کد خبر: ۶۰۶۵۰۸
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷

محدودیت و فیلتر آسیب‌زا است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد که اعتقادی به محدودسازی یا فیلتر کردن شبکه‌های اجتماعی ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :

محمدجواد آذری جهرمی در صفحه اینستاگرام، با انتشار قسمتی از مصاحبه خود با لستر هولت، مجری شبکه NBC آمریکا، نوشت: محدودسازی و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی راه‌حل نیست و با فیلترینگ، جلوی حضور جریان‌ساز و اثرگذاری بر جامعه بین‌المللی گرفته می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت استارت‌آپ‌های ایرانی، اظهار کرد: واقعا ما ایرانی‌ها مردم فوق‌العاده‌ای هستیم‌ و تاکنون کارهای بسیار بزرگی انجام دادیم. به خصوص استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های ایرانی که در دنیا بهترین هستند و توانستند با کاهش اثر تحریم‌ها، غیرممکن‌ها را ممکن کنند. برای چنین مردمی هر چه خدمت کنیم باز هم کم است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین خاطرنشان کرد: ما در دنیایی متصل به هم زندگی می‌کنیم و دیگر جزایر منزوی وجود ندارد. ترامپ با تحریم‌هایش اول به آمریکا ضربه می‌زند نه ما!

جهرمی درباره فعالیت ماهواره‌های فضایی نیز بیان کرد: ماهواره‌های مخابراتی ناهید ۱، پارس و ظفر تا آخر امسال آماده می‌شوند. هدف ما مقابله با تهدیدات زیست محیطی و پایش سیل و زلزله است. در این زمینه آماده همکاری با کشورهای مختلف از جمله اتحادیه اروپا، کشورهای همسایه، چین و روسیه هستیم.

او همچنین در صفحه‌ی توییتر خود نوشت: استفاده خیلی خوب من از توییتر نشان می‌دهد که من اعتقادی به محدودسازی یا فیلتر کردن شبکه‌های اجتماعی ندارم و معتقدم محدودیت‌ها به ایران آسیب می‌زند. باید بپذیریم که در این حوزه ضعف پیدا کردیم. دسترسی داشتن کلید پیشرفت‌های اقتصادی است. با وجود تحریم‌ها ما باید خود را تطبیق دهیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین