کد خبر: ۶۰۶۵۵۲
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۲

ارتش سوریه حماه را آزاد کرد

پس ازآزادسازی شهر مهم و راهبردی "خان شیخون" در جنوب ادلب، دیگر شهرک‌های اللطامنه، لطمین، مورک، معرکبه وکفرزیتا در حومه شمالی استان حماه نیز از سوی ارتش سوریه آزاد شد و بدین ترتیب دولت سوریه کنترل کامل استان حماه را به دست گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :

براساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، ارتش این کشور از روز گذشته با گشودن یک معبر انسانی در "صوران" در حومه شمالی استان حماه به غیرنظامیان محاصره شده در شهرک های یادشده فرصت داد تا به مناطق زیر نظر دولت پناه ببرند تا اینکه ارتش بتواند بدون آسیب زدن به غیرنظامیان شهرک های شمال حماه را از وجود تروریست ها پاکسازی کند.

شمار زیادی از غیر نظامیان گرفتار در چنگ تروریست های محاصره شده با پناه بردن به مناطق تحت کنترل دولت، زمینه را برای ورود ارتش و آزادسازی آخرین پایگاه های تروریست ها در شمال استان حماه در مرز استان ادلب آماده کردند.

ارتش سوریه حماه را آزاد کرد

منطقه "مورک" که به کنترل ارتش سوریه درآمده است، منطقه ای است که ارتش ترکیه نهمین پایگاه دیده بانی خود برای حفاظت از منطقه امن را در آن تاسیس کرده بود، هم اکنون این منطقه به کنترل ارتش سوریه درآمده است و به نظر می رسد شمار زیادی از تروریست ها به پایگاه نظامیان ترکیه گریخته باشند.

حومه شمالی حماه از سال 2012 از کنترل ارتش سوریه خارج شد و این منطقه به علت موضع راهبردی و جایگاه مناسب آن همواره محل حمله به ارتش سوریه از سوی تروریست ها قرار می گرفت.

شهرک های «اللطامنه، کفرزیتا و الزکات» در حومه شمالی استان حماه مرکز تجمع شمار زیادی از تروریست ها بود که به "مثلث مرگ" شهرت یافته بود، آزادسازی این منطقه یکی از خواسته های اصلی دولت سوریه بود که از 2012 تاکنون محقق نشده بود.

تروریست ها از این منطقه به عنوان محلی برای حملات راکتی و موشکی خود به غیرنظامیان استفاده می کردند که با آزادسازی آن غیرنظامیان در این مناطق نفسی آسوده خواهند کشید.

ارتش و دولت سوریه از اواسط سال گذشته (۱۳۹۷) عزم خود را برای آزادسازی استان ادلب جزم کرده بودند، ولی به دلیل مخالفت روس ها و ترک ها و مطرح کردن بهانه هایی مانند ایجاد موج جدید آوارگان در منطقه این امر تاکنون محقق نشده بود، فقط در هجدهم اردیبهشت سال جاری (۱۳۹۸) بود که عملیات محدودی برای آزادسازی برخی از مناطق ادلب به عنوان آخرین پایگاه گروه های تروریستی توسط ارتش سوریه انجام شد.

از حضور گروه های تروریستی - تکفیری در استان ادلب (در شمال غرب سوریه) و تصرف آن بیش از چهار سال می گذرد و قرار بود عملیات آزادسازی این استان به عنوان آخرین پایگاه تروریست ها در آبان ماه سال گذشته انجام شود که مخالفت روس ها و ترک ها موجب شد تا این عملیات با تاخیر چند ماهه انجام شود و عملا کار مبارزه با تروریسم در سوریه به همین دلیل به اتمام نرسید.

شرایط در استان ادلب و سه استان همجوار آن یعنی حلب، حماه و لاذقیه در ماه های اخیر و با حملات گروه تروریستی موسوم به النصره (تحریر الشام) بغرنج شده بود، چرا که تروریست ها در این مدت بارها مناطق مسکونی این دو استان و برخی پایگاه های نظامی را هدف قرار داده اند.

اما ارتش سوریه پس از پنج سال اشغال شهر راهبردی "خان شیخون" در جنوب استان "ادلب" در شمال غرب این کشور توسط تروریست ها، ۲۷ مردادماه ۱۳۹۸ وارد بخش های شمال غرب این شهر شد و آن را از اشغال تروریست ها خارج کرد.

پس از آزادسازی خان شیخون بزرگ ترین شهر حومه جنوبی ادلب شهرک های حومه شمالی استان حماه در محاصره ارتش سوریه قرار گرفتند که امروز با آزاسازی آنان، حماه ب طور کامل آزاد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین