کد خبر: ۶۰۶۹۵۴
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱

آیا مونسان گزینه‌ پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی است؟

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: آقای مونسان می‌تواند یکی از گزینه‌های انتخابی آقای روحانی باشد؛ چراکه اکنون در سازمان میراث فرهنگی مشغول به فعالیت هستند.
آیا مونسان گزینه‌ پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی است؟
آفتاب‌‌نیوز :

حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درباره ارسال طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی به شورای حل اختلاف قوا و رسیدگی به این موضوع گفت: تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه، طرح نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود. دولت در مراحل رسیدگی در کمیسیون‌های مجلس، صحن علنی و همچنین در شورای نگهبان نظرات خود را اعلام کرد.

او گفت: پس از آنکه این مصوبه به تأیید شورای نگهبان رسید، در ۲۶ مرداد آقای لاریجانی مصوبه مجلس را به بنده ارائه کرد و من بلافاصله طی نامه‌ای مصوبه که به قانون تبدیل شده است را به آقای رئیس جمهور ارسال کردم و آقای روحانی قانون را برای اجرا به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ کردند.

امیری بیان کرد: با ابلاغ آقای رئیس جمهور، موضوع مطرح شده در شورای عالی حل اختلاف منتفی است، اما اجرای این قانون نیازمند تمهیدات فنی است که طی مکاتبه‌ای با رئیس مجلس شورای اسلامی مقدمات اجرایی شدن آن را فراهم خواهیم کرد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: با توجه به ابلاغ آقای رئیس جمهور، یکی از لوازم اجرای این قانون، تعیین سرپرست برای این وزارت جدید بود. اینکه آقای روحانی چه کسی را می‌خواهد به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس اعلام کنند، بنده اطلاعی ندارم؛ اما آقای مونسان هم می‌تواند یکی از گزینه‌های انتخابی آقای رئیس جمهور باشد؛ چراکه اکنون در سازمان میراث فرهنگی مشغول به فعالیت هستند. طبیعتا بر اساس روال عادی و منطقی، یکی از گزینه‌های مد نظر آقای روحانی آقای مونسان خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین