کد خبر: ۶۰۵۸۱۱
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶

30 کشته در بارش‌های سیل آسا در شمال هند

مقام‌های هندی اعلام کردند که در بیست و چهار ساعت گذشته باران‌های سیل آسا در ایالت‌های شمالی هند ۳۰ نفر کشته برجای گذاشته و شدت بارش‌ها به حدی است که بیش از ۲۰ نفر نیز مفقود شده اند.
30 کشته در بارش‌های سیل آسا در شمال هند
آفتاب‌‌نیوز :

نشریه "هندوستان تایمز" نوشت: بارش‌های شدید در مناطق شمالی هند باعث سیل گسترده، رانش زمین، آسیب به جاده‌ها و ساختمان‌ها شده است.

مقامات دولتی در ایالت‌های دهلی، هاریانا، پنجاب و اوتار پرادش نسبت به خطر وقوع سیل به دلیل بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها از جمله رودخانه یامونا که از کنار دهلی نو پایتخت هند می‌گذرد، هشدار دادند.

ایالت‌های هیماچال پرادش و اوتراکند در یک روز گذشته شاهد بیشترین خسارت‌های ناشی از بارش‌های فصلی بوده است. رانش‌های زمین مسیر‌های ارتباطی در این دو ایالت را قطع و صد‌ها نفر را گرفتار کرده است در حالی که بارندگی‌های شدید سبب از کار افتادن نیروگاه‌های آبی در این دو ایالت نیز شده است.

دولت هند ضمن اعلام هشدار در مورد خطر وقوع سیل از مردم در مناطق پایین دست خواسته است تا خانه‌های خود را ترک کرده و به مناطق امن بروند.

به گفته پلیس دهلی نو در ۲۴ ساعت آینده سطح آب رودخانه یامونا از سطح خطر عبور خواهد کرد و این امر می‌تواند مناطق مسکونی حاشیه این رودخانه را به زیر آب ببرد.

با توجه به تارنمای "ال دورادو" که گزارش بارندگی در سطح جهان را منتشر می‌کند، از ۱۵ منطقه در سراسر دنیا که شاهد بیشترین بارندگی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند، ۱۳ منطقه در هند حضور دارد.

به گفته مقامات هندی در فصل پرباران جاری، تلفات سیل و رانش زمین در سراسر هند به یک هزار و ۵۸ نفر رسیده است. در حالی که در سال گذشته آمار تلفات ناشی از سیل در این کشور یک هزار و ۲۱۱ نفر اعلام شده بود.

در سال جاری، ایالت ماهاراشترا با ۲۴۵ تن کشته، دارای بیشترین آمار تلفات انسانی ناشی از سیل در هند بوده است.

تلفات سیل در هند به صورت سالانه افزایش داشته است. در سال ۲۰۱۶ این تلفات ۹۳۶ نفر بود که در سال ۲۰۱۷ تعداد کشته شدگان به ۱۲۰۰ نفر افزایش یافت. در مقایسه با سال گذشته، در فصل جاری بارش باران در هند با شدت بیشتری ادامه یافته است.

باران‌های موسمی (مونسون) از ژوئن تا سپتامبر هر سال خسارت‌های جانی و مالی زیادی در این منطقه برجای می‌گذارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین