کد خبر: ۶۰۶۵۷۶
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۷

ترامپ: به اقدام تعرفه‌ای چین پاسخ می‌دهم

رئیس جمهور آمریکا با ابراز خشم خود از تصمیم پکن برای اعمال تعرفه بر 75 میلیارد دلار از کالاهای آمریکایی، گفت که به این اقدام چین واکنش نشان خواهد داد.
آفتاب‌‌نیوز :

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در پیامی در توئیتر به شدت به اقدام چین برای اعمال تعرفه بر 75 میلیارد دلار کالاهای وارداتی از آمریکا انتقاد کرد.

وی در این پیام‌ها نوشت: «آمریکا طی سال‌های اخیر در تجارت با چین تریلیون‌ها دلار را از دست داده است. آنها مالکیت معنوی ما را با نرخ صدها میلیارد دلار در سال از ما ربوده‌اند و آنها می‌خواهند به این روند ادامه دهند. من اجازه چنین اتفاقی را نمی‌دهم. ما به چین نیازی نداریم و بدون آنها بسیار بهتر خواهیم بود.»

ترامپ در ادامه نوشت: «حجم وسیعی از پول که هر ساله و طی چندین دهه توسط چین ربوده شده باید متوقف شود. به شرکت‌های بزرگ آمریکایی دستور داده شده تا فورا به دنبال جایگزین چین بوده که شامل شرکت‌هایی که محصولات را در آمریکا تولید می‌کنند می‌شود و به اقدام تعرفه‌ای چین بعداز ظهر امروز (جمعه) پاسخ خواهم داد.»

«ژائو فنگ» سخنگوی وزارت بازرگانی چین روز جمعه اعلام کرد در صورتی که واشنگتن اقدامات غلط خود را تصحیح نکند،‌ پکن آماده تلافی است. 

این مقام چینی که در یک کنفرانس خبری صحبت می‌کرد،‌ افزود که چین از اول سپتامبر و 15 دسامبر به ترتیب تعرفه‌های 5 درصدی و 10 درصدی بر 75 میلیارد دلار از کالاهای آمریکایی اعمال خواهد کرد.

لیست کالاهایی که چین قصد دارد بر روی آنها تعرفه اعمال کند شامل محصولات کشاورزی، نفت خام، هواپیماهای کوچک و خودرو است.

رئیس‌جمهور آمریکا از کسری تجاری این کشور در روابط با چین و اتحادیه اروپا گلایه دارد و مدعی است که پکن از طریق دستکاری ارزش پول و سرقت اطلاعات شرکت‌های آمریکایی، میزان صادرات خود به آمریکا را افزایش می‌دهد. ترامپ از شرکت‌های آمریکایی که محصولات خود را در چین تولید می‌کنند هم خواسته تا به خاک آمریکا بازگردند، در غیراینصورت از معافیت تعرفه‌ای برخودار نخواهند بود.

در سند راهبرد امنیت ملی آمریکا که در سال ۲۰۱۷ تدوین شد، برای اولین بار چین در کنار روسیه به عنوان یک رقیب راهبردی برای ایالات متحده توصیف شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین