کد خبر: ۶۰۶۵۴۹
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۶

چین بر 75 میلیارد دلار از کالاهای آمریکایی تعرفه اعمال می‌کند

چین قصد دارد به زودی بر 75 میلیارد دلار از کالاهای آمریکایی تعرفه‌های 5 درصدی و 10 درصدی اعمال کند.
آفتاب‌‌نیوز :

«ژائو فنگ» سخنگوی وزارت بازرگانی چین روز جمعه اعلام کرد در صورتی که واشنگتن اقدامات غلط خود را تصحیح نکند،‌ پکن آماده تلافی است.

به گزارش اسپوتنیک، این مقام چینی که در یک کنفرانس خبری صحبت می‌کرد،‌ افزود که چین از اول سپتامبر و 15 دسامبر به ترتیب تعرفه‌های 5 درصدی و 10 درصدی بر 75 میلیارد دلار از کالاهای آمریکایی اعمال خواهد کرد.

لیست کالاهایی که چین قصد دارد بر روی آنها تعرفه اعمال کند شامل محصولات کشاورزی، نفت خام، هواپیماهای کوچک و خودرو است.

اعمال تعرفه‌های بیشتر از سوی چین بر روی کالاهای آمریکایی در حالی اعلام می‌شود که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه مدعی شد که او برای مقابله با چین برگزیده شده است. 

ترامپ که مشاورینی با رویکردهای ضدچینی دارد، در مدت حضورش در کاخ سفید روی صدها میلیارد دلار کالای چینی تعرفه اعمال کرده است. در مقابل، چین نیز بر واردات کالاهای آمریکایی تعرفه تحمیل کرده و واردات برخی محصولات آمریکایی از جمله دانه‌های سویا را متوقف کرده است. در هفته‌های اخیر برخی از کارشناسان آمریکایی هشدار داده‌اند که ادامه این روند می‌تواند به بروز رکود در اقتصاد این کشور منجر شود.

رئیس‌جمهور آمریکا از کسری تجاری این کشور در روابط با چین و اتحادیه اروپا گلایه دارد و مدعی است که پکن از طریق دستکاری ارزش پول و سرقت اطلاعات شرکت‌های آمریکایی، میزان صادرات خود به آمریکا را افزایش می‌دهد. ترامپ از شرکت‌های آمریکایی که محصولات خود را در چین تولید می‌کنند هم خواسته تا به خاک آمریکا بازگردند، در غیراینصورت از معافیت تعرفه‌ای برخودار نخواهند بود.

در سند راهبرد امنیت ملی آمریکا که در سال ۲۰۱۷ تدوین شد، برای اولین بار چین در کنار روسیه به عنوان یک رقیب راهبردی برای ایالات متحده توصیف شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین