کد خبر: ۶۰۶۰۲۷
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵

ترس سربازان اسرائیلی از درگیری با جوان فلسطینی در نزدیکی غزه

روزنامه یدیعوت آحارونوت جزئیاتی درباره ترس سربازان اسرائیلی از درگیری با جوان فلسطینی که اخیرا با سلاح کلاشنیکف به نیروهای اسرائیلی حمله کرده بود، منتشر کرد.
ترس سربازان اسرائیلی از درگیری با جوان فلسطینی در نزدیکی غزه
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته روزنامه القدس العربی، اول اوت ارتش رژیم صهیونیستی در مسافت ۲۵۰ متری مرزهای غزه فرد مسلح فلسطینی را که یک سلاح کلاشنیکف و بمب در دست داشت، شناسایی کرد. به دنبال آن ارتش اسرائیل تعدادی از سربازان خود از یگان "الجولانی" را که از نیروهای نخبه هستند برای مقابله با این جوان فلسطینی فرستاد.

اما تحقیقی که ارتش رژیم صهیونیستی آن را انجام داد نشان می‌دهد، گروهی از سربازانی که اعزام شده‌اند از تبادل آتش با این جوان فلسطینی خودداری کردند.

روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: به محض نزدیک شدن این یگان به جوان فلسطینی فرمانده یگان از خودروی نظامی پیاده شد و به تبادل آتش با این جوان پرداخت که منجر به زخمی شدن او و دو سرباز دیگر شد.

به دنبال این مساله تجهیزات بیشتری برای مقابله با این فلسطینی به محل مورد نظر منتقل شد اما گروهی از سربازان از تبادل آتش خودداری کردند.

این روزنامه نوشت: این سربازان نگرانی داشتند که به دلیل ازدحام زیاد سربازان به ضرب گلوله خودی زخمی نشوند. فلسطینی مذکور قبل از شهادتش به مدت دو ساعت با نیروهای اسرائیلی درگیر شد. این فلسطینی هانی ابوصلاح ۲۳ ساله از گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس است.

با این حال القسام مسؤولیت این حمله را برعهده نگرفته است. یکی از اعضای خانواده ابوصلاح از جمله مادرش اعلام کردند که پسرشان هانی این حمله را برای انتقام قتل برادرش فادی انجام داد.

به گزارش این روزنامه، بعد از تحقیقات درباره این حادثه، فعالیت فرمانده یگان و دو سرباز و راننده خودروی نظامی به دلیل اینکه آنطور که باید به مقابله با این جوان فلسطینی نپرداخته‌اند، به حالت تعلیق درآمد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین