کد خبر: ۶۰۶۰۳۹
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۶

بیش از ۱۲ هزار حاجی ایرانی به وطن بازگشتند

مدیر عملیات حج تمتع ۹۸ اعلام کرد: تا پایان روز گذشته (دوشنبه) در مجموع ۱۲ هزار و ۲۹ حاجی ایرانی با پروازهای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) به کشور بازگشته اند.
آفتاب‌‌نیوز :

«نصرالله فرهمند» امروز سه شنبه در گفت وگو با ستاد خبری حج افزود: از این تعداد، ۸ هزار و ۶۷۳ نفر از طریق فرودگاه بین المللی مدینه و ۳ هزار و ۳۵۶ نفر از طریق فرودگاه بین المللی جده به ایستگاه‌های مختلف پروازی در کشور انتقال یافتند.

وی مجموع پروازهای انجام شده برای انتقال حاجیان ایرانی را تا پایان روز گذشته را ۵۰ پرواز اعلام کرد.

مدیر عملیات حج تمتع ۹۸ همچنین یادآور شد: تغییر جدول برنامه ۱۲ پرواز حاجیان ایرانی که روز نخست از طرف سعودی به دلیل بروز اشکال فنی در سامانه اتوبوسرانی انتقال زائران ایرانی به فرودگاه‌های عربستان رخ داده بود، رفع شد و هم اکنون، تمامی پروازها طبق برنامه و در ساعت مقرر صورت می گیرد.

فرهمند در باره احتمال افزایش پروازهای هما به منظور تسریع در بازگشت حجاج حاضر در عربستان به کشور اظهار داشت: بازگشت کاروان‌ها طبق برنامه قبلی که به آنها اعلام شده، انجام می شود و هیچ تغییری تاکنون در این زمینه رخ نداده است.

همچنین بر اساس اطلاعیه ستاد مدینه منوره تا پایان امشب سه شنبه (۲۹ مرداد) بالغ بر هشت هزار و ۲۵۳ زائر در قالب ۵۹ کاروان در مدینه النبی حضور دارند.

طبق آمار ارائه شده امروز دو هزار و ۴۲۷ زائر مدینه پس از اقامت چهار شب و پنج روز در مدینه النبی و زیارت قبور نبی مکرم اسلام و ائمه بقیع در قالب ۱۷ کاروان از فرودگاه مدینه راهی کشور می شوند.

بنابراین گزارش، ۱۶ کاروان با دو هزار و ۱۳۴ زائر نیز تا پایان امروز از مکه مکرمه به شهر پیامبر (ص) وارد می‌شوند. در حال حاضر زائران مدینه در ۲۰ هتل اسکان دارند. تعداد کل پروازهای برگشت از مدینه نیز تاکنون ۵۴ پرواز بوده است.

در حج سال‌جاری بیش از ۸۶ هزار و ۵۰۰ زائر ایرانی در مناسک حج تمتع در سرزمین وحی شرکت کردند. بازگشت حجاج از روز ۲۵ مرداد آغاز شده و تا ۱۷ شهریور ادامه خواهد داشت.

شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) امسال، کار انتقال تمامی حجاج ایرانی را بر عهده دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین