کد خبر: ۶۰۶۴۹۸
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴

مقایسه میانگین نرخ تصادفات رانندگی ایران و جهان

رئیس پلیس راه ناجا گفت: در یک مقایسه می‌توان گفت که نرخ تصادف در ۱۰ هزار وسیله نقلیه در دنیا ۶/۴ است ولی در ایران ۵/۲ می‌باشد.
آفتاب‌‌نیوز :

تیمور حسینی صبح امروز در در بیست و چهارمین کنفرانس بین‌المللی جامعه ایمن اظهار داشت: مسائل ترافیکی یکی از مباحث پر گفت‌وگو در جامعه است و بیشتر به نظر می‌رسد که به دنبال چیستی و چرایی هستیم و بخش قابل توجه بر ما معلوم است و نکته پنهانی زیادی ندارد.

وی با بیان اینکه مهندسی ترافیک، آموزش و اجرای مقررات دارد، گفت: راه، وسیله نقلیه و انسان نیز نقش موثر تصادفات هستند.

حسینی با تاکید بر اینکه نرخ تصادفات در دنیا بالاست، تصریح کرد: در این نشست میهمانان زیادی از سراسر جهان وجود دارد و در ایران به واسطه داشتن اختیارات زیاد، نرخ استفاده از امکانات بالاست در حالی که ما در تحریم از سوی قلدرها هستیم.

وی با بیان اینکه بخش کثیری از مردم ایران در تعطیلات در مسافرت هستند، گفت: در یک مقایسه می‌توان گفت که نرخ تصادف در ۱۰ هزار وسیله نقلیه در دنیا ۶/۴ است ولی در ایران ۵/۲ می‌باشد.

وی ابراز کرد: مسوولان در کشور ۱۰ سال اخیر را دهه اقدام نامگذاری کردند و کارهای زیادی را در رابطه با فرهنگ‌سازی کرده‌اند که البته امیدواریم به نقطه مطلوب رسید.

بیست و چهارمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از جوامع ایمن که برای نخستین بار در ایران برگزار می شود، با حضور وزیر بهداشت، نایب رییس مجلس شورای اسلامی، رئیس پلیس راه ناجا و نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران صبح امروز در تبریز آغاز شد.

این کنفرانس هر دو سال یک بار در یکی از کشورهای عضو سازمان جهانی بهداشت برگزار می شود و بخشی از این سازمان که در مورد سلامت ترافیک فعالیت دارد، این کنفرانس را هدایت و راهبری می‌کند.

در بیست و چهارمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از جوامع ایمن، علاوه بر صاحب‌نظران و کارشناسان ایرانی، بیش از ۳۰ نفر از صاحب‌نظران علم سلامت ترافیک و میهمانانی از ۲۰ کشور دنیا حضور دارند.

این کنفرانس با مشارکت نهادها، سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مختلف از جمله مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه، سازمان برنامه و بودجه، وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور، پلیس راهور و معاونت‌های مختلف وزارت بهداشت حمایت و برگزار می‌شود.

این کنفرانس از اول تا سوم شهریورماه در تالار شایان مهر دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین