کد خبر: ۶۰۶۵۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
دشمن خیال می کند مردم دست از انقلاب بر می دارند

امامی کاشانی: ترامپ! خودت و هم‌‌پیمانان تو ابله هستند اما جمهوری اسلامی شجاع و قوی است

امام جمعه موقت تهران از دولت و مجلس خواست که موانع سرمایه‌گذاری در کشور را رفع کنند، تا اشتغال افزایش یابد.
آفتاب‌‌نیوز :

آیت‌الله محمد امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در نماز عبادی ـ سیاسی جمعه این هفته تهران اظهار داشت: دین مجموعه‌ای از اعتقادات اخلاق اعمال است که وقتی گفته می‌شود «أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ» یعنی دین را کامل کردم، در جایی گفته می‌شود که بعضی از آن هم اگر باشد اثر خود را دارد اما اثر تمام اجزای دین را ندارد؛ مثلاً کسی که نماز می‌گزارد یک جزء دین را عمل می‌کند اما اگر خمس نمی دهد جزء دیگر را عمل نمی‌کند.

وی افزود: مسئله ولایت و امامت نعمت و تمام آثار خود را دارد که باید هم باشد، هر دو اینها یک حقیقت است. نبوت و ولایت و امامت یک حقیقت است.

امامی کاشانی در ادامه عنوان کرد: مسئله ولایت و امامت و نبوت در عالم بالا یک حقیقت است و به زمین که می آید پیامبر اکرم مامور ابلاغ وحی و امیرالمومنین مامور تبیین آن است؛ این حقیقت در روایت ما فراوان است.

وی افزود: روایت معتبر و صحیح درباره امیرالمومنین(ع) و ائمه و همچنین درباره شخص ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف آمده هست.

خطیب این هفته جمعه تهران همچنین یادآور شد: باید از نعمت ولایت باید بهره گرفت؛ امامت و ولایت بزرگترین نعمت بوده و بهره نعمت، هماهنگ و در ارتباط بودن با ولی خداست.

امامی کاشانی خاطرنشان کرد: باید اعمالمان را با ولایت تطبیق دهیم؛ اقتصاد، اخلاق، کار، زندگی، رفتار، گفتار و اموال نامشروع خوردن و کار باطل داشتن و تمام آنچه خیر و شر است را باید با نعمتی که حجت خداست منطبق کنیم و ببینیم این نعمت است یا خیر؛ یعنی اگر بخواهیم کارمان را تراز بگیریم و بسنجیم و رصد کنیم باید با ولی فقیه و ولی خدا تطبیق دهیم؛ این نعمت خداست، معنای عید غدیر هم همین است.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز گفت: صدا و سیما که دستش در گروه فیلم هنر باز است باید وقایع عاشورا را به شکل فیلم در بیاورد؛ مثلاً از حرکات و الفاظ و رفتار مسلم بن‌عقیل فیلم بسازد.

امامی کاشانی افزود: اگر از اینکه دشمن چه کلماتی داشت و مسلم چه رفتاری، فیلم ساخته و تبدیل به هنر و نمایش شود، اثر این از سینه زدن‌ها و عزاداری‌ها بیشتر است، لذا باید زندگی اهل بیت را به نمایش گذاشت.

وی تصریح کرد:‌ در دیداری که دولت با رهبر معظم انقلاب داشت نکات بسیار آموزنده و مهمی در فرمایشات رهبری بود.

امام جمعه موقت تهران مسئله اقتصاد را از جمله موارد مهم مورد تاکید در دیدار دولت با رهبری عنوان و تاکید کرد: باید صادرات را رونق و کشور را از فقر نجات داد. رهبری توصیه کردند و فرمودند کشور ما نباید مثل کشورهایی که سرمایه‌داری باشد؛ مانند آمریکا که سرمایه داران یک طرف و فقرا و کاخ نشینان یک طرف هستند باشد.

امامی کاشانی همچنین یادآور شد: باید مراقب سرمایه گذاشتن، تولید کردن و کار ایجاد کردن باشیم. البته بحثی در آن شخصی که پول دارد و سرمایه می گذارد می خواهد سود ببرد نیست،‌ اما نکته این است که این کار به چه صورت انجام می‌شود و پول صرف چه کارهایی می‌شود که برای کشور مفید است مانند تولید خرید و فروش.

وی ادامه داد: از طرفی هم دولت باید نسبت به سرمایه گذار آنچه در قوانین و مقررات دست و پاگیر است توجه کند و این مقررات را مجلس بردارد، موانع نیز برداشته و امنیت در کشور زیاد شود تا در این صورت سرمایه دار از سرمایه خود استفاده کند و کار زیاد شده و اشتغال افزایش یابد.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: وقتی به بینوا کمک شد، در کشور همه توانگر می‌شوند. مقصود این است که نباید در کشور فقر باشد چرا که فقر بلای بسیار بدی است.

وی با تاکید بر اینکه باید از اقتصاد کشور مراقبت کرد،‌گفت: اگر انسان توجه داشته و واقعا ذره‌ای دین داشته باشد و بویی از امام عصر استشمام کند پول‌ها را آن چنان به این بانک و بانک خارج و کشورهای دیگر نمی‌فرستد و کشور را گرفتار و گرانفروشی نمی‌کند.

خطیب جمعه این هفته تهران بر همین اساس اضافه کرد: این همه فساد در کشور ناشی از غفلت از خداست که انسان از خدا غفلت می کند لذا برای آن در آخرت آتش و در دنیا هم بدبختی و ذلت است.

وی مسئله فرهنگ را از جمله تاکیدات رهبری عنوان کرد و گفت: برای اینکه فرهنگ اسلامی شده و کمال یابد باید قبل از آن اخلاق ها و رفتار ها را رصد کنیم یعنی مراکز علمی است که می توانند آمار تهیه کنند بگویند امسال مسجد ها چگونه بوده است. در مسئله حجاب نیز باید راهکارها ارائه شود. این رصد کردن اخلاق در جامعه است. همچنین کسانی که ربا می خورند را رصد کنیم که کم شده است یا زیاد؟ این کار به واسطه دانشمندان صورت می گیرد. مسئولان نیز باید بررسی کنند تا ببینند چه باید کرد.

امامی کاشانی بیان کرد: صدا و سیما نیز باید کار کند و بگوید راهکار چیست و افرادی که بلد هستند را بیاورند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های خود بیان کرد: صنعت دفاعی آنطور که در گزارش‌ها دیدیم، وزارت دفاع و دست اندرکاران این حوزه چند سال پیش خدمت رهبر معظم انقلاب بودند؛ ایشان فرمودند شما خودتان بروید و راجع به همین مسائل دفاعی فکر کنید، لذا آنها طراحی کردند که از جمله آن می‌توان به پدافند باور اشاره کرد.

امامی کاشانی بر همین اساس اضافه کرد: این همه قدرت نام باور گرفت برای این که باور کنیم که می‌توانیم و قدرت داریم؛ ما در برابر دشمن استقامت می‌کنیم.

وی افزود: دشمن خیال می کند با مشکلات اقتصادی و جنگیدن در مقابل ما،‌ ملت ما دست از انقلاب بر می دارد در حالی که به فضل خدا دست امام عصر بالای سر این کشور و ملت ما است و امید به آینده داریم. این ملت ایثار، فداکاری و صبر دارند اما مسئولان هم باید برای مردم فکر و تامل کنند.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: این اقتدار بزرگ علمی و نظامی و تمام فنون اخلاق اسلامی و سیاست اسلام است که می‌خواهیم با تمام دنیا در صلح باشیم ولی باید دشمن را عقب زد و مقابله کرد وگرنه جمهوری اسلامی همواره در آرامش بوده و آرامش دنیا را می خواسته است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران تا ۴۰ سال نشان داد که برخود آمریکا صحیح نیست؛ این مقاومت در برابر دشمن در نهج‌البلاغه امیرالمومنین هم آمده است. دشمن هم امروز استقامت ما را فهمیده است که جمهوری اسلامی با مقاومت به این عظمت رسید.

وی با عنوان اینکه امروز می‌توان اظهار عجز نسل ستم‌پیشه آمریکا را دید، خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا تصریح کرد: ترامپ! خودت و هم‌‌پیمانان تو ابله هستند؛‌ ابلهی و حماقتت را به دنیا هم نشان دادی، اما جمهوری اسلامی شجاع و قوی است و رهبر معظم انقلاب و امام راحل این شجاعت را در تمام جوانان و ملت ما تزریق کردند.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: پیروی از اهل بیت علیه السلام و ایثار و فداکاری مسلمانانی که در دوران اهل بیت علیه السلام بودند به این کشور رسید و انشاالله از تمامی گردنه‌ها اقتصادی هم نجات پیدا خواهیم کرد.

وی با اشاره به روز خانواده بیان کرد: خانواده‌ها باید از خانواده علی(ع) و فاطمه (س) یاد بگیرند؛ خانه باید آرام باشد و بحث‌ها و مقابله‌ها و همچنین خلاف گویی ها به یکدیگر حرام است. باید در امنیت خانه زندگی کرد تا انسان بتواند به کارها برسد.

وی با تاکید بر اینکه داشتن فرزند موجب گرم شدن خانواده می‌شود، گفت: توصیه می‌کنم خانم ها به ویژه خانه داری و تقویت فرزند را فدای کار اداری و درس خواندن نکنند؛ من نمی‌خواهم بگویم درس نخوانید. کار کنید درس هم بخوانید اما تربیت اولاد در درجه اول است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
0
4
از وقتی مردم در شورا نماینده انتخاب کردند .
اخلاقی شرعی و قانونی انتظار مردم را مجلس شورا میگوید .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین