کد خبر: ۶۰۶۰۸۰
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۸

وزیر دفاع عراق: حادثه پایگاه هوایی "بلد" نیاز به تحقیقات عمیق دارد

وزیر دفاع عراق بعد از گزارش آتش‌سوزی و انفجار در پایگاه هوایی بلد، وارد این پایگاه شد و از نزدیک در جریان حادثه قرار گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :

«نجاح الشمری»، وزیر دفاع عراق به دنبال وقوع آتش‌سوزی و انفجار در پایگاه هوایی «بلد» (البکر سابق) وارد این پایگاه شد.

به گزارش شبکه المیادین، وزیر دفاع عراق سه‌شنبه (۲۹ مرداد) بعد از بازدید از این پایگاه، گفت که نمی توان با قطعیت در مورد حادثه امروز پایگاه هوایی بلد سخن گفت و این موضوع نیاز به تحقیقات عمیق دارد.

نجاح الشمری اوضاع در پایگاه هوایی بلد را اطمینان‌بخش توصیف کرد و اظهار داشت که این حادثه هیچ گونه تلفاتی نداشته است. این در حالی است که شبکه الجزیره به نقل از منابع خود مدعی شده است که انفجارهای مکرر در این پایگاه چند کشته داشته است.

رسانه‌های عراق ساعت ۲۰:۰۰ به وقت تهران از وقوع آتش‌سوزی در این پایگاه نظامی خبر دادند. بر اثر این آتش‌سوزی، یک انبار مهمات و تسلیحات متعلق به الحشد الشعبی در نزدیکی این پایگاه منفجر شده است.

سرتیپ «کاظم سلمان بوهان»، مدیر کل اداره دفاع مدنی عراق در مرود این حادثه به شبکه سومریه گفت: «به محض وقوع حادثه از بغداد به محل حادثه حرکت کردم. در این حادثه، یک انبار مهمات واقع در داخل مقر متعلق به نیروهای الحشد الشعبی منفجر شد که در نزدیکی پایگاه هوایی بلد بود».

به گفته این مقام عراقی، به دستور وزیر کشور عراق تجهیزات کمکی دفاع مدنی به شهرستان بلد واقع در استان صلاح الدین ارسال شده است. در حادثه اطفای حریق این پایگاه، ده تیم آتش‌نشانی به منطقه حادثه اعزام شده‌اند و همه راه‌های منتهی به این پایگاه مسدود است.

به گفته منابعی در دفاع مدنی عراق، تیم‌های اطفای حریق موفق شده‌اند از سرایت آتش به بقیه انبار مهمات در اطراف پایگاه هوایی بلد جلوگیری کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین