کد خبر: ۶۰۶۳۱۵
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸

آتش‌سوزی در جنگل‌های ارسباران مهار شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: با تلاش شبانه‌روزی نیروهای انسانی حاضر در منطقه، آتش‌ سوزی در جنگل های ارسباران مهار شد.
آتش‌سوزی در جنگل‌های ارسباران مهار شد
آفتاب‌‌نیوز :

محمدباقر هنربر روز پنجشنبه گفت: آتش سوزی در جنگل های ارسباران که در هفته جاری در سه روستای خانقاه، کلوانق و مرداناقوم شهرستان خداآفرین شروع شده بود، ساعت ۱۰ امروز با کوشش همه گیر نیروهای انسانی حاضر در منطقه مهار شد و هم اکنون عملیات پاکسازی و لکه گیری آغاز شده است.

وی با اشاره به تلاش شبانه روزی و دقیقه به دقیقه مدیریت بحران شهرستان خداآفرین و شهرستان های همجوار در مدت آتش سوزی جنگل های ارسباران در محدوده شهرستان خداآفرین افزود: بدیهی است که مهار و اطفای آتش سوزی در این جنگل های بکر، نتیجه کار جمعی و هم افزایی میان همه نیروهای حاضر در منطقه اعم از آتش نشانان، نیروهای نظامی، کارگران شرکت مس سونگون و مردم منطقه بود.

جنگل های ارسباران در هفته جاری در سه نقطه متقاوت در شهرستان مرزی خداآفرین به دلیل خطای انسانی دچار آتش سوزی شد.

گفته می شود حدود ۳۰۰ هکتار از این جنگل ها در آتش سوخت.

جنگل های ارسباران با ۱۶۴ هزار هکتار وسعت از بکرترین مناطق جنگلی ایران به لحاظط تنوع گونه های گیاهی و جانوری آن شمرده می شود، به گونه ای که گفته می شود ۱۵ تا ۲۰ درصد مجموع گونه های گیاهی شناخته شده کشورمان در این لکه جنگلی یافت می شود.

جنگل های ارسباران که در شمال و شمال شرق تبریز در محدوده شهرستان های ورزقان، کلیبر، خداآفرین و جلفا پراکنده شده است، علاوه بر تنوع و غنای ژنتیکی از نظر جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی نیز حایز اهمیت فراوان است.

همین ویژگی ها سبب شده که پرونده جنگل های ارسباران برای ثبت جهانی به یونسکو ارسال شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین