کد خبر: ۶۰۶۸۴۳
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۴:۳۲

حذف داوران پشت دروازه شایعه است| ممبینی: آمادگی VAR شش تا ۹ ماه زمان می‌برد

درحالی که انتظار می رفت براساس اعلام های قبلی از این فصل سیستم کمک داور ویدئویی در لیگ برتر استفاده شود اما به نظر می رسد این اتفاق نخواهد افتاد.
آفتاب‌‌نیوز :

هدایت ممبینی رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در حاشیه مراسم بهترین های فوتبال ایران با خبرنگاران صحبت کرد. او در ابتدا درباره انتخاب علیرضافغانی به عنوان بهترین داور سال گفت:« ما باید اقای فغانی را حفظ کنیم. او در سطح کشور و دنیا جایگاه ویژه ای دارد و بین بهترین ها هستند.» او افزود:« فغانی به دلیل اینکه بالاترین نمرات را داشت به عنوان بهترین داور فصل گذشته انتخاب شد.»

او درباره داوری های هفته اول لیگ برتر هم گفت:« ارزیابی ما از عملکرد داوران مثبت بوده است. قضاوت های خوبی انجام شد و براساس گزارش هایی که به دستمان رسیده و همچنین بازی هایی که خودمان مستقیم دیدم از عملکرد کلی داوران راضی هستیم.»

داور سابق فوتبال ایران در بخش دیگری درباره استفاده از سیستم VAR یا کمک داور ویدئویی در فوتبال ایران گفت:« ما برای استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی از فیفا مدرس آوردیم اما بحث VAR یک پروسه ای است که در شرایط عادی بین شش تا 9 ماه طول می کشد. مباحثی مثل آموزش و همچنین ورود تکنولوژی به کشور هست که این پروسه را نیازمند چنین زمانی می کند. البته ما استارت این کار را زدیم و انشالله در اسرع وقت این سیستم در فوتبال ایران به طور جدی و مستمر به کار گرفته خواهد شد.»

او درباره اینکه گفته می شود داوران پشت دروازه از هفته سوم دیگر در مسابقات حضور نخواهند داشت گفت:« چنین چیزی صحت ندارد و تا زمانی که VAR به فوتبال ایران نیاید ما از داوران پشت دروازه استفاده می کنیم.»

هدایت ممبینی در بخش آخر صحبتش در ارتباط با اینکه پیش از این در بخش بازاریابی فدراسیون فعالیت می کرد اضافه کرد:« به هرحال هرجایی که لازم باشد باید کار کرد اما خب اینجا و در کمیته داوران چون تخصص و تجربه بیشتری دارم احساس می کنم مفیدتر خواهم بود. اما همان تجربه بازاریابی باعث شد که الان یک اسپانسر خیلی خوب برای کمیته داوران داریم.»

منبع: ورزش سه
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین