کد خبر: ۶۰۷۰۴۶
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۷

سامانه هسته معاملات بورس مشکلی ندارد

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران گفت: سامانه هسته معاملات بورس تهران مشکلی ندارد و حفره‌های آن رفع شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

روح‌الله دهقان مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران در گفت‌وگوی زنده با شبکه خبر در مورد مشکل در سامانه معاملات بورس تهران گفت: سامانه هسته معاملات بورس مشکلی ندارد و اگر ایرادی در آن پیدا شود، درصدد رفع آن هستیم و صرفا بخش اطلاع‌رسانی سامانه بورس با تاخیر همراه است که رفع می‌شود.

وی با بیان اینکه با 1400 ایستگاه معاملاتی بورس در کشور روبرو هستیم، گفت: تعداد معاملات در بورس تهران امروز به 700 هزار و روز گذشته به 800 هزار معامله رسید که نسبت به سال قبل 10 برابر شده است.

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران همچنین گفت: خود هسته معاملات بورس تهران موسوم به سامانه TSETMC از نظر معاملات مشکلی ندارد و برای اطلاع‌رسانی به معامله‌گران در یکی از مراکز داده‌ها با چند ثانیه تاخیر همراه بود که آن را رفع می‌کنیم.

دهقان در مورد حفره‌ها یا باگ‌های سیستم معاملات بورس گفت:در پایان سال گذشته باگی درسیستم معاملات بود که باعث می‌شد، هسته معاملات با مشکل مواجه شود. به گونه‌ای که حتی خود سازنده نرم‌افزار نیز متوجه آن نمی‌شد، اما با همت جوانان و مهندسان داخلی و دانش فنی داخلی باگ سیستم کشف و در سال 97 رفع شد.

وی گفت:‌ از ابتدای سال جاری هیچ اختلالی در هسته معاملات بورس روی نداده و حجم معاملات نشان می‌دهد که معاملات بورس به صورت روان انجام شده و با اختلال همراه نبوده است. تنها در بخش اطلاع رسانی سایت مدیریت فناوری بورس تهران قدری با تاخیر همراه بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین