کد خبر: ۶۰۶۶۶۶
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸

روش تشخیص و ارزیابی صافی کف پا

‌یک دکترای تربیت بدنی روش تشخیص و ارزیابی صافی کف پا را تشریح کرد.
روش تشخیص و ارزیابی صافی کف پا
آفتاب‌‌نیوز :

‌مصطفی بهرامی اظهار کرد: ‌از سه طریق می‌توان صافی کف پا را تشخیص داد.

وی ادامه داد: اولین روش "بررسی نقش یارد پا روی زمین" است. برای این منظور پودر تالک روی زمین به صورت یکنواخت ریخته و از فرد خواسته می‌شود روی آن بایستد و روی پاهای خود وزن‌اندازی کند.

سپس اثر پا بررسی می‌شود، در صورتی که سطح تماس پا افزایش پیدا کرده باشد، دال بر صافی کف پا خواهد بود .

بهرامی ادامه داد: روش دوم "بررسی وضعیت تاندون آشیل" است. در این روش تاندون آشیل به صورت عمودی قرار گرفته است. در افرادی که صافی کف پا دارند، این تاندون در محل چسبندگی روی پاشنه به سمت خارج متمایل می‌شود‌.

این دکترای تربیت بدنی روش سوم را بررسی رنگ پوست کف پا عنوان کرد و افزود: رنگ پوست پا در نواحی مربوط به قوس طولی داخلی نازک و تمیز است در حالی که رنگ پوست پا در قسمت‌هایی که با زمین تماس دارند با این قسمت متفاوت است و اگر رنگ پوست پا در محدوده قوس طولی تغییر و مشابه رنگ پوست بقیه قسمت‌های پا شده بود دال بر صافی پا است.

وی در خصوص تشخیص و ارزیابی گودی کف پا نیز گفت: برای تشخیص این کار همانند تشخیص صافی کف پا عمل می‌کنیم و سپس از روی رد یا اثر پای فرد می‌توان گودی کف پا را تشخیص داد.

بهرامی تصریح کرد: در این حالت اگر سطح مربوط به قوس طولی داخلی افزایش پیدا کرده باشد می‌توان گفت که فرد دارای گودی کف پا است و در مراحل پیشرفته، اثر پا فقط به صورت نقاط تماس قسمت جلو و عقب پا روی زمین باقی می‌ماند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین