کد خبر: ۶۰۷۰۳۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۲
به دعوت لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه؛

ظریف به اجلاس سران گروه ۷ رفت| آمریکا: ترامپ مایل به مذاکره بدون پیش‌شرط با ایران است

سخنگوی وزارت خارجه گفت: ظریف به دعوت لودریان همتای فرانسوی به بیاریتز فرانسه محل نشست گروه هفت رفت. نشست سران گروه ۷ متشکل از آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا،‌ ژاپن و کانادا هم اکنون در بیاریتز فرانسه در حال برگزاری است.
آفتاب‌‌نیوز :

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه در توئیتی اعلام کرد: به دعوت لودریان وزیر امور خارجه فرانسه، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان برای ادامه رایزنی‌ها درخصوص ابتکارات اخیر بین روسای جمهور ایران و فرانسه، وارد شهر بیاریتز محل برگزاری اجلاس سران گروه هفت شد.»

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ وی تصریح کرد: «در این سفر با هیات آمریکایی ملاقات یا مذاکره‌ای صورت نخواهد گرفت.»ظریف به اجلاس سران گروه 7 رفت

شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ نیز لحظاتی پیش اعلام کرد، محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران به دعوت ژان ایو لودریان همتای فرانسوی اش وارد شهر بیاریتز فرانسه محل برگزاری اجلاس سران گروه ۷ شد.

به گزارش این شبکه تلویزیونی، هواپیمای حامل وزیر خارجه ایران لحظاتی پیش در فرودگاه بیاریتز به زمین نشست.

در همین حال خبرگزاری فرانسه هم در این باره نوشت: یک فروند هواپیمای ایرانی عصر روز یکشنبه در فرودگاه بیاریتز فرانسه بر زمین نشست.

به نوشته بی بی سی، سران هفت کشور اقتصادی جهان در جنوب فرانسه برای نشستی دو روزه گردهم آمده‌اند قرار است مسائلی مهم از جمله تنش در خلیج‌فارس و اختلافات میان تهران و واشنگتن و بحران آتش‌سوزی در جنگل‌های آمازون برزیل در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

بنابر گزارش رسانه‌های فرانسه امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در گفتگویی که هنگام ناهار دو نفره روز گذشته با دونالد ترامپ، رئیس جمهورآمریکا داشته جزئیاتی از طرح خود برای کاهش تنش میان واشنگتن و تهران را مطرح کرده است.

دستیاران آقای مکرون به خبرگزاری فرانسه گفته‌اند لغو محدود تحریم نفتی ایران در برابر توقف غنی‌سازی اورانیوم از سوی ایران بخشی از طرح فرانسه است.

ظریف به اجلاس سران گروه ۷ رفت| سخنگوی وزارت خارجه: با هیات آمریکایی مذاکره‌ای صورت نخواهد گرفت

نخستين تصاوير از لحظه ورود ظريف به فرودگاه بیاریتز فرانسه ( محل برگزاری نشست گروه 7 )/ العالم

رئیس‌جمهور فرانسه می‌گوید برای حل تنش اخیر میان تهران و واشنگتن پیشنهادی دارد که آن را با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در میان گذاشته است. او در عین حال گفته باید دید آمریکا تا چه حد حاضر است با این پیشنهاد راه بیاید.

ظریف در روزهای گذشته نیز به فرانسه رفته بود و با مکرون دیدار و گفت‌وگو کرده بود. وی گفت‌وگوها با رئیس جمهور فرانسه را «خوب و سازنده‌» توصیف کرده بود و گفته تماس‌ها بین روسای جمهور ایران و فرانسه ادامه خواهد داشت. امانوئل مکرون در روزهای گذشته تلاش کرده با ارائه پیشنهادهایی، ایران را متقاعد کند که در توافق هسته‌ای باقی بماند.

همزمان دونالد ترامپ به شکل تلویحی توافق سران جی‌هفت برای ارسال پیام به تهران را زیر سئوال برد و گفت به رغم اینکه مشکلی با تلاش‌های رئیس‌جمهور فرانسه با کاهش تنش با ایران ندارد، اما آمریکا مسیری مجزا برای مساله ایران می‌پیماید.

ساعتی پیشتر منابع فرانسوی گفتند که سران جی‌هفت پذیرفته‌اند که از طریق امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری این کشور پیامی به سران جمهوری اسلامی ارسال کنند.

اما وقتی آقای ترامپ در مقابل این پرسش قرار گرفت که آیا با محتوای این پیام موافق است؟ گفت: "من درباره این موضوع صحبتی نکردم."

به نوشته بی بی سی، او با این حال افزود که مشکلی با تلاش‌های میانجیگرایانه امانوئل مکرون یا شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن ندارد.

آغاز مذاکره ظریف با وزیر خارجه فرانسه

ظریف به اجلاس سران گروه ۷ رفت| سخنگوی وزارت خارجه: با هیات آمریکایی مذاکره‌ای صورت نخواهد گرفت

وزیر امور خارجه ایران که به صورت از پیش اعلام نشده به بیاریتز فرانسه رفته، مذاکرات خود با وزیر خارجه فرانسه را آغاز کرده است.

خبرگزاری رویترز بعدازظهر یکشنبه از آغاز مذاکره «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران و «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه در حاشیه نشست گروه 7 در بیاریتز فرانسه خبر داد.

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از منابعی در کاخ الیزه مذاکره ظریف و لودریان را تایید کرد.

ترامپ: نظری ندارم!

براساس گزارش خبرگزاری راشا تودی، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز یکشنبه با خودداری از اظهارنظر در خصوص عزیمت ظریف به شهر بیاریتز (محل برگزاری نشست گروه 7) گفت: در این‌باره نظری ندارم.

در همین حال یک خبرنگار بی بی سی نوشت: جالب است که وزیر خارجه ایران در بیاریتز مکان اجلاس سران گروه ۷ حضور دارد. در شگفتم که ترامپ چه فکری در این باره خواهد کرد.

یک مقام کاخ الیزه هم اعلام کرد،‌ ظریف در هیچ یک از نشست های گروه ۷ شرکت نخواهد کرد و فقط با لودریان دیدار می‌کند.

موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران همچنین در گفت و گویی اعلام کرد که وزیر امور خارجه پس از توقف کوتاه در شهر بیاریتز، امشب مجدد به تهران بازمی‌گردد تا در راس هیاتی سیاسی عازم پکن شود.

جزئیات سفر یک روزه ظریف به فرانسه از زبان موسوی

سید عباس موسوی در گفت‌وگو با صدا و سیما در خصوص سفر ظریف به شهر محل برگزاری نشست گروه 7 تصریح کرد: آقای ظریف در راستای اجرای تعهدات برجامی اروپا و اعضای ۱+۴ و همچنین ابتکاری که بین روسای جمهور ایران و فرانسه در جریان است ساعاتی پیش به دعوت وزیر خارجه فرانسه به شهر بیاریتز محل برگزاری اجلاس جی 7 رفت تا جزئیات این طرح مجدد بررسی شود.

وی افزود: آقای ظریف پس از توقف کوتاه در شهر بیاریتز، امشب مجدد به تهران بازمی‌گردد تا در راس هیئتی سیاسی عازم پکن شود.

تکرار ادعای منوچین برای مذاکره بدون پیش شرط با ایران

به نوشته خبرگزاری ایسنا، وزیر خزانه‌داری آمریکا بدون اظهارنظر در خصوص عزیمت ظریف به بیاریتز برای بررسی مجدد طرح پیشنهادی فرانسه، بار دیگر بر تمایل آمریکا مبنی بر مذاکره با ایران تاکید کرد.

به گزارش فرانسه 24، استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا بدون اظهار نظر خاص در خصوص ورود ظریف به شهر محل برگزاری نشست گروه 7 بار دیگر اعلام کرد که ترامپ مایل به گفت‌وگوی بدون پیش‌شرط با مقامات ایرانی است.

دیدار ظریف با مکرون

بر اساس تصاویر منتشر شده ظریف امروز یکشنبه در جریان سفر به فرانسه به دعوت وزیر امور خارجه این کشور اروپایی با مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه نیز دیدار و رایزنی کرد.

در این جلسه علاوه بر محمدجواد ظریف و مکرون، لودریان وزیر امور خارجه فرانسه، سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه و بهرام قاسمی، سفیر ایران در این کشور اروپایی حضور داشتند.

بر اساس این گزارش، ظریف روز جمعه نیز همچنین با رئیس‌جمهور فرانسه و وزیر امور خارجه این کشور در پاریس دیدار کرده بود و دیدار امروز او با مکرون دومین دیدار وی با این مقام فرانسوی در طی دو روز اخیر است.

گزارش ظریف از سفر ناگهانی‌اش به فرانسه

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در پی سفر به شهر برگزاری نشست گروه 7 در توییتی نوشت: «دیپلماسی فعالانه ایران برای دستیابی به تعامل سازنده ادامه می‌یابد. در حاشیه دیدار گروه 7 پس از مذاکرات جامع با لودریان و وزیر خزانه‌داری فرانسه، با امانوئل مکرون دیدار کردم و سپس جلسه تفهیمی مشترکی برای انگلیس و آلمان برگزار شد.راه پیش روی ما سخت است اما ارزش امتحان کردن را دارد.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
0
0
امروز تا فردا ترامپ مواضع خود را اعلام خواهد کرد و نتیجه گفتگو ها معلوم خواهد شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
0
2
ظریف منافع رابهتر حافظ است .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین