کد خبر: ۶۰۶۵۴۸
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۱

لقب بزرگترین طلبکار آمریکا متعلق به کدام کشور رسید؟

چین در ماه جون گذشته برای اولین بار بعد از دو سال لقب بزگترین طلبکار آمریکا را از دست داد و آن را به ژاپن تقدیم کرد و اکنون بدهی آمریکا به این کشور تریلیون دلار است.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از راشاتودی، ژاپن امسال با افزایش ۲۱.۹ میلیارد دلاری طلب آمریکا لقب بزرگترین طلبکار این کشور را به دست آورد و اکنون بدهی آمریکا به ژاپن بالغ بر یک تریلیون و صد و بیست و دو میلیارد است . افزایش ۲.۱ میلیارد دلاری بدهی های امریکا به ژاپن در ماه جون چین را به جایگاه دوم فرستاد.

بنجامین جِفری کارشناس بازار در این خصوص می گوید:" حاکمیت بازار قرض با بهره پایین یا منفی باعث می شود که این بازار نسبت به بازارهای اروپایی و چینی فعال تر شود."

وی در مصاحبه ای با خبرگزاری بلومبرگ در این خصوص می گوید:" علاقه ژاپنی ها به سرمایه گذاری و همچنین قرض با بازده پایین و یا منفی یکی از دلایل رشد بدهی های آمریکا به ژاپن است."

در مقابل ژاپن کشور روسیه قرار داد که روز به روز در حال کاهش طلب‌هایش از آمریکا است. روسیه از سال ۲۰۱۸ به تسویه حساب با امریکا اقدام کرد و در ما جون گذشته ۱۰.۸ میلیارد دلار از طلب هایش را تسویه کرد.

این کشور زمانی یکی از بزرگترین سرمایه گذاران در بازار امریکا بوده است و تنها در سال ۲۰۱۰ نزدیک به ۱۷۵ میلیارد دلار در این بازار سرمایه گذاری کرد.

رئیس کل بانک مرکزی روسیه در این خصوص می گوید:" هدف از تسویه حساب با امریکا تقویت ارز ملی است."

وی در ادامه می گوید:" در این راه ما تمام ریسک ها را به جان خریدیم از جمله خطرهای منطقه ای، اقتصادی و مالی تسویه حساب با امریکا."

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین