کد خبر: ۶۰۶۹۱۰
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱

قرص‌های‌ خود را سرِ وقت نمی‌خورید؟ این روش‌ها به شما کمک می‌کند

مصرف داروها همانطور که تجویز می‌شوند، مهم است. در اینجا چند توصیه در مورد چگونگی پیگیری نسخه‌های شما ارائه شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

داروهای تجویزی توسط پزشکان باید به شما کمک کنند، احساس بهتری داشته باشید و در مسیر بهبودی حرکت کنید. بنابراین، وقتی شما آنها را دقیقاً مطابق زمان در نظر گرفته شده توسط پزشک مصرف کنید، نتیجه بهتری خواهید گرفت. اما اغلب ما که درگیر فشارهای زندگی روزمره هستیم، زمان درست مصرف دارو را فراموش می‌کنیم. همین از یادبردن‌های ناخواسته گاهی، روند درمان یک بیماری را کندتر می‌کند.

نکات زیر می تواند به شما کمک کند که برنامه منظم‌تری برای مصرف داروهایتان داشته باشید.

قرص‌های‌ خود را سرِ وقت نمی‌خورید؟ این روش‌ها به شما کمک می‌کند

از جعبه قرص هفتگی استفاده کنید

اگر در ساعات مختلف روز داروها مصرف می‌کنید، اطمینان حاصل کنید که جعبه قرص برای هر روز (7روز هفته) زمان‌های مختلف روز را مشخص کرده باشد. برخی از جعبه‌های قرص، روزهای هفته و برخی از آنها زمان‌های مختلف روز را مشخص کرده‌اند.

زمان‌های مصرف دارو را با داروخانه چک کنید

از مسولین داروخانه بخواهید که بر اساس زمان (و اگر تجویز شده روز مصرف دارو) ، حتما دسته‌بندی داروها را درست و خوانا مشخص کنند.

از تقویم استفاده کنید و روز ، زمان و دوز هر دارو را یادداشت کنید

استفاده از این روش، می‌تواند به شما کمک کند تا داروهایی را که هفته‌ای یک بار ، یک بار در ماه یا مدت کوتاهی (مانند آنتی‌بیوتیک) مصرف می‌کنید، فراموش نکنید.

از خانواده یا دوستان خود برای یادآوری زمان مصرف دارو کمک بخواهیدقرص‌های‌ خود را سرِ وقت نمی‌خورید؟ این روش‌ها به شما کمک می‌کند

روش سنتی‌تر برای خیلی از ما هنوز همین است. به اعضای خانواده یا دوستان نزدیکتان بسپارید که زمان درست مصرف دارو را به شما یادآوری کنند.

برنامه درمانی خود را با برنامه روزمره خود، مثل خوردن وعده های غذایی، رفتن به رختخواب و مسواک زدن، مطابقت دهید.

از یادداشت‌ها و زنگ‌های هشدار استفاده کنید

یادداشت یادآوری را بر روی یخچال، تلفن، کابینت یا آینه حمام و سرویس بهداشتی خود قرار دهید. زنگ هشدار را بر روی تلفن همراه خود تنظیم کنید تا به شما یادآوری کند، زمان آن است که داروها را مصرف کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین