کد خبر: ۶۰۶۲۶۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۳
مکرون پیش از نشست سران G7 با مقامات ایرانی دیدار می‌کند

رئیس‌جمهور فرانسه: برای کاهش تنش با آمریکا، پیشنهادهایی به مقامات ایران ارائه می‌کنم

رئیس‌جمهوری فرانسه اعلام کرد که دیداری با مقامات ایرانی پیش از نشست سران هفت کشور صنعتی خواهد داشت.
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس جمهوری فرانسه روز چهارشنبه گفت: پیش از نشست این هفته گروه ۷ در دیدار با مقامات ایرانی پیشنهادهایی را برای کاهش تنش میان واشنگتن و تهران ارائه خواهیم کرد.

به گزارش آفتاب‌‌نیوز به نقل از یورونیوز، «امانوئل مکرون» در جمع خبرنگاران گفت: قبل از برگزاری نشست گروه هفت با مقامات ایرانی دیدار خواهم کرد و در آنجا پیشنهاداتی به ایرانیان ارائه خواهم کرد.

رئیس‌جمهور فرانسه: پیشنهادهایی به مقامات ایران ارائه می‌کنیم

محمد جواد ظریف وزیرخارجه ایران در نشست استکهلم گفت، قرار است روز جمعه (اول شهریور) در پاریس با «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه و وزیرامورخارجه این کشور دیدار کند.

محمدجواد ظریف شامگاه چهارشنبه در خصوص دومین سفرش به کشورهای اسکاندیناوی در صفحه توئیتر خود نوشت: نشست های مهمی با مقامات سوئد، حول موضوعات سیاسی و اقتصادی همچون اهمیت حفظ برجام و حوزه های علاقه مندی دوجانبه گفت وگو کردیم.

به گزارش یورو نیوز، به دنبال افزایش تنش میان روابط میان ایالات متحده و ایران، دولت فرانسه در تلاش بوده است تا نقش میانجیگر را ایفا کند، هرچند که نشانه های کمی از این پیشرفت وجود داشته است.

به دنبال خروج آمریکا از توافق هسته ای در سال گذشته و بازگشت تحریم های نفتی علیه ایران، تا کنون سه کشور اروپایی (فرانسه، آلمان و انگلیس) با این نوع از سیاست های آمریکا مخالفت کرده و در طول یک ساله اخیر در مورد سیاست های ترامپ علیه ایران ایستادگی کرده اند.

در کنار کشورهای اروپایی، فرانسه راهبرد اروپا برای نجات توافق هسته ای را رهبری می کند، زیرا دولت ترامپ مجدداً تحریم هایی را علیه تهران برای جلوگیری از صادرات نفت اعمال کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
0
0
مکرون مثل پوتین به کسی قول و تعهد عملی نمی دهد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
0
1
تنها راه کاهش تنش با آمریکا خروج بدون قید و شرط آنان از خلیج فارس و دریمای عمان است تا اینها .... را گم نکنند همین جدالها وجود دارد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین