کد خبر: ۶۰۶۳۲۸
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹

چهارمحال و بختیاری تا پایان کار دولت روحانی به شبکه ریلی کشور متصل می‌شود

معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور یکی از اولویت های دولت دوازدهم را توسعه حمل و نقل ریلی عنوان کرد و گفت: مرکز چهارمحال و بختیاری تا پایان کار دولت تدبیر و امید به شبکه سراسری حمل و نقل ریلی ایران متصل خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :

سید حمید پورمحمدی روز پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری که با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، تاکید کرد: برای این اقدام از طریق خط آهن مبارکه حداقل به 5 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی افزود: احداث خط آهن سراسری اصفهان به شهرکرد به اهواز به عنوان یکی از مصوبات سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به چهارمحال و بختیاری است که متاسفانه با تحریم ها مواجه و اجرای آن با کند تر شد.

چهارمحال و بختیاری تا پایان کار دولت روحانی به شبکه ریلی کشور متصل می‌شود

پورمحمدی تصریح کرد: البته در پیگیری اخیر با وزیر راه و شهرسازی و استانداران چهارمحال و بختیاری و خوزستان و رئیس صندوق توسعه ملی قرار شد اجرای راه آهن اصفهان یه شهرکرد به اهواز به صورت ویژه در دستورکار قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: با وجود بارش های 2.5 برابری چهارمحال و بختیاری نسبت به میانگین کشوری، اما همچنان بسیاری شهرها و روستاهای این استان با مشکل آب آشامیدنی مواجه است.

معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار داشت: توجه خاص به ظرفیت های گردشگری چهارمحال و بختیاری به عنوان دیگر مصوبه سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به شهرکرد ، جزو برنامه های اولویت دار است.

وی گفت: توسعه زیرساخت های روستایی به خصوص تامین مسکن نیازمندان و قشرهای کم درآمد زیر پوشش نهادهای حمایتی از دیگر برنامه های مهم در چهارمحال و بختیاری است.

پورمحمدی تاکید کرد: توسعه جاده ها و رفع نقاط حادثه خیز چهارمحال و بختیاری به ویژه در مسیرهای ارتباطی شهرکرد به بروجن به لردگان به خوزستان و جاده های منتهی به مسجدسلیمان و ایذه ضروری است.

وی افزود: ساماندهی عشایر و بهبود وضعیت ایلراه ها در چهارمحال و بختیاری به عنوان دیگر مصوبه سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به شهرکرد مورد توجه است.

پورمحمدی تصریح کرد: ارتقای وضعیت مدارس، توسعه باغات مثمر در زمین های شیبدار، اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری و تکمیل زیرساخت های منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری در تسریع روند توسعه ای این استان نقش مستقیم ایفا می کند.

محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به عنوان جانشین رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی کشور در ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری به شهرکرد سفر کرده است.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه در سفر به چهارمحال و بختیاری در نشست شورای اقتصادی مقاومتی و برنامه ریزی شرکت کرد و در برنامه بهره برداری از طرحهای اقتصادی، آغاز ساخت واحدهای مسکونی نیازمند و دیدار از طرحهای اقتصادی مقاومتی شرکت می کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین