کد خبر: ۶۰۶۵۲۸
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶

کسری بودجه آمریکا به ۱ تریلیون دلار خواهد رسید!

دفتر بودجه کنگره آمریکا در گزارشی خواهان مدیریت بهتر مخارج دولتی برای کاهش کسری بودجه شد.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از اسوشیتدپرس، دفتر بودجه آمریکا در گزارشی اعلام کرد که سال مالی آینده و با تداوم روند فعلی، کسری بودجه این کشور به رقم ۱ تریلیون دلار خواهد رسید. افزایش کسری بودجه آمریکا کاملا در تضاد با وعده انتخاباتی دونالد ترامپ در کارزار انتخاباتی سال ۲۰۱۶ است که در جریان آن، وی قول داده بود نه تنها بدهی‌های عمومی که کسری بودجه دولت را در صورت رئیس جمهور شدن کاهش خواهد داد.

فیلیپ سواگل- مدیر دفتر کنترل بودجه گفت: چشم‌انداز مالی کشور چالش برانگیز است و بدهی فدرال که در مقایسه با استانداردهای تاریخی در سطح بالایی قرار دارد در حال حرکت به سمت ناپایداری بیشتر است. این دفتر پیش‌بینی کرده است که کسری دولت آمریکا برای امسال ۶۳ میلیارد دلار و مجموع کسری انباشته شده این کشور ۸۰۹ میلیارد دلار باشد.

به گفته سواگل، آمریکا اکنون بیش از ۲۰ ترییلون دلار بدهی دارد که این بدهی در دهه آینده از این هم فراتر خواهد رفت چرا که روند سالمندی جمعیت باعث افزایش سرسام آور مخارج و هزینه های صندوق‌های بازنشستگی و درمانی آمریکا خواهد شد.

دفتر بودجه در بخش دیگری از گزارش خود پیش بینی کرده است متوسط رشد اقتصادی آمریکا در چهار سال آینده به جای ۲.۳ درصد قبلی تنها معادل ۱.۸ درصد باشد. نرخ بیکاری نیز افزایشی خواهد بود و از ۳.۷ درصد فعلی به ۴.۶ درصد تا سال ۲۰۲۳ افزایش پیدا خواهد کرد.

مایا مک گینس- مدیر کمیته فرعی دفتر بودجه گفت: توافق دولت و کنگره برای افزایش سقف بدهی‌های آمریکا اگرچه باعث تداوم فعالیت دولت می‌شود اما شرایط بد فعلی را بدتر خواهد کرد.

این دفتر هم‌چنین با اشاره به برنامه جاه‌طلبانه دولت ترامپ برای افزایش مخارج دفاعی نوشته است که با وجود اولویت بخشی به مخارج دفاعی و امنیتی باید این مخارج بهتر و بیشتر مدیریت شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین