کد خبر: ۶۰۶۱۷۲
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹

آلمان پیشنهاد جدید انگلیس را رد می‌کند؟

خبرگزاری رویترز گزارش داد، صدراعظم آلمان قصد دارد در دیدار خود با نخست وزیر انگلیس، درخواست وی درباره حذف «بند ترتیبات پشتیبان» از توافق برگزیت را رد کند.
آفتاب‌‌نیوز :

«آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان قصد دارد در ملاقات روز چهارشنبه (امروز) خود با بوریس جانسون به صورت دوستانه و قاطعانه درخواست نخست‌وزیر جدید بریتانیا مبنی بر حذف «بند ترتیبات پشتبیان» را رد کند.

نخست‌وزیر جدید بریتانیا در نامه چهارصفحه‌ای خود که دوشنبه شب منتشر شد، از اتحادیه اروپا خواسته تا «بند ترتیبات پشتیبان» مربوط به مرزبندی ایرلند با اتحادیه اروپا بعد از خروج لندن از اتحادیه اروپا را حذف کند.

براساس گزارش «گاردین»، سیاستمداران و مقامات در برلین می‌گویند که آنها فکر نمی‌کنند نامه جانسون به «دونالد توسک»، رئیس شورای اروپا، مبنی بر خروج بند ترتیبات پشتیبان طرح سازنده‌ای برای مذاکرات بیشتر باشد.

«نوربرت روتگن»، سیاستمدار آلمانی گفت: «نامه جانسون به رئیس شورای اروپایی پیشنهاد جدی نیست و جانسون این را می‌داند».

این نخستین درخواست رسمی نخست‌وزیر انگلیس از زمان روی کارآمدنش در ماه گذشته است که با عدم استقبال آلمان روبرو شده است.

روتگن عضو برجسته حزب دموکرات مسیحی آلمان گفت: «نخست‌وزیر بریتانیا نامه خود را با گفتن اینکه وی شخصا متعهد به دستیابی به توافق است، آغاز می‌کند اما در ادامه نامه نشانه‌ای از این مورد نیست. اگر جانسون واقعا می‌خواهد در بازدیدهای خود از پاریس و برلین به چیزی برسد، او باید نامه خود را بازنویسی کند.»

قرار است بوریس جانسون و آنگلا مرکل روز چهارشنبه (امروز) ساعت 6 بعدازظهر به وقت اروپای مرکزی، با یکدیگر دیدار و درباره سیاست‌های دوجانبه بحث و گفت‌وگو کنند.

طبق این گزارش، بخش ترتیبات پشتیبان که در توافق بین «ترزا می» نخست‌وزیر پیشین انگلیس و «بروکسل» برای اجرای برگزیت درج شده بود، نوعی سیاست ضمانتی است که از ایجاد مرز سخت بین بخشی از ایرلند که جزو خاک بریتانیاست و جمهوری ایرلند که عضو اتحادیه اروپا است جلوگیری می‌کند. اما این مسئله مانع اصلی در جلب حمایت پارلمان انگلیس از توافق می با اتحادیه اروپا بود.

نخست وزیر انگلیس که بعد از ناکامی ترزا می در برگزیت به قدرت رسیده است تاکید کرده که 31 اکتبر با توافق یا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.

توافق قبلی لندن و با برکسل برای خروج، سه بار در پارلمان بریتانیا رد شد و زمینه ساز کناره گیری می از قدرت بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین