کد خبر: ۶۰۶۰۸۴
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۰

واکنش تولیت آستان قدس به اختلاف آیت‌الله یزدی و آملی لاریجانی

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه مسلمان باید «اَشِدّآءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَمآءُ بَینَهُم» باشد، گفت: مسلمان اگر بغضی هم داشته باشد، باید نسبت به کفار و دشمنان اسلام باشد نه برادران و دوستان خود.
واکنش تولیت آستان قدس به اختلاف آیت‌الله یزدی و آملی لاریجانی
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی در مراسم جشن میلاد عید سعید غدیر خم که مجتمع فرهنگی بقیه الله مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در صدر اسلام منافقین و مشرکین دو مسئله ابتر و بدون جانشین بودن پیامبر (ص) را مطرح می‌کردند و تصور می‌کردند با فوت رسول اکرم (ص)، اسلام نیز از بین خواهد رفت.

وی افزود: موضوع بدون اولاد بودن پیامبر (ص) را خداوند متعال با سوره کوثر و موضوع بدون جانشین بودن پیغمبر (ص) را خداوند با غدیر پاسخ داد.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه جبرئیل سه بار در غدیر بر پیامبر (ص) نازل و دستور اعلام جانشینی حضرت علی (ع) را بر پیامبر گرامی اسلام وحی کرد، گفت: اهمیت غدیر در این است که اسلام در غدیر خم تثبیت شد و از اضمحلال و نابودی نجات یافت.

به گزارش آستان‌نیوز، وی عید غدیر را روز امامت و ولایت خواند و ابراز کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) در غدیر خم تنها حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) را معرفی نکرد، بلکه امامت و ولایت را برای همیشه تاریخ به بشریت معرفی کرد.

‌مروی اظهار کرد: در غدیر دشمنان اسلام از نابودی دین خدا ناامید و مأیوس شدند، در این روز آیه «الیوم یأس الذین کفروا...» نازل و یأس و ناامید کفار، به علّت کامل شدن دین اسلام و جاوید ماندن آن تا روز قیامت بیان شد.

وی خاطرنشان کرد: در غدیر حضرت امیر المؤمینین علی (ع) معرفی نشد، چراکه در آیه‌هایی که پیش از این در خصوص حضرت علی (ع) نازل شده بود و در ماجرا‌های دلاوری‌های این حضرت در غزوه‌ها، این حضرت به مردم شناسانده شده بود، در غدیر پیامبر گرامی اسلام (ص) حکومت حضرت امیر المؤمنین (ع) و سلسله امامت و ولایت را به مردم معرفی کرد.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه یکی از پیام‌های غدیر را وحدت و همدلی در جامعه خواند و گفت: همدلی، مهربانی و عطوف در جامعه اسلامی از جمله دستورات اسلام است که کمتر به آن توجه می‌شود، چرا در اسلام به این اندازه غیبت نکوهش شده و به خوردن گوشت برادر مرده تشبیه شده است؟ زیرا غیبت الفت، دوستی و برادری را در جامعه از بین می‌برد.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه مسلمان باید «اَشِدّآءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَمآءُ بَینَهُم» باشد، افزود: مسلمان اگر بغضی هم داشته باشد، باید نسبت به کفار و دشمنان اسلام باشد نه برادران و دوستان خود، در جامعه سلایق مختلف است، اما نباید اجازه داد که به دشمنی و تفرقه تبدیل شود، البته مردم متحد هستند، اما متأسفانه گاهی ادبیات و سخنان مسئولان و بزرگان به‌گونه‌ای است که نیازمند به توجه دادن به اهمیت وحدت دارد، و این برای مردم و جامعه سم است.

وی در ادامه ولایت فقیه را امتداد و استمرار غدیر معرفی و اظهار کرد: عزت امت اسلام در گروی ادامه راه غدیر و ولایت است، پیش از انقلاب سفیر انگلیس و آمریکا در ایران وزیر تعیین می‌کردند و به شاه ایران دستور می‌دادند. آیا پیغمبر (ص) چنین جامعه اسلامی را می‌خواست؟ جامعه‌ای که در آن کفار بر مسلمانان حکومت و آن‌ها را چپاول کنند؟

‌مروی اظهار کرد: پیش از انقلاب حتی تقویم اسلامی را نتوانستند تحمل کنند و از هجری شمسی به شاهنشاهی تغییر دادند، اگر آن روند ادامه پیدا می‌کرد حتی مسجدی در این کشور باقی نمی‌گذاشتند، اما امروز عزت ایران را ببینید، متأسفانه ما بلد نیستیم خوب این توفیقات و عزت‌ها را بیان کنیم.

وی گفت: توقیف نفتکش انگلیسی که اسکورت آمریکایی‌ها را داشت کار کوچکی نبود، این اتفاق ابهت انگلیس را شکست، کشوری که پیش از انقلاب در تمام مسائل ایران دخالت داشت.

وی اضافه کرد: پهپاد فوق پیشرفته و رادار گریز آمریکا که برای آن ۲۰۰ میلیون دلار هزینه شده بود را در آسمان کشورمان ساقط کردیم، این موضوع اتفاقی کوچک نبود، دنیا از قدرت نظامی ایران متعجب شد.

تولیت آستان قدس رضوی اضافه کرد: امروز کشور‌های عربی منطقه برای برقراری روابط با ایران از یکدیگر سبقت می‌گیرند، زیرا فهمیدن در منطقه ابر قدرتی به نام ایران وجود دارد و ارتباط با آمریکا آن‌ها را به امنیت نمی‌رساند.

وی تصریح کرد: امروز رئیس جمهور آمریکا آرزو دارد یک بار تلفنی با رئیس جمهور ایران اسلامی صحبت کند، این در حالی است که قبل از انقلاب نه رئیس جمهور آمریکا بلکه سفیر این کشور در ایران حکومت می‌کرد.

مروی گفت: مستشاران نظامی آمریکا پیش از انقلاب بر ارتش ایران فرمانروایی می‌کردند، به فرماندهان ارشد ارتش دستور می‌دادند و حقوق‌های کلان می‌گرفتند، یکی از ستون‌های حقوقی این مستشاران، ستونی به نام «حق توحش» بود، یعنی ملت ایران را وحشی می‌دانستند.

وی با تأکید بر اینکه پیام غدیر عزت، کرامت، استقلال، آبرو، احترام و شجاعت برای امت اسلام است، خاطرنشان کرد: غدیر می‌خواهد جامعه مسلمانان را جامعه‌ای عزیز، با قدرت، مستقل و مقتدر بسازد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین