کد خبر: ۶۰۶۴۷۵
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵

کدام ورزشکاران گزینه آخرین حمل‌کننده مشعل المپیک توکیو هستند؟

در حالی که از گزینه‌های مختلف به عنوان آخرین حمل‌کننده مشعل المپیک نام برده می‌شود، کمیته برگزاری بازی‌های 2020 اعلام کرد تا آخرین روز نام این ورزشکار مشخص نخواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :

در حالی که کمتر از یک سال به بازی‌های المپیک 2020 توکیو زمان باقی است حدس و گمان درباره اینکه چه کسی آخرین حمل‌کننده مشعل المپیک خواهد بود زیاد شده است.

برخی پیش‌بینی‌ها حاکی از این است ایشیرو سوزوکی بازیکن مشهور ژاپنی در رشته بیس‌بال که از دنیای قهرمانی خداحافظی کرده مشعل را در روز افتتاحیه در استادیوم روشن خواهد کرد.

در بازی‌های المپیک 1964 که توکیو میزبانی مسابقات را برعهده داشت، یوشینوری ساکای با 19 سال سن مشعل را روشن کرد. حالا شنیده‌ها حاکی از این است شینزو آبه نخست‌وزیری ژاپن می‌خواهد به منظوری ریکاوری ژاپن در سونامی رخ‌داده در شهر فوکوشیما یک فرد جوان را برای حمل مشعل انتخاب کند.

برگزارکنندگان المپیک 2020 توکیو می‌گویند تا زمان ورود مشعل به استادیوم و پخش زنده تلویزیونی در حضور میلیاردها تماشاگر، هویت نهایی آخرین حمل‌کننده مشعل را آشکار نمی‌کنند.

سائوری یوشیدا کشتی‌گیر طلایی ژاپن یکی از گزینه‌های احتمالی است. این ورزشکار 13 عنوان در رقابت‌های جهانی دارد و با غلبه بر الکساندر کارلین از روسیه شگفتی‌ساز شد.

دیگر گزینه مطرح شده شاهی اوتانی ستاره بیس‌بال ژاپنی است که سال گذشته جایزه بهترین بازیکن سال را کسب کرد. انتخاب این بازیکن ممکن است به خاطر حضور دوباره این رشته در المپیک باشد. ورزشکارانی از رشته‌های اسکیت و جودو نیز گزینه‌هایی هستند که از آنها نام برده شده است.

با توجه به اینکه ژاپن در حال تبدیل به یک جامعه متفاوت است، این احتمال وجود دارد کمیته سازماندهی بازی‌های المپیک 2020 توکیو، نائومی اوساکا ستاره تنیس را به عنوان آخرین حمل‌کننده مشعل معرفی کند یا هیناکو شیبونو با 20 سال سن که در مسابقات گلف آزاد عنوان قهرمانی را کسب کرده بود.

مشعل بازی‌های المپیک توکیو بعد از روشن شدن در یونان قرار است به شهرهای آسیب‌دیده سونامی 2011 سفر کند. حدود 10 هزار نفر به حمل مشعل المپیک در سراسر ژاپن کمک می‌کنند و این مشعل روز 24 جولای سال 2020 در استادیوم ملی المپیک توکیو روشن خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین