کد خبر: ۶۰۶۸۰۴
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۲

مرحله تازه جنگ همزمان عراق با داعش و قمارخانه‌ها

بر خلاف بسیاری که در عراق تصور می کردند، حمله به یکی از مراکز بزرگ فساد و فحشا در 14 مردادماه گذشته موردی بوده و با اغراض خاصی صورت گرفته است، نیروهای امنیتی عراق در عملیاتی تازه، به یک مرکز بزرگ قمار در بغداد حمله کردند.
آفتاب‌‌نیوز :

این عملیات ویژه برای مبارزه با مفاسد اجتماعی در حالی اتفاق افتاده که نیروهای نظامی و الحشد الشعبی عراق همزمان امروز شنبه در یک عملیات بزرگ امنیتی در استان الانبار، عناصر گروه تروریستی داعش را تحت تعقیب قرار دادند.

نیروهای امنیتی و نظامی عراق در حال حاضر همزمان در دو جبهه مختلف درصدد پاکسازی عراق از وجود باندها و مافیاهای فساد و فحشا و گروه های و عناصر تروریستی هستند.

وزارت کشور عراق در بیانیه ای امروز شنبه اعلام کرده است که یک نیروی امنیتی با حمله به یکی از مراکز بزرگ قماربازی در بغداد در عصر دیروز (جمعه) 140 نفر را بازداشت کرده است.

براساس این بیانیه، این عملیات ویژه دو هتل بزرگ را در بغداد شامل شد و در بین بازداشت شدگان 20 زن از تابعیت های خارجی وجود دارند.

فعالیت زنان خارجی در مراکز فساد و فحشا و تجارت زنان و قاچاق انسان، یکی از معضلاتی است که عراق اخیرا با آن در گیر شده و این اولین بار نیست که در مراکز فحشا و فساد در این کشور یا جرائم مربوط به قاچاق انسان و تجارت زنان، زنان خارجی دستگیر می شوند.

نیروهای امنیتی عراق در 11 اوت 2017 (20 مرداد 96) یک باند قاچاق انسان را در بغداد دستگیر کردند که در بین آنها 18 زن خارجی بودند.

وزارت کشور عراق در بیانیه امروزش به تابعیت این زنان خارجی و چگونگی انتقال و فعالیت آنها در مراکز فساد و فحشا در بغداد اشاره نکرده است.

جالب اینکه در بین مردهای دستگیر شده نیز تعدادی از مردان خارجی از تابعیت های مختلف هستند اما وزارت کشور عراق درباره هویت های آنها توضیحی نداده است.

عملیات جدید نیروهای امنیتی عراق علیه مراکز فساد و فحشا در پی بازداشت یکی از سرکرده های بزرگ مافیای فساد و فحشا در بغداد به نام «حجی حمزه الشمری» در 14 مردادماه گذشته صورت گرفته است.

در آن عملیات که در نوع خود کم سابقه عنوان شده بود، نیروهای الحشد الشعبی مشارکت داشتند و عده ای کوشیدند که آن عملیات را با اغراض خاص بدانند و با به چالش کشیدن نهادهای امنیتی مدعی شدند که دستگاه های امنیتی عراق همین یک مورد عملیات را به خاطر اغراض خاص انجام داده و دیگر به چنین عملیات هایی دست نمی زنند.

تکرار این عملیات امنیتی و بازداشت این تعداد افراد متهم، به اعتقاد کارشناسان نشان می دهد که دولت عراق در مبارزه با مظاهر فساد و فحشا در کشور که قمارخانه ها یکی از بارزترین شواهد آن است، جدی است.

از طرفی همزمان، عملیات نظامی در بیابان های الانبار امروز شنبه با مشارکت سه هزار و 500 نیروی الحشد الشعبی و مشارکت دیگر یگان های نیروهای مسلح عراق برای پاکسازی این مناطق از داعش آغاز شده است.

این عملیات که به نام « مرحله چهارم عملیات اراده پیروزی» نام گذاری شده بیش از 42 هزار کیلومتر مربع از خاک استان الانبار را در بر می گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین