کد خبر: ۶۰۵۸۳۲
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲
ربیعی دلیل برکناری "مدیرعامل ایران خوردو" را "تغییر قیمت" اعلام کرده

مدیرعامل ایران‌خودرو برکنار شد| سخنگوی دولت: علی‌آبادی جایگزین می‌شود| توضیح درباره ممنوع‌الخروجی مدیرعامل سایپا، دادگاه سیف و عراقچی، حذف یارانه‌‎بگیران و هزینه طراحی صندوق ۲۰۶| تکذیب واگذاری چابهار و بوشهر به روسیه و هند

ربیعی در خصوص فشار دشمنان بر کشور و مقاومت در برابر آن، تصریح کرد: فشاری که آمریکا بر دولت و ملت ایران گذاشت، می‌توانست کشورهایی را با اقتصاد بهتر از ایران دچار مشکل کند، برخی کشورها که نمی خواهم اسم بیاورم، حتی با چند توییت به مشکل بر می خورند.
آفتاب‌‌نیوز :

سخنگوی دولت از برکناری مدیر عامل ایران خودرو خبر داد و گفت: وی به دلیل افزایش عمدی و بدون هماهنگی قیمت خودرو برکنار می‌شود.

علی ربیعی امروز دوشنبه در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به سوالی درباره افزایش قیمت خودرو و برخورد با شرکت های خودرو سازی گفت: چون مدیرعامل ایران‌خودرو عمدی و بدون هماهنگی قیمت خودرو را افزایش داد برکنار می‌شود و فردی به نام علی‌آبادی به عنوان مدیرعامل ایران خودرو شروع بکار خواهد کرد.

مدیرعامل ایران‌خودرو برکنار شد| سخنگوی دولت: علی‌آبادی جایگزین می‌شود| تکذیب واگذاری چابهار و بوشهر به روسیه و هند| توضیح درباره دادگاه سیف و عراقچی

سخنگوی دولت در رابطه با ممنوع الخروجی مدیرعامل سایپا نیز گفت: موضوعی که برای مدیرعامل سایپا به وجود آمد به دلیل شکایت مشتریان از وی بود.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت خودرو قابل نقد است و باید بررسی شود، اظهارداشت: موضوع خودرو از مسائل مهم محسوب می شود، زیرا این صنعت هم اشتغالزایی بسیاری دارد و هم قیمت آن بر دیگر اقلام تاثیر می گذارد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه غالب سهام خودرو سازان خصوصی است، گفت: با این وجود خودرو سازی یک موضوع ملی است و با توجه به تاثیرات گسترده آن زمان بسیاری برای خصوصی سازی نیاز دارند.

برخی کشورها با دوتا توییت دستخوش تلاطم می‌شوند

ربیعی در ادامه با اشاره به فشارها و تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران گفت:‌ فشارها و تهدیدهایی که آمریکا امروز برعلیه دولت ایران تحمیل می کند فقط در راستای از هم پاشاندن دولت ایران نیست، بلکه هدف آن ایران، و نهاد و دولت و ملت در ایران است.

وی افزود:‌در آستانه هفته دولت اعلام می‌کنم که ما از یک شکنندگی که بازار ما را بهم زد و تعادل منفی ایجاد کرد، عبور کردیم و به یک تعادل رسیدیم و در سال ۱۳۹۸ و ۹۹ به سمت تعادل مثبت حرکت خواهیم کرد و به امید خدا شاخص‌ها بهبود پیدا کرده و بهتر خواهد شد.

سخنگوی دولت با بیان این که برخی کشورها با دوتا توییت دستخوش تلاطم می‌شوند، گفت:‌ فشاری که آمریکا بر دولت و ملت ایران در این مدت چند ماه وارد کرد؛ حتی دولت‌های با رشد اقتصادی بالا و با ثبات را دستخوش تغییر و بی ثباتی می‌کرد و برای آنها مشکل ایجاد می‌کرد. یادمان نرود که ترامپ فکر می کرد ما در سه ماه فرو می پاشیم و این جمله را لابی‌های صهیونیستی گفتند که ایران خیلی بزرگ است و این جملات را خیلی گفتند و در رسانه ها تکرار شد.

نخواستیم کام مردم را تلخ کنیم

ربیعی گفت:‌ما در کنار مردم از این مرحله عبور کردیم و مقاومت کردیم و در آستانه هفته دولت باید بگویم دولت با خود و مردم تجدید پیمان می‌کند که در کنار رنج مردم قرار داریم و مشکلات مردم را درک می‌کنیم. اما نخواستیم با بیان سختی‌های دولت کام مردم را تلخ کنیم.

وی اظهارداشت:‌ برخی مخالفان در داخل و مخالفان جدی در خارج می‌خواستند با بازنمایی‌ها و برجسته سازی‌های ناروا روی روان جامعه تاثیر بگذارند امروز ما در کنار هم از این‌ها عبور کردیم. دولت و ملت با همدیگر از کنار مشکلات عبور خواهیم کرد.

سخنگوی دولت اضافه کرد: علائم ثبات بازار، ارز، شاخص های بورس، تجارت خارجی و صادرات هرچند که محدود است اما از واردات پیشی گرفته است. علاوه بر این رشد تولیدی که صورت گرفت و از نفت کندگی که از بودجه اتفاق افتاد همه علائم مثبتی است که در سایه اتحادی که داشتیم و با مجموعه تلاش هایی که در دولت صورت گرفت و راهنمایی هایی که رهبری کردند که از ایشان تشکر می کنیم، محقق شد.

ربیعی با اشاره به برنامه های هفته دولت و پروژه‌ هایی که به بهره برداری می رسد، گفت:‌ امسال در هفته دولت از پروژه های مختلف فرهنگی از جمله ساخت سینما در شهرهای کوچک بهره داری می شود. در وزارت نیرو، اشتغال روستایی و نفت و گاز هم پروژه های مختلفی بهره برداری می شود.

سخنگوی دولت یادآور شد:‌ دولت امسال پروژه های جتماعی- فرهنگی را در دست بهره برداری دارد، قطعا به سمت برخورداری شهرهای کوچک از مکان های فرهنگی و اجتماعی حرکت می کنیم، ساخت مکان‌های فرهنگی در شهرهای کوچک از جمله سینما را در برنامه های دولت داریم.

درباره ذخیره کالاها نگرانی نداریم

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس‌جمهور با بیان اینکه بعد از آنکه آقای همتی از گمرکات بازدید کردند، وزرای دیگر نیز موظف بازدید شدند، اظهار داشت: موانع گمرکی اینها حل شده است. بعضی‌ها کالا آورده‌اند و تازه می‌خواهند ارزش بگیرند. این مسئله مسیر را دشوارتر کرده است. دو سه شرکت خصوصی، ذرت و سویا آورده‌اند. البته من عدد و رقم لازم را از میزان ذخیره کالاها در انبارها را ندارم.

ربیعی ادامه داد: رئیس بانک مرکزی، وزیر کشور و وزیر اقتصاد از آنجا بازدید داشته‌اند. خوشبختانه کالاهایی که امروز ما در انبار داریم از مدت مشابه سال قبل قطعا بیشتر است و نگرانی در این باره نداریم.

وی با بیان اینکه برخی در مورد واردات برنج نگران بودند که ما تصمیم گرفتیم در زمانی که شالیکاران برنج خود را عرضه می‌کنند، وارداتی هم در این زمینه صورت نگیرد، تصریح کرد: اکنون یک نظمی در بازار ایجاد شده است. باید برای قصه دراز و طولانی سیب‌زمینی و پیاز که هر سال با وجود صادرات موجب کمبود و گرانی می‌شود، پیش‌بینی‌هایی انجام شود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه اکنون واردات به موقع صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: میزان انبارداری در حال رعایت شدن است. کالاهای استراتژیک هم علاوه بر نیاز امروز بازار، چند برابر آن در انبارها نگهداری خواهد شد. اکنون وضعیت ما مشخص و مطلوب است.

ربیعی افزود: خوشبختانه هم ارز لازم داده شد و هم کالاها به کشور وارد می‌شود و قطعا تحریم نمی‌تواند اثرگذار باشد.

واگذاری بوشهر و چابهار صحت ندارد

ربیعی درخصوص واگذاری و اجاره بندر بوشهر و چابهار به شرکت های هندی یا روسی که اخیرا در مطبوعات نیز به این موضوع پرداخته شده، اظهار داشت: این موضوع صحت ندارد. آنچه که اتفاق افتاده این است که ما قراردادی را با هند که در راستای توافقنامه چابهار، که میان افغانستان، ایران و هند منعقد شده است، داریم. این یک قرارداد خرید با کشور هند است و از این قرار است که یک شرکت هندی برای مدیریت و بهره برداری از فاز یک بندر شهید بهشتی که شامل ۵ فاز است و همچنین بندر کلانتری را هم داریم.

سخنگوی دولت بیان کرد: درخصوص یکی از اینها به روش بی او تی قرارداد امضا شده و ۱۸۵ میلیون دلار هم در این زمینه سرمایه گذاری انجام می دهند و مدت این قرارداد هم ۱۰ ساله است. این قرارداد نه منزله واگذاری حاکمیت است و نه به منزله واگذاری بندر.

وی عنوان کرد: به خاطر دارم در ملاقاتهایی که در سفرهای خارجی داشتیم، برخی کشورهای آسیای میانه به ما پیشنهاد می‌کردند مناطقی از بندرهایشان را به ما واگذار کنند که ما بتوانیم از طریق آن کالاهایمان را منتقل کنیم و برای آنها درآمدزایی داشته باشد.

ربیعی در عین حال تصریح کرد: طی صحبتی که با مسئولان منطقه آزاد و مسئولان اقتصادی صورت گرفت، در گام های اولیه ما می توانیم بیش از ۱۱ میلیارد دلار مبادله داشته باشیم و این کار به اشتغال چابهار نیز کمک می کند.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره راه اندازی کریدور شمال - جنوب گفت: ‌الان حمل بار از هند و بمبئی، کانال سوئز، هامبورگ، سن پترزبورگ، مسکو ۳۷ روز طول می‌کشد. در حالی که از مسیر بمبئی، چابهار، انزلی، آستاراخان ۱۴ روز طول می کشد که درحال فعال شدن است. که این هم برای روس ها مزیت خوبی است و هم برای ما درآمدزایی دارد.

وی اضافه کرد: بنابر این بحث واگذاری دریای خزر و بنادر به هیچ وجه مطرح نیست و در خارج نیز این موج به راه افتاده و آنها بیشتر این موضوع را پیگیری می کردند. قطعا قرارداد عادلانه و به نفع کشورمان خواهد بود.

سیف و عراقچی مدیران سالم و پاک هستند

وی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات احمد عراقچی که گفته دولت در بازار ارز اختلال ایجاد کرده است گفت: من از زحمات سیف و عراقچی تشکر کمی‌نم چرا که مدیران پاک و سالم ما بوده و هستند.

ربیعی ادامه داد: بحثی که صورت گرفته بر سر سیاست های تزریق ارز به بازار است و نهایتا به ترزیق ارزی که غیر از صرافی ها در بازار صورت گرفت، خلاصه شده است.

مسئولیت مداخله در بازار ارز با دولت است

سخنگوی دولت گفت: این سیاستی است که نه ما حتی کشورهای همسایه خودمان برای این که به مردم فشار نیاید، انجام می‌دهند و این یک مداخله طبیعی است بنابراین هر اقدامی که در زمینه سیاست مداخله در بازار ارز بوده مسئولیت آن به عهده دولت است.

وی یادآور شد: ضمن آن که به صرافی‌ها هم بانک مرکزی مجوز می دهد و صرافی ها با مجوز بانک مرکزی می توانند ارز بفروشند. بنابراین مجوز دست بانک مرکزی است و هر روشی بانک مرکزی اقدام کند آن مجوز تلقی می‌شود.

ربیعی گفت: دولت از برخورد با تخلف حمایت می‌کند، اگر کسی در این میان تخلف و فسادی داشته باشد قطعا دولت از برخورد با آن حمایت خواهد کرد و ما مطمئن هستیم که آقای سیف و عراقچی سود و نفع شخصی نداشتند به نفع بازار و با هدف کنترل بازار در آن مداخله کرده اند اما نقد این سیاست که آیا درست بوده یا نه مرجع آن مشخص است.

سخنگوی دولت افزود: چیزی که عنوان شده است ۱۵۹ میلیون دلار که خارج از آن چارچوب بوده است که قطعا همه اینها براساس سنت هایی که بوده و تشخیصی که در آن موقع داده شده، انجام شده است.

هرگونه لطمه به جایگاه روحانیت لطمه به سرمایه اجتماعی است

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره اظهارات آیت الله محمد یزدی و پاسخ آیت الله آملی لاریجانی به وی گفت: من از این گونه مجادلات متاسف هستم؛ می‌خواهم اعلام کنم که ما قصدی برای ورود به مسائل مطرح شده نداریم.

وی افزود: این مجادلات نه مساله ای را حل می کند و نه به نفع جامعه است و نه دردی از درد مردم را در شرایط فعلی درمان می کند، بنابراین موضوعی که در ارتباط با رئیس جمهور بیان شده نه از اختیارات است و می‌تواند به عنوان یک منتقد و نظر شخصی مطرح شود و نه بیش از این.

ربیعی گفت: من یقین دارم که نظرهیچ کدام از جامعه محترم مدرسین هم این بیانات نیست، فکر می‌کنم روحانیت از ارکان اصلی سرمایه اجتماعی ما است و هر گونه لطمه به جایگاه معنوی روحانیت و مرجعیت چون با باورهای دینی مردم سروکار دارد به زیان ثبات و پیشرفت جامعه و لطمه به سرمایه عظیم اجتماعی ما است.

سخنگوی دولت اظهار کرد: جایگاه روحانیت در میان مردم به رغم همه تبلیغات سوء بدخواهان، از اهمیت زیادی برخوردار است؛ به ویژه در شرایط کنونی که همه باید در کنار هم از بحران ها و سختی ها و کاستن از مشکلات و رنج مردم عبور کنیم، هرگونه مطلب و مجادله ای که این روند را خدشه دار کند به صلاح نیست.

وی افزود: طرح این گونه مطالب در عرصه سپهر عمومی به صلاح نیست بحث درباره اینکه چه کسی مرجع است یا نه، باید در حوزه‌های خاص خود مطرح شود، ما به نفع جامعه نمی‌دانیم، دولت هم قصد ندارد به این حوزه ها ورود کند و پاسخ خاصی دهد؛ این نقد شخصی فرد بسیار محترم است و ما ورود نمی‌کنیم.

اظهارات سخنگو درباره فرد متهم به ترور دانشمندان هسته‌ای

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالی درباره آزادی فرد متهم به ترور دانشمندان هسته‌ای ابراز داشت: این اتفاق در دولت ما رخ نداده است. ما نیز اطلاعی از این پرونده ندارم اما در گفت‌وگوهایی که در این باره داشته‌ام، اعترافاتی از سوی افرادی انجام شده که درست هم بوده است ولی اعترافاتی هم انجام شده که کار کارشناسی درباره آنها انجام نشده است.

ربیعی اضافه کرد: کارشناس این پرونده‌ها، کارشناس ضدجاسوسی نبوده است و کارشناسان حوزه دیگری بوده‌اند که در این پرونده کار کرده‌اند.

وی با بیان اینکه همان موقع هم از این افراد دلجویی و عذرخواهی شده است، عنوان کرد: بنای این دولت آن است که در دستگاه‌های زیرمجموعه‌اش چنین اتفاقاتی رخ ندهد و تکرار نشود. در مورد پاسخگویی درخصوص این مسائل بهتر است من وارد نشوم و افراد مسئول در این‌باره وارد شوند. وقتی کار غیرکارشناسی در خصوص چنین پرونده‌هایی صورت می‌گیرد، چنین تبعاتی را هم شاهد خواهیم بود.

آمریکا دست از تروریسم اقتصادی بردارد

سخنگوی دولت در ادامه نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا کانالی برای گفت و گو باآمریکا باز کرده اید گفت: تنها کانال ما سفارت سوییس است که رسما اعلام می‌کنیم.

ربیعی با اشاره به تحریم وزیر امور خارجه گفت: آقای دکتر ظریف در چند روز آینده عازم پاریس هستند قطعا این تحریم، تحریم خود آمریکا از گفت و گو بوده است.

ربیعی افزود: به طور روشن ما نقطه نظرمان را اعلام کردیم باید تروریسم اقتصادی پایان بگیرد بعد از پایان تروریسم در شرایط برابر تصمیم لازم را می‌گیریم. آنهایی که از روند مذاکره بیرون رفتند باید اعلام موضع کنند. موضع ما مشخص است تروریسم اقتصادی را بردارید ما مثل شرایط گذشته می‌شویم.

وی با اشاره به انتشار اسنادی در این زمینه گفت:‌ تصور این بود که ایران سه ماهه فرو می پاشد و این موضوع را به اروپایی‌ها و کشورهای منطقه القا کرده بودند وبرای آینده ایران جلسه می‌گذاشتند. بنابراین با جریانی که نمی‌تواند وقتی نمی تواند نظامی دچار براندازی کند و بعد برای مذاکره بر می‌گردد، ما نمی‌توانیم اعتماد کنیم.

علائم خوبی در کشورهای منطقه می‌بینیم

سخنگوی دولت در رابطه باآخرین وضعیت روابط با کشورهای حاشیه خلیج فارس گفت: علائم خوبی را در برخی از کشورهای منطقه می‌بینیم که آن به نفع منطقه و مردم می‌دانیم.

ربیعی با بیان اینکه مردم منطقه نباید هزینه امنیت و انرژی ارزان دیگران را پرداخت کنند، اظهارداشت: به همان اندازه که آمریکا از براندازی در ایران ناامید شد، کشورهای منطقه به پایداری امنیت و دوستی های منطقه ای بیشتر توجه کردند.

حساب امارات و عربستان از آمریکا جداست

وی با تاکید بر اینکه برای ما حساب امارات و عربستان از آمریکا جدا است، گفت: ما در یک منطقه هستیم و به هر چارچوبی که کشورهای منطقه امنیت را تامین کنند، معتقدیم.

سخنگوی دولت با تاکید ایران برای توافق های ۲ جانبه در زمینه مسائل گمرکی، تجاری و امنیتی با کشورهای منطقه آمادگی دارد، گفت: ایران خود را مسئول اصلی امنیت در خلیج فارس، دریای عمان و تنگه های اسراتژیک میداند.

ربیعی تصریح کرد: افزایش توافق های بین منطقه ای سود زیادی برای مردم منطقه خواهد داشت و هزینه‌ها را کمتر می‌کند.

موافق تشکیل وزارتخانه جدید نیستیم

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره ارسال نامه دولت به شورای حل اختلاف قوا درباره قانون تشکیل وزارت میراث فرهنگی گفت: دولت موافق تشکیل وزارت خانه جدیدی نیست و نیاز به این کار نمی‌بیند. ما در لایحه تشکیل وزارت بازرگانی، ایجاد این وزارتخانه را برای مدیریت بازار نیاز دانستیم.

وی با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی با چابکی بیشتر کار خود را انجام می‌دهد، گفت: ما بیش از ۳۰ مدیر کل داریم و تشکیل وزارتخانه مسائل مختلفی را در حوزه های مدیریتی ایجاد می‌کند، در حالی که اکنون سازمان چابک کار خود را انجام می‌دهد.

ربیعی ادامه داد: آقای امیری معاون امور مجلس دولت، موضوع تشکیل وزارت میراث فرهنگی را پیگیری کنند، اینکه به چه روشی و از کدام مسیر پیگیری می‌کند، اطلاع دقیق ندارم؛ باید منتظر بمانیم که اصل موضوع چه خواهد شد و پیشنهاد چه کسی منتفی می‌شود.

سخنگوی دولت همچنین درباره رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز اظهار کرد: قطعا آقای مونسان فردی شایسته و لایق و از نظر دولت مدیر موفقی است؛ به رغم همه مشکلات ایجاد شده، ورود گردشگران خارجی نسبتا خوب بوده است، گردشگری بوم گردی کشور رونق گرفته و به عنوان منبع درآمدی برای روستاییان شده است.

دولت دخالتی در بازار متشکل ارزی نخواهد داشت

ربیعی درباره ثبات قیمت ارز و بازار متشکل ارزی گفت: آقای همتی در جلسه یکشنبه هفته قبل ستاد اقتصادی دولت، بحث بازار متشکل ارزی را مطرح کردند. این بازار مانند بازار بورس خواهد بود که صرافان و بانک‌ها در آن عضو هستند و دولت در آن دخالتی نخواهد داشت. این بازار به وسیله خود صنف شکل گرفته و هدایت می‌شود و به ما کمک می‌کند تا دوبی، کردستان عراق، هرات تاثیری بر وضعیت بازار ارز ایران نداشته باشند و وضعیت ارز متعادل شود.

وی افزود: وقتی این گزارش مطرح شد برخی از ابعاد آن نیازمند تامین بیشتر برخی زیرساخت‌ها است و اینکه آن بازار به مکانی برای جابجا کردن نرخ ارز تبدیل نشود. مقرر شد آقای همتی آرام آرام این مسئله را بررسی کند و زیرساخت‌ها فراهم شود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه بنای دولت تشکیل بازار متشکل ارزی است، اظهار داشت: ما فکر می‌کنیم تشکیل این بازار کمک کننده است. امسال هم ارز نیمایی را برای کالاها حفظ کردیم. خیلی‌ها این نقد را به ما داشتند که چرا سخنگوی دولت این موضوع را مطرح کرده است چراکه بخش اعظم این پول اختصاص داده شده است.

ربیعی درخصوص قولی که برای بررسی عملکرد وزارتخانه‌ها در حوزه ارز داده بود، تصریح کرد: ‌وزارت بهداشت و درمان، پنج شرکت متخلف را به ما معرفی کرده است. وزارت جهاد کشاورزی نیز به ویژه در بخش لاستیک این کار انجام داده است.

سخنگوی دولت بیان کرد: اگر ما امسال می‌خواستیم مابقی این ارز را به ارز نیمایی نزدیک کنیم زندگی مردم دچار مشکل می‌شد. به رغم انتقادهایی که وجود داشت ما سعی کردیم این فسادپذیری ارز را در هر وزارتخانه ای کاهش دهیم. علاوه بر این آقای همتی هم خودشان یک کمیته خاص در این زمینه تشکیل داده اند.

حذف سه دهک یارانه بگیر کار ساده‌ای نیست

ربیعی در پاسخ به سوالی درباره حذف دهک ها نیز گفت: در آن دهک هایی که امکان حذف وجود داشت، یکبار، نزدیک به ۵ میلیون نفر حذف شد و حذف سه دهک یعنی حذف حدود ۳۰ میلیون نفر.

سخنگوی دولت ادامه داد: روز گذشته در ملاقاتی که با مسئول این کار (دهک ها) داشتم، گزارشی از دهک‌ها ارائه کرد که بایستی این گزارش به مجلس ارائه شود و مجلس در این زمینه تصمیم‌گیری کند که با وضعیتی که از دهک ها وجود دارد آیا، به سمت حذف سه دهک برویم یا خیر؟

ربیعی عنوان کرد: دولت مراقب زندگی، معیشت و مسائل اجتماع مردم است ضمن اینکه این تصمیم در عرض یک سال، کاری است که بایستی ابزار شناسایی آن کاملا مشخص شود. اگر فرض کنیم که این سه دهک به راحتی می‌توانند حذف شوند، تصور ساده‌ای است. با این وجود، آن تعدادی که امکانپذیر بود، تاکنون حذف شده اند. الان هم هر کس با توجه به شاخص هایی که در آن گذاشته شده در این طبقه قرار بگیرد، حذف می‌شود.

هرچه به رسانه های داخلی آزادی بدهیم ثبات و آزادی بیشتری تضمین می‌شود

ربیعی در بخش دیگری از این نشست در پاسخ به سوالی درباره گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره حقوق بشر و آزادی بیان در ایران و گفت: آنها شاخص‌های خود را دارند و بر اساس همان شاخص‌ها درباره کشورها اظهار نظر می کنند.
سخنگوی دولت افزود: در جمهوری اسلامی برغم همه انتفادهایی که وجود دارد مردم در سطح جامعه حرف های خود را می زنند به ما انتقاد می‌کنند و هر فردی با هر یادداشتی دولت را نقد می‌کند و دولت هم تلاش می‌کند فضای مجازی را حفظ کند و همین نقدها و شفافیت‌ها محترم بشمارد.

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهوری با اشاره به نشست شب گذشته با سمن‌ها اظهار داشت: نمی‌توان شرایط گذشته را با شرایط کنونی مقایسه کرد در زمان ما اگر کتابی می‌خواستیم بخوانیم روی جلد آن را تغییر می دادیم

وی با اشاره به تضمینهای موجود درباره آزادی بیان افزود: البته برخی نسبت به بیان سخنان رفتارهای غیرمسئولانه دارند، البته نقد دولت صواب دارد و هر کسی می تواند نقد را بیان کند اما یک سری اشکالات دیگر هم وجود دارد.

ربیعی تصریح کرد: ما معتقدیم که همه باید حرف خود را بزنند و پس از آن امنیت هم داشته باشند اما اگر درجه آزادی ایران را با بسیاری از کشورهای دیگر مقایسه می‌کنیم ما نمره منفی نداریم اما نسبت به برخی از اعمال سلیقه در این زمینه و روندی که برخی افراد پس از سخنان خود دچار مشکل می شوند، نقد داریم.

سخنگوی دولت تاکید کرد: قبول نداریم که در ایران آزادی بیان وجود ندارد، و به برکت انقلاب و جمهوری اسلامی خیلی از مواردی که نسل های قبلی آرزوی آن را داشتند نسل جدید از آن برخوردار شده اند. امروز هم باید از حریم آزادی دفاع کنیم، همه بتوانند نظر خود را بنویسند و بیان کنند و پس از آن نیز امنیت داشته باشند و آنچه را که می‌خواهند بنویسند.

ربیعی خاطرنشان کرد: رسانه‌های مکتوب چشم و گوش کشور هستند و باید آزادی بیشتری داشته باشند تا مسایل را مطرح کنند و نباید رسانه های خارجی مرجع دریافت خبر شوند. هر چه ما بتوانیم به رسانه های داخلی اعم از رسانه مکتوب و رسانه‌هایی که مسیولیت پذیر هستند آزادی بیشتری بدهیم ثبات و امنیت بیشتری تضمین خواهد شد.

سن مدیریتی در وزارتخانه ها را کاهش می دهیم

ربیعی درباره رعایت و الزام قانون منع بکارگیری بازنشستگان در دولت گفت: تا جایی که اطلاع دارم بازنشسته ای در دولت بکار نمی گیریم، البته برخی از وزارتخانه ها مطابق با قانون تا سقف یک درصد و یا بر اساس مجوز دریافتی از نیروهای بازنشسته استفاده کنند و به غیر آن موردی گزارش نشده است.

سخنگوی دولت افزود: در برخی از نهادها افراد انگشت شمار پس از کسب مجوز بکار گرفته شده اند، که در قانون هم پیش بینی شده بوده است اما به صورت عمومی چنین چیزی وجود ندارد.

ربیعی افزود: در برخی موارد اعلام می کنند که «فلان مدیر بازنشسته است بکار گرفته شده است» که اصلا بازنشستگی آن مدیر صحت ندارد.

هماهنگی ها صورت می‌گیرد تا در دیدارهای ملی زنان حضور داشته باشند

وی همچنین درباره حضور زنان در ورزشگاه ها گفت: الزام فیفا فقط برای ما نیست و برای همه کشورهای عضو فیفا است، بر اساس قوانین موجود فیفا این موضوع مطرح شده است.

ربیعی با بیان اینکه پروژه های اجتماعی مسائل خودش را دارد وباید این مسئله را با رعایت موازین و فرهنگ حل کنیم، اظهارداشت:‌ با در نظر گرفتن دغدغه های مردم و نهادها، هماهنگی‌ها صورت می‌گیرد تا در دیدارهای ملی زنان حضور داشته باشند.

سخنگوی دولت یادآورشد:‌ به همین اندازه که دکتر سلطانی فر و همکارانشان تلاش می‌کنند از دغدغه ها بکاهند و حضور را فراهم کنند ما هم کمک می‌کنیم تا آرام آرام این زیر ساخت ها یک رفتار منطقی را ایجاد کنند.

ربیعی با بیان این که هر موضوع ومساله ای اگر از مسیر طبیعی و اطمینان بخش دنبال شود آن موضوع در جامعه نهادینه و جاری می‌شود، گفت: در حال حاضر در این مرحله در جامعه از حضور زنان در بازی های ملی حمایت کنیم تا علاوه بر اینکه آرام آرام رفتارهای منطقی در ورزشگاه برای حفظ حرمت وحریم زنان ایجاد می شود، زیرساخت و رفتارهای منطقی شرکت کنندگان نیز بوجود آید.

عمل به قانون وظیفه دولت است

سخنگوی دولت توضیح داد: کسانی که ۵۰ سال از سن آنها گذشته باشد و مدیر نشده باشند، اجازه کسب رده مدیریتی نخواهند داشت تا افراد جوان تر بتواند در مسئولیت های مدیریتی حضور داشته باشند.

ربیعی افزود: ما تلاش کرده ایم سن مدیریتی در وزارتخانه ها حداقل ۸ تا ۱۰ سال کاهش یابد، عمل به قانون وظیفه دولت است و اگر جایی هم تخلف صورت گرفته پی گیی می کنیم، اما بنای دولت عمل به قانون است.

هزینه طراحی صندوق ۲۰۶ در دولت های قبلی بوده است

ربیعی درباره تغییر مدیریت در ایران خودرو و کاهش قیم محصولات آن گفت: این رابطه معنا داری نیست، اما مدیری که منصوب می شود موظف است که افزایش قیمت ندهد، البته در حال حاضر که قیمت ها کاهش یافته است.

وی همچنین درباره خبر اختصاص اعتباری برای طراحی صندوق عقب یکی از خورودهای تولیدی در کشور، گفت: این موضوع در دولت یازدهم و دوازدهم نبوده است و در سال های ۱۳۸۳ یا ۱۳۸۴ این اتفاق افتاده است.

وی اضافه کرد: با مدیر وقت (در زمان اجرای این طرح) صحبت کردم، او توضیح داد که اعتبار اجرای این طرح حدود ۱۲میلیون دلار بوده است نه ارقامی که هفته گذشته در برخی رسانه ها مطرح شده است.

ارسال نتایج جلسات اصلاح ساختار بودجه برای رهبری

ربیعی درباره اصلاح بودجه ۹۸ و اصلاح ساختار بودجه نیز اظهار داشت: اصلاح ساختار بودجه برنامه دراز مدت است؛ نتایج دو جلسه ای که در این زمینه داشتیم که خدمت رهبر معظم انقلاب ارسال شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
0
5
وقتی مدیر عامل برکناری تا آخرین روز کارش میتونه قیمت گرون کنه و حتی هفته پیشباز هم افزایش داد چگونه بخاطر تغییر قیمت برکنار شده؟!!!!! این بازیها بدرد ... میخوره که فکر میکنند مردم بی نغز هستند...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
0
4
همین؟؟؟ برکنار شد؟؟؟ این همه خسارت به مردم و کشور وارد کرد حالا میگین برکنار شد؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
نگران نباش یه جای بهتری واسه ش در نظر گرفتن!
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
0
0
حقوقهاي كارمندان و بازنشستگان بايد طبق مصوبه مجلس اصلاح شود ، چرا تاكنون صورت نگرفته ؟؟؟
gaber
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
0
0
چه کسی اجازه داده را نگفتی ؟؟لطفا شما دیگه با مردم اینگونه حرف نزنید ر.....
ناشناس
|
Israel
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
0
0
واقعا، همين بركنار شد!؟
ناشناس
|
Israel
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
0
1
اي بابا، چرا بركنار شد؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین