کد خبر: ۶۰۶۸۲۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۵
ماکرون امیدوار است که واشنگتن به گفت و گو درباره ایران تمایل بیشتری نشان دهد

دیپلمات‌ فرانسوی: ماکرون جزئیات طرح کاهش تنش با ایران را به ترامپ ارائه کرد

یک دیپلمات فرانسوی گفت که در جریان دیدار روز شنبه، ماکرون جزئیات طرح خود درباره ایران را به رئیس جمهور آمریکا ارائه کرد. این خبرگزاری آمریکایی در ادامه به طرح فرانسه اشاره کرد که بر اساس آن «به ایران اجازه داده خواهد شد تا برای زمان مشخصی به صادرات نفت بپردازد» در مقابل، ایران باید کاملا به برجام پایبند بوده و تنش‌ها در خلیج فارس را کاهش داده و گفت‌وگوها را آغاز کند.
آفتاب‌‌نیوز :

یک دیپلمات فرانسوی خبر داد که «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در ناهار کاری با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در حاشیه نشست گروه هفت جزئیات طرح فرانسه برای کاهش تنش‌ها با ایران را ارائه کرد.

به گزارش آفتاب‌نیوز به نقل از آسوشیتدپرس، این مقام فرانسوی که خواست نامش فاش نشود گفت که فرانسه برای چندین هفته بر روی این طرح کار کرده است.

دیپلمات‌ فرانسوی: ماکرون جزئیات طرح کاهش تنش با ایران را به ترامپ ارائه کرد

وی در ادامه گفت که فرانسه و آمریکا منافع مشترکی دارند: جلوگیری از یک ایران مجهز به سلاح هسته‌ای.

این خبرگزاری آمریکایی در ادامه به طرح فرانسه اشاره کرد که بر اساس آن «به ایران اجازه داده خواهد شد تا برای زمان مشخصی به صادرات نفت بپردازد» در مقابل، ایران باید کاملا به برجام پایبند بوده و تنش‌ها در خلیج فارس را کاهش داده و گفت‌وگوها را آغاز کند.

به نوشته خبرگزاری فارس، ماکرون و ترامپ امروز در حاشیه نشست گروه 7 در بیاریتز فرانسه با یکدیگر دیدار کردند.

ماکرون پس از دیدار با ترامپ اظهار داشت که وی و رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص هدفی مشترک در قبال ایران مبنی بر دست نیافتن تهران به سلاح اتمی توافق دارند.

پیشتر نیز پایگاه خبری المانیتور بخش‌هایی از طرح ماکرون درباره ایران را منتشر کرده بود.

بر اساس گزارش المانیتور، فرانسه قصد دارد با اعطای مشوق‌های اقتصادی محدود،‌ ایران را به پای میز مذاکره کشانده و برای پایبندی کامل به برجام تحت فشار قرار دهد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: نشست گروه هفت؛ میان انگلیس، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و ایالات متحده - در شهر تفریحی ساحلی بیاریتز در یکی از غیرقابل پیش‌بینی‌ترین مقاطع ریاست جمهوری ترامپ برگزار می شود. یعنی زمانی که نظرات و تصمیمات عمومی وی روز به روز به طور فزاینده‌ای نامنظم‌تر و خام‌تر به نظر می رسند.

به نوشته خبرگزاری ایرنا، ترامپ به نظر می‌رسد که در نشست جی 7 در انزوا باشد. همتای فرانسوی او می کوشد با طرح موضوعات مهم برای دو طرف راهی برای مذاکره و گفتگو بیابد و مسائل مهمی چون طرح کاهش تنش با ایران را با وی مطرح کند.

چهل و پنجمین اجلاس سران کشورهای گروه "جی ـ ۷ " روز شنبه در حالی که اختلافات بر سر مسائل جهانی از جمله برجام بر آن سایه افکنده ، در شهر ساحلی "بیاریتز " واقع در جنوب غربی فرانسه برگزار می شود.

محور اصلی این اجلاس که رهبران ایالات متحد آمریکا، فرانسه، آلمان، انگلستان، ایتالیا، کانادا و ژاپن در آن حضور دارند، مبارزه با عدم تساوی عنوان شده است.

در اجلاس سران گروه جی که قرار است با ضیافت شام امائول مکرون رییس جمهوری فرانسه رسما شروع شود، انتظار می رود مسائل دیگری از جمله تغییرات اقلیمی، امنیت، خشونت علیه زنان و تساوی جنسی مورد بحث قرار گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ملت ولایتمدار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
1
2
آقای مکرون به حرفهای ترامپ اعتماد نکن.دولت و ملت ایران از ترامپ صادق تر است.
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
2
1
وقتی ما میگوییم مذاکره نمیکنیم این پا درمیانی ها چه ارزشی دارد ما از مذاکرات خارج نشدیم که برگردیم برگشت به مذاکرات خیانت است به دلواپسان
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
2
2
توافق برسر توافق قبلی انجام شده؟ایران که خود اعلام کرده بدنبال دستیابی به سلاح هسته نیست ورهبری ایران سلاح هسته را که موجب نابودی بشریت می شود حرام اعلام کرده است پس بر سر چه موضوعی توافق شده است؟ امریکا اول به برجام برگردد وبه تعهدات خود عمل کندوبرای ما ثابت کند که نقض تعهد ندارد تا ما با او بر سر مسائل دیگر گفتگو کنیم.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین