کد خبر: ۶۰۵۸۲۵
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷

آتش‌زدن پارلمان محلی توسط معترضان اندونزیایی

تظاهرکنندگان معترض در شرقی‌ترین استان اندونزی امروز (دوشنبه) ساختمان پارلمان محلی را به آتش کشیدند؛ طبق گفته رسانه‌ها و مقامات، این اقدام در واکنش به دستگیری اخیر تعدادی از دانشجویان این استان انجام گرفته است.
آتش‌زدن پارلمان محلی توسط معترضان اندونزیایی
آفتاب‌‌نیوز :

 در استان پاپوآ، برای چندین دهه، جنبش جدایی‌طلبانه‌ای شکل گرفته و شکایات متعددی از نقض حقوق بشر توسط نیرو‌های امنیتی اندونزی مطرح است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، به گفته فعالان پاپوآ، این تظاهرات پس از آن رخ می‌دهد که در هفدهم اوت، روز استقلال اندونزی، گروهی از دانشجویان پاپوآ در شهر سورابایا از استان جاوه شرقی، مقابل یک خوابگاه اقدام به هتک حرمت پرچم این کشور کردند و پس از آن، پلیس اقدام به بازداشت چندین نفر از آن دانشجویان کرد.

آلبرت مونگوآر، یکی از فعالان، طی یک کنفرانس خبری که دیروز برگزار شد، درخصوص این دستگیری اظهار داشت که پلیس قبل از ورود به خوابگاه و دستگیری ۴۳ نفر، اقدام به شلیک گاز اشک‌آور کرد و افسران نیز طی این اقدام، دانجشویان را "میمون" خطاب می‌کردند.

به گفته محمد لاکوتانی، معاون فرماندار مانوکواری، مرکز استان صبح امروز (دوشنبه)، تظاهرکنندگان ساختمان پارلمان محلی را به آتش کشیدند و خیابان‌ها را مسدود کردند؛ او اظهار داشته که تمام شهر غیر فعال شده است، زیرا مرکز شهر، بازار و بندری که کنار پارلمان است، همانند مراکز خرید، از این نا آرامی تاثیر گرفته‌اند.

لوکاس انمبه، فرماندار پاپوآ می‌گوید که مردم این استان بخاطر "واژه‌های شدیدا نژادپرستانه‌ای که توسط مردم جاوه شرقی، پلیس و نظامیان بیان شده"، خشمگین هستند.

ددی پراستیو، سخنگوی پلیس ملی اندونزی در این خصوص گفته است: "مذاکرات و ارتباطات در حال انجام است؛ به طور کلی، شرایط تحت کنترل است". طبق اظهارات او، نیرو‌های امنیتی در حال آرام کردن وضعیت هستند.

احمد کمال، سخنگوی پلیس پاپوآ از طریق تلفن بیان داشته که جمعیتی حدودا ۵۰۰ نفره، در حال شکل دادن به یک تظاهرات مسالمت‌آمیز دیگر در شهر جایاپورا، مرکز استان پاپوآ هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین