کد خبر: ۶۰۷۲۸۸
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰

بخشش یک اعدامی پای چوبه دار

رییس اداره شوراهای حل اختلاف خوزستان گفت: فردی که ۱۶ سال پیش یک نفر را به قتل رسانده بود ، با تلاش رییس و اعضای شورای حل اختلاف شهرستان کارون، و با جلب رضایت اولیای دم، از چوبه دار رهایی یافت.
بخشش یک اعدامی پای چوبه دار
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روابط عمومی دادگستری خوزستان عبدالعباس زبیدی نیا افزود: این محکوم به قتل، در آن زمان نوجوانی ۱۵ ساله بود که به گفته خود به دلیل اختلاف با یکی از اقوام خود، وی را با سلاح شکاری به قتل رساند که پس از مدتی این نوجوان دستگیر و روانه زندان شد.

وی افزود: در این چند سال خانواده قاتل برای جلب رضایت اولیای دم مقتول، جمعی از بزرگان، خیران و مصلحان زیادی را واسطه قرار دادند اما نتیجه ای حاصل نشد.

زبیدی نیا ادامه داد: یک سال پیش با درخواست محکوم از شعبه شورای حل اختلاف ویژه زندان مبنی بر پیگیری و جلب رضایت اولیای دم، درخواست وی به شعبه سوم کیفری اجرای احکام اهواز ارجاع شد.

وی گفت: پرونده به منظور برقراری صلح و سازش و جلب رضایت خانواده مقتول به شورای حل اختلاف شهرستان کارون ارجاع و مورد رسیدگی قرار گرفت که در نهایت با تلاش اعضای این شورا و جلب رضایت اولیای دم، منجر به سازش شد.

رییس اداره شوراهای حل اختلاف خوزستان بیان کرد: رییس و اعضای شورای حل اختلاف این شهرستان با تلاش و کوشش خود و برگزاری چندین جلسه با خانواده مقتول، توانستند رضایت اولیای دم را جلب کنند و این جوان پس از ۱۶ سال، مورد عفو و بخشش قرار گرفت و از اجرای حکم قصاص رهایی یافت.

براساس آمار ارایه شده از سوی دادگستری خوزستان ، شوراهای حل اختلاف خوزستان سال ۱۳۹۷ در زمینه تعداد پرونده هایی که به صلح و سازش منجر شدند رتبه نخست را در کشور کسب کردند.

کارون که پیش از این از توابع اهواز بود با مصوبه هیات دولت در بهمن ۱۳۹۱ از این شهرستان جدا و به مرکزیت کوت عبدا... به شهرستان مستقل تبدیل شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین