کد خبر: ۶۰۶۰۶۵
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۴

ده هزارمین پیوند عضو در شیراز

 پیود کبد پیشینه‌ای با بیش از ۲۶ سال تلاش و دانش اندوزی در شیراز دارد ، نام دکتر سید علی ملک حسینی با پیوند کبد پیوند خورده است ، اینک همزمان با عید سعید غدیر جشن ده هزارمین پیوند عضو در شیراز با حضور دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان انجام می شود.
آفتاب‌‌نیوز :

رییس بیمارستان خیریه پیوند بوعلی سینا شیراز روز سه‌شنبه با اعلام اینکه آمار پیوند این بیمارستان از مرز ۱۰هزار پیوند عبور کرده گفت: مفتخریم پس ۲۶سال تلاش جشن ده هزارمین پیوند را با حضور وزیر بهداشت برگزار و از نیک اندیشان این امر تقدیر کنیم.

دکتر حشمت الله صلاحی با بیان اینکه نخستین پیوند موفقیت آمیز کبد در ایران، سال ۷۲ توسط استاد دکتر ملک حسینی در شیراز انجام شده، اظهار داشت: در سال ۶۸ نیز با مدیریت دکتر ملک حسینی پیوند کلیه در شیراز انجام شده است در حال حاضر، با تلاش تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی شیراز توانسته ایم، جشن ده هزارمین پیوند را برگزار و از اعضا این تیم و تلاش گران و خیران این امر تقدیر کنیم.

ده هزارمین پیوند عضو در شیراز با حضور وزیر بهداشت انجام می‌شود

او با اشاره به اینکه نخستین پیوند کبد در سال ۷۲ توسط ملک حسینی در شیراز با موفقیت انجام شد و همچنین نخستین پیوند کلیه نیز در سال ۶۸ به سرانجام رسید افزود: مجموع تعداد مراکز پیوند کشورهای اروپایی و آمریکایی در یک سال، حدود ۶۰۰ پیوند کبد انجام می‌دهند در حالی که در شیراز با داشتن یک مرکز و یک تیم پیوند، سالانه بیش از ۶۰۰ عمل پیوند کبد انجام می شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تلاش تیم پیوند این دانشگاه برای توسعه مراکز تیم پیوند در ایران را مهم توصیف کرد و ادامه داد: امروزه با تلاش تیم پیوند شیراز توانسته ایم جراحان این رشته را در تهران، مشهد، اهواز، کرمان و تبریز تربیت کنیم تا بتوانند در این شهرها نیز آمار پیوند کبد کشوری را افزایش دهند.

دکتر صلاحی تربیت متخصصین جراحی پیوند در خارج از کشور را بخش دیگری از تلاش‌های تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد و گفت: توانسته ایم در کشورهای لبنان، پاکستان، تاجیکستان، سوریه، عراق و افغانستان متخصص در رشته پیوند تربیت و یا در مرکز جراحی پیوند راه اندازی کنیم.

رییس بیمارستان خیریه پیوند بوعلی سینا با اشاره به نهادینه شدن فرهنگ اهدا عضو در بین ایرانیان گفت: در حال حاضر شاهد گسترش این فرهنگ در کشور هستیم، چنانچه بتوانیم از اعضای بدن تمامی بیمارانی که دچار مرگ مغزی می شوند استفاده کنیم، می توانیم روزانه بین ۲۰ تا ۲۵ جراحی پیوند عضو را تنها در شیراز انجام دهیم.

دکتر صلاحی افزود: از هر فرد مرگ مغزی، امکان پیوند کلیه، پانکراس، قرنیه، قلب، ریه، کبد و پوست وجود دارد و افراد می ‌توانند در کارت اهدای عضو خود، تعداد اعضای اهدایی را مشخص کنند.

او اضافه کرد: اکنون بر اساس آمارها، اعضای بدن کمتر از ۱۰ درصد بیماران مرگ مغزی اهدا و برای بیماران نیازمند عضو مورد استفاده قرار می گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین