کد خبر: ۶۰۶۵۹۷
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۲

مکرون: فرانسه فشارهای خود بر آمریکا را افزایش خواهد داد

رئیس جمهوری فرانسه گفت: پاریس به ایالات متحده فشار خواهد آورد تا منشور محافظت از تنوع زیستی را در اجلاس گروه هفت امضا کند.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش جمعه شب رویترز، امانوئل مکرون در مورد محیط زیست و برابر اجتماعی گفت: در مورد تنوع زیستی صحبت کرده ایم و این برای اولین بار است که در اجلاس گروه هفت منشوری برای تنوع زیستی امضا خواهیم کرد و متعهد به انجام آن هستیم.

مکرون در پاسخ به خبرنگاران در مورد آنکه آیا آمریکا نیز شامل این منشور خواهد شد، گفت: این منشور ازسوی تمام اعضا امضا خواهد شد و من برای امضای این منشور به آمریکایی ها فشار خواهم آورد.

رئیس جمهوری فرانسه افزود: علاوه بر آمریکا، هند نیز قرار است منشور تنوع زیستی را به امضاء برساند که این اقدام بسیار مهم تلقی می شود.

مکرون تاکید کرد: مسائلی مانند آب و هوا، گرم شدن کره زمین و تنوع زیستی در قلب اجلاس گروه هفت قرار دارد اما وی همچنین از شهروندان خواست تا با حس مسئولیت پذیری زندگی و مصرف کنند.

تنوع زیستی مفهومی است که امروزه در سه سطح ژن، گونه و اکوسیستم مطرح می‌گردد، ولی این واژه در سطح گونه شناخته شده‌تر بوده و کاربرد بیشتردارد.

سازمان ملل در سال ۱۹۹۲ کنفرانسی را دربارهٔ حمایت از محیط زیست در ریودوژانیرو برگزار کرد که یکی از دستاوردهای آن انعقاد پیمان تنوع زیستی است که ایران هم این معاهده را در سال ۱۳۷۵ تصویب کرد و به آن پیوست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین