگر به تاریخ مراجعه کنید می‌بینید از قرون وسطی تا رنسانس، از رنسانس تا انقلاب صنعتی و افول جریان‌های غرب هر کدام ۲۰۰ سال به طول انجامیده است.

وی اضافه کرد: از حیث مردمی بودن انقلاب اسلامی بزرگترین انقلاب عصر حاضر است.

موسویان ادامه داد: بیانیه گام دوم انقلاب خطاب به جوانان است زیرا افرادی که در گام‌ دوم انقلاب به سر می‌برند، نمی‌توانند این مفاهیم را درک کنند.

مسؤول مجموعه فرهنگی صبار با بیان اینکه برخی مسؤولان درد ندارند و به همین دلیل رهبری به وجود نیروی جوان در عرصه مدیریتی کشور تاکید می‌کنند، یادآور شد: این نسل فهمی دارد که فرد گام اول نمی‌تواند درک کند و اشخاصی مانند شهید محسن حججی که دارای معرفت نفس هستند می‌توانند در این راستا تاثیرگذار باشند.

وی افزود: باید سعی کنیم در تمامی علوم جهان حرف اول را بزنیم و طبق فرمایش مقام معظم رهبری برخورد عاقلانه‌ای داشته باشیم و اجازه ندهیم عده‌ای به زور جوانان ما را جهنمی کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین