کد خبر: ۶۰۶۶۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۰

گران‌ترین خودروهای چینی در بازار ایران؛ پرچمدارهای چشم‌بادامی+عکس

خودروهای چینی این روزها بیش از سایر خودروهای ساخت دیگر کشورها در بازار ایران جولان می‌دهند. با تحریم خودروسازی ایران در سال‌های ۹۱ و ۹۲، چینی‌ها بهترین استفاده را از انزوای صنعت خودروی کشور برده و نفوذشان را گسترده‌تر کردند و بعدها پای ایران‌خودرو و سایپا نیز به مونتاژ محصولات چینی باز شد.
آفتاب‌‌نیوز :

از اواسط دهه ۸۰ که پای خودروهای چینی به جاده‌های ایران باز شد، برندهای گوناگونی با نام‌های آشنا و ناآشنا به لیست خودروهای چینی مورد استفاده خانواده‌های ایرانی وارد شدند. برخی از این برندها در بازار خودرو خوش درخشیدند و برخی دیگر اقبال بلندی برای محبوبیت دست و پا نکردند.

واکاوی کارشناسان صنعت خودرو نشان می‌دهد، برندهایی مانند «جک»، «چانگان»، «لیفان»، «چری»، «برلیانس»، «هایما» و «بی وای دی»، جزء برندهایی هستند که نسبت به سایر برندهای چینی موجود در بازار ایران از کیفیت‌ و عملکرد بهتری برخوردارند. اما در کنار دو شاخص «کیفیت» و «عملکرد»، ضلع سوم دیگر یعنی «قیمت» خودروهای چینی نیز برای مصرف‌کنندگان این خودروها مطرح است.

گران‌ترین خودروهای چینی در بازار ایران؛ پرچمدارهای چشم‌بادامی+عکس

بررسی‌ها نشان می‌دهد خانواده‌ خودروهای چینی مانند «جک»، «چری آریزو»، «چری تیگو»، «هاوال» و «بیسو» از جمله گران‌ترین برندهای چینی هستند که در بازار خودرو ایران خرید و فروش می‌شوند. این مدل خودروها، بهترین خودروهای اتوماتیک چینی موجود در ایران هستند که عملکرد گیربکس و موتور آنها دارندگان خودروهای این کمپانی‌ها را همواره راضی نگه داشته است. در ادامه این گزارش گران‌ترین خودروهای اتوماتیک چینی در بازار ایران معرفی می‌شوند.

ژنرال چشم‌بادامی‌ها

«چری تیگو ۷» را می‌توان گران‌ترین خودرو چینی حال حاضر در بازار ایران دانست. این خودرو بزرگترین شاسی بلند خانواده تیگو به شمار می‌آید. رقبای اصلی تیگو ۷، «بی وای دی اس ۷» و «هایما اس ۷» محسوب می‌شوند. گران‌ترین مدل چری تیگو ۷، از پیشرانه‌ای ۱.۵ لیتری توربوشارژ استفاده می‌کند، اما قدرت بیشتری نسبت به نمونه‌ دنده‌دستی دارد.

گران‌ترین خودروهای چینی در بازار ایران؛ پرچمدارهای چشم‌بادامی+عکس
چری تیگو ۷

در نمای روبه‌رو، حالت اسپرت و جوان‌پسند تیگو ۷، بیننده را جذب خود می‌کند. چراغ‌های مثلثی، حس آیرودینامیک جالبی دارند، درحالی‌که تهاجمی و مدرن جلوه می‌کنند. با توجه به اهمیت طراحی نمای روبه‌رو در ظاهر یک خودرو، می‌توان به این محصول چری، نمره‌ بسیار خوبی داد و آن را فراتر از انتظار بازار جهانی از یک خودروی چینی دانست.

نمونه‌ ۱.۵ لیتری توربوشارژ از تیگو ۷، در دو مدل عرضه می‌شود. نمونه‌ی ارزان‌تر که اتفاقا به دلیل استفاده از جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ دستی، ارزان‌تر از نسخه‌ی ۲ لیتری است، با کد SQRE۴T۱۵ شناخته می‌شود. قدرت این خودرو ۱۵۰ اسب بخار و نهایت گشتاور آن ۲۰۵ نیوتن‌متر است که از دور موتور ۲۰۰۰ دور بر دقیقه حاصل می‌شود. نهایت سرعت این نمونه، ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت خواهد بود و میانگین مصرف سوخت ۶.۷ لیتر، برای آن اعلام شده است.

قیمت اعلامی کارخانه خودروی چری تیگو ۷ (آپشنال)، حدود ۴۳۷ میلیون تومان است اما در بازار با قیمتی حدود ۳۷۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. چری تیگو ۷ (اکسلنت مدل ۹۷) هم در نمایندگی‌ها با قیمت ۳۹۵ هزار تومان معامله می‌شود و در بازار هم قیمتی حدود ۳۳۲ هزار تومان را داراست.

خودرو گران‌بها دوم

دومین خودرو چینی که در فهرست گران‌قیمت‌ترین‌ها قرار گرفته، «چری آریوز ۶» است. آریوز ۶ از طراحی جدید چری بهره برده و جلو پنجره آن شباهث زیادی به چری تیگو ۷ دارد. کابین خودرو هم با وجود هارمونی مناسب طراحی و رنگ قطعات و کاهش استفاده از پلاستیک خشک، به‌خوبی نمای خودرویی لوکس‌تر از محصولات گذشته را تداعی می‌کند.

در بخش قوای فنی نیز آریزو ۶ از پیشرانه ۱.۵ لیتری آشنای چری (مشترک با تیگو ۷ و آریزو ۵ توربو) بهره می‌برد، همچنین نیروی تولید شده توسط این خودرو از طریق یک گیربکس اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو منتقل خواهد شد، چری با بهبود عملکرد سیستم انتقال قدرت CVT این خودرو موفق شده تا محصول خود را با توانایی‌های حرکتی قابل قبولی به بازار عرضه کند. این خودرو با قیمت ۳۷۲ میلیون تومان در نمایندگی‌ها به فروش می‌رسد و قیمت بازار آن هم حدود ۳۴۹ میلیون تومان است.

شاسی‌بلند سامورایی

سومین خودرو گران‌قیمت چینی که در جاده‌های ایران جولان می‌دهد، هاوال H۹ است. هاوال H۹ برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی شد. این خودروی بزرگ ساختاری همانند شاسی‌بلندهای آمریکایی و سامورایی‌های ژاپنی دارد. این خودرو قدرتمند دارای دو دیفرانسیل و همچنین در ساختار بدنه از شاسی جداگانه استفاده شده است.

گران‌ترین خودروهای چینی در بازار ایران؛ پرچمدارهای چشم‌بادامی+عکس

هواوال اچ ۹

هاوال H۹ چینی این جسارت را به خرج داده و با بزرگانی چون هایلندر، تویوتا پرادو و میتسوبیشی پاجیرو کل‌کل کرده است. هاوال H۹ فضای کابین جادار و راحتی دارد و یک شاسی بلند هفت نفره واقعی است. این خودرو به جمع محصولات قابل عرضه گروه بهمن در ایران افزوده شده است. هاوال H۹ که فول اتوماتیک است در نمایندگی‌ها با قیمت بیش از ۳۰۱ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

گران‌ترین خودروهای چینی در بازار ایران؛ پرچمدارهای چشم‌بادامی+عکس

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
0
0
haval H9 رو دیروز تو نمایندگی بهمن میگفت 900 ملیون نه 301 ملیون!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین