کد خبر: ۶۰۷۲۹۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲
خواهان دشمنی با دنیا نیستیم، خواهان امنیت در جهان هستیم

شروط روحانی برای تحول مثبت در روابط ایران و آمریکا: هرگونه تحول در رفتار ما از توبه تحریم‌کنندگان آغاز می‌شود| کلید روابط مثبت با ایران، اصلاح رفتار واشنگتن است

برای خدمت به مردم، ساعت نمی شناسیم/ اصول سیاست خارجی تغییر نکرده؛ تعامل سازنده و گسترده با جهان راهبرد دولت و نظام است/ دنبال حل مشکلات از روال منطقی هستیم؛ نه عکس انداختن/ بدون دست برداشتن از تحریم و روابط خصمانه، تحولی در روابط ایران و آمریکا ایجاد نمی شود/بدون برگشت از تحریم، قفل تعامل با ایران باز نخواهد شد/دولت دوازدهم بر اساس منافع ملی حرکت می کند/ وظیفه ملی امروز، کمک به پیشران های تولید مثل مسکن است/رونق مسکن، مهمترین بخش رونق تولید و اشتغالزایی است
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اصول سیاست خارجی تغییر نکرده است، تعامل سازنده و گسترده با جهان را راهبرد دولت و نظام دانست و اظهارداشت: منطق روابط خارجی، امنیت و منافع ملی و حرکت در جهت آرمانهای انقلاب و عظمت ایران است و در این راستا آماده همکاری با جهان، منطقه و کشورهای دوست بر اساس اصول و مقررات هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت 110 هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی تولید مسکن با بیان اینکه برای خدمت به مردم، ساعت نمی شناسیم، بازگشت به فرهنگ دینی و ملی را راه عبور از مشکلات خواند و تصریح کرد: رونق تولید ملی، اساس کار دولت در عرصه داخلی و خارجی است.

شروط روحانی برای تحول مثبت در روابط ایران و آمریکا: هرگونه تحول در رفتار ما از توبه تحریم‌کنندگان آغاز می‌شود| با دیگران حرف می‌زنیم، مذاکره می‌کنیم و دیپلماسی می‌کنیم تا منافع مردم را حفظ کنیم

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه از روز اول شعار دولت تدبیر و امید تعامل سازنده با جهان بود، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در آغاز دولت دوازدهم نیز سیاست تعامل گسترده با جهان را اعلام کردند که ایشان یک گام نیز نسبت به دولت جلوتر رفتند.

روحانی با بیان اینکه ما به دنبال تنش با دنیا نبوده و خواهان امنیت منطقه و جهان و همچنین همکاری با کشورهای دوست هستیم، افزود: آمادگی داریم به همه مقررات بین‌المللی و در چارچوب منافع و امنیت ملی حرکت کنیم و ما مسیری به نام توانمند کردن ایران و قدرت ملی را انتخاب کرده‌ایم.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: هر چه قدرت ملی افزایش یابد امید دشمنان برای توطئه علیه ایران کاهش می‌یابد و در عین حال هر چه قدرت ما فرسوده شود، دشمنان امید و طمع بیشتری نسبت به جمهوری اسلامی ایران خواهند داشت.

روحانی با تأکید بر اینکه اصل برای ما امنیت و منافع ملی و همچنین پیشبرد آرمان‌های انقلاب اسلامی است، گفت: در هر کجا که نیاز به مذاکره و دفاع باشد، انجام خواهیم داد و در برابر زورگویی می‌ایستیم، اما هدف نهایی ما عظمت، سرافرازی و قدرت ایران است.

رئیس جمهور افزود: اگر از لحاظ دفاعی، اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و سیاست داخلی و خارجی، توانمند شویم کسی در دنیا نمی‌تواند ما را شکست دهد و این اساس منطق ماست که عوض شدنی نیست و در این مسیر حرکت می‌کنیم.

روحانی در ادامه با بیان اینکه آنچه در هفته‌های گذشته در مذاکرات با دنیا انجام دادیم و خواهیم داد، بر همین مبنا است، تصریح کرد: قدرت ایران، احقاق حقوق مردم و ایستادگی در برابر بدخواهان، مسیر ما برای رسیدن به آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی است.

رئیس جمهور تأکید کرد: برای این هدف تولید ملی در رأس امور است و اگر در کشور رونق تولید ایجاد شود، ما توانمند، قدرتمند و ثروتمندتر خواهیم شد و می‌توانیم از پیچ و خم این مسیر عبور نماییم.

روحانی با بیان اینکه دیپلماسی و سیاست خارجی یکی دیگر از قدرت‌های جمهوری اسلامی ایران است که در مذاکره با دیگران، منافع ملی و حقوق مردم تأمین شود، تصریح کرد: آنهایی که تحریم را بر جمهوری اسلامی ایران روا داشتند و اقدام به تروریسم اقتصادی کردند، تحول در رفتار ما با آنان از توبه آنها آغاز می‌شود و باید به تعهدات و راه و مسیر خطایی که انتخاب کردند، باز گردند و در خدمت منافع و امنیت جهان باشند و با احترام و تکریم متقابل انقلاب، نظام اسلامی و حقوق ملت ایران را به رسمیت بشناسند.

رئیس جمهور با بیان اینکه رابطه ایران و آمریکا زمانی شاهد تحول مثبت خواهد بود که آمریکایی‌ها دست از تحریم بردارند و بر روی این مسیر غلط خود، خط بطلان بکشند، گفت: کلید تحولات مثبت در روابط دو کشور، در اختیار واشنگتن است تا در منطقه از امنیت برخوردار باشند و بتوانند با کشورهای منطقه روابط بهتری برقرار کنند.

روحانی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها می‌گویند از ایران هیچ چیزی نمی‌خواهیم جز اینکه ایران سلاح اتمی نسازد و این گفته ناصحیحی است، ادامه داد: ما به دنبال ساخت سلاح اتمی نیستیم، چرا که اراده و دکترین نظامی ما بر پایه سلاح‌های متعارف بوده و به هیچ عنوان به دنبال سلاح‌های کشتار جمعی نیستیم.

رئیس جمهور تأکید کرد: این سیاست ما نه بخاطر اخم و سخنان شما، بلکه به دلیل اعتقاد، اخلاقیات تصمیمات امنیت ملی و فتوای مقام معظم رهبری است.

روحانی با تأکید بر اینکه تا اولین قدم از سوی شما که همان رفع تحریم‌های غلط و ظالمانه علیه ملت ایران است، برداشته نشود، این قفل باز نخواهد شد، گفت: در برابر ملت بزرگ ایران، سر تعظیم فرود آورید و در نتیجه شرایط عوض می‌شود چرا که دولت دوازدهم براساس منافع ملی حرکت می‌کند و ما مرد مذاکره بوده و هستیم و تمام جهان به این مهم اذعان دارند.

رئیس جمهور با اشاره به تداوم مذاکرات دولت جمهوری اسلامی ایران با 5 قدرت دیگر جهانی، ادامه داد: راه ما روشن است که اگر به تعهدات خود برگردند ما هم باز خواهیم گشت و به دنبال حل مسایل و مشکلات از راه معقول هستیم.

روحانی با تأکید بر اینکه ما به دنبال عکس گرفتن نیستیم، تصریح کرد: اگر کسی تنها به دنبال عکس گرفتن با حسن روحانی باشد، این امکان‌نپذیر نیست، مگر آنکه از تمام تحریم‌های ظالمانه دست بردارند و به حقوق ملت ایران احترام بگذارند که در این صورت شرایط عوض خواهد شد.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه امروز بزرگترین وظیفه ملی و انقلابی ما کمک به تولید است، افزود: باید از پیشران‌های بخش تولید همانند مسکن، شرکت‌های دانش بنیان و گردشگری آغاز کنیم، چرا که این بخش‌ها قابلیت اشتغال‌زایی برای صدها و هزاران نفر را دارد.

رئیس جمهور شرکت‌های دانش‌بنیان و رونق در بخش‌های مسکن و گردشگری را به عنوان پیشران‌های تولید برشمرد و افزود: بخش مسکن به واسطه آنکه می تواند هزاران شغل ایجاد کند، برای دولت بسیار حائز اهمیت است.

روحانی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی تاکنون اقدامات بسیار ارزشمندی را در بخش مسکن و ایجاد و نوسازی جاده‌ها و نوسازی ناوگان هوایی، انجام داده است، اظهار داشت: اگر آمریکایی‌ها از مسیر حق دوری نمی‌کردند، امروز بسیاری از قسمت‌های ناوگان هوایی کشور نوسازی شده بود، کما اینکه در همان ایام پس از توافق برجام 15 فروند هواپیمای نو به ناوگان هوایی کشور افزوده شد و امروز در خطوط مختلف هوایی مردم از آن استفاده می‌کنند.

رئیس جمهور با اشاره به توسعه بندر چابهار و خطوط ریلی در کشور از جمله افتتاح راه‌آهن چابهار به زاهدان، راه‌آهن اینچه برون، بهره‌برداری راه‌آهن قزوین به رشت و افتتاح راه‌آهن ارومیه و همدان، اظهار امیدواری کرد که راه‌آهن تبریز از طریق میانه به بستان‌آباد هم به زودی با تلاش دست‌اندرکاران راه‌اندازی شود.

روحانی با بیان اینکه دولت یازدهم در زمینه مسکن به واسطه طرح‌های نیمه تمامی که از گذشته به ارث رسیده بود، دچار مشکلات شد، گفت: این طرح‌های نیمه تمام به گونه‌ای بود که نه می‌شد آنها را رها کرد و هم تکمیل آنها هزینه‌های زیادی را به دولت تحمیل می‌کرد. بویژه آنکه این مسکن‌ها در مکان‌هایی احداث شده بود که شرایط مساعد و امکانات همراه برای آب‌رسانی، برق‌رسانی و ارایه خدمات به مردم را در خود نداشت.

رئیس جمهور افزود: وزیر سابق راه و شهرسازی از ابتدا معتقد بود تا برای تکمیل این طرح‌ها از بانک مسکن و پایه پولی استقراض کند که من با آن مخالفت کردم و این اولین اقدام مهم دولت یازدهم در زمینه انضباط مالی بود، چرا که استقراض حدود 8 میلیارد از پایه پولی مشکلات زیادی را بوجود می‌آورد.

روحانی احداث مسکن را اقدامی مهم و ضروری برای جامعه دانست و خاطر نشان کرد: امروز بخش عمده‌ای از زندگی مردم در داخل خانه است و مسکن به معنای محل سکون و آرامش است و اگر محیطی مناسب را نداشته باشد، دیگر نمی‌توان آن را مسکن نامید.

رئیس جمهور اظهار داشت: در دولت یازدهم از ابتدا تأکیدم بر احیای بافت فرسوده بود و اولویت اول دولت را بر بازآفرینی بافت فرسوده قرار دادم، چرا که امکانات و خدمات اولیه مانند آب، برق، گاز، خیابان و سایر مراکز خدماتی در این بافت‌ها وجود دارد و تنها باید در آن مسکن‌های جدید ایجاد کرد.

روحانی با تأکید بر اینکه احیای بافت های فرسوده همچنان اولویت دولت است، گفت: باید احداث شهرهای جدید در مکانی مناسب با در نظر گرفتن تأمین امکانات و دسترسی مناسب مد نظر قرار گیرد و در این راستا وزرا و مسئولان ذیربط و استانداران باید تلاش کنند تا بتوانیم شهری با معیارهای شاخص معماری جمهوری اسلامی ایران بسازیم تا نماد و تابلویی از معماری این دوران باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه اصفهان به عنوان نماد معماری دوران صفویه بوده و میدان نقش جهان به عنوان یکی از زیباترین میادین جهان، براساس اصول بسیار دقیق و مهندسی ساخته شده است، گفت: نقش جهان اصفهان برای همیشه از زیباترین میدان‌های جهان است.

روحانی آغاز عملیات اجرایی ساخت 110 هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن را افتخارآمیز و برای مردم خوشحال‌کننده دانست و گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و تلاش کنیم که تا پایان این دولت 900 هزار واحد مسکونی تکمیل و ساخته شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه خانه حق مردم و سرمایه ارزشمند زندگی آنها بشمار می‌رود، افزود: با ساختن مسکن توسط دولت مخالف هستم و معتقدم دولت باید برای تهیه مسکن مردم به صحنه بیاید و زمینه‌ها، شرایط و تسهیلات لازم را برای ساخت مسکن توسط بخش خصوصی، ایجاد کند.

روحانی با بیان اینکه امروز قیمت زمین بخش عمده‌ای از هزینه‌های ساخت مسکن را در بر دارد، سوداگری با زمین را از مهمترین عوامل گرانی مسکن دانست و تصریح کرد: برنامه دولت تأمین زمین رایگان برای انبوه‌سازی مسکن است و اگر بتوانیم محلی مناسب برای ساخت مسکن را در اختیار مردم قرار دهیم دیگر کسی به دنبال تخریب مراتع و جنگل‌ها نخواهد رفت.

رئیس جمهور افزود: همانطور که بارها به وزیر راه و شهرسازی درباره تأمین مسکن کارمندان دولت تأکید کرده‌ام، باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم تا فردی که کارمند دولت است، بداند پس از 5 سال، صاحب خانه شده و قمیت آن را در مدت طولانی پرداخت می‌کند.

روحانی با اشاره به سرعت افزایش قیمت مسکن و مشکلاتی که این روند برای زندگی مردم در جامعه بوجود می‌آورد، گفت: امروز همه باید برای تأمین مسکن مردم به میدان بیایند و به همه وزرا، شهرداران، استانداران و حتی نیروهای مسلح، تأکید کردم که زمین ‌های مازاد خود را برای ساخت مسکن در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند.

رئیس جمهور با بیان اینکه بخش عمده‌ای از رونق اقتصادی به عنوان تأکید مهم مقام معظم رهبری در سال جاری برعهده بخش مسکن به عنوان پیشران تولید است، گفت: مسکن علاوه بر اینکه بخشی از نیاز جامعه را برطرف می‌کند، موجب اشتغال سریع و رونق در جامعه می‌شود و امروز وظیفه ملی کمک به پیشران‌های تولید مانند مسکن است.

روحانی در ابتدای این مراسم نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر ، ایمان به خدا و تواضع در برابر مردم را اصل همیشگی رجایی و باهنر دانست و اظهارداشت: راه‌ شهیدان رجایی و باهنر، خدمت خالصانه به مردم بود.

وی با اشاره به نام‌گذاری هفته دولت به نام شهیدان بزرگوار رجایی و باهنر، گفت: امیدواریم بتوانیم از مسیر و راه مخلصانه آن دو شهید بزرگوار برای پیشرفت کشور و رفاه ملت استفاده کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به دوران آشنایی با این دو شهید بزرگوار، قبل و بعد از انقلاب گفت: در تمام این دوران‌ها هیچ تغییری در رفتار آن دو عزیز ندیدم و این بسیار مهم است که در فراز و نشیب زندگی و روزهای سختی و راحتی قدرت روح اراده و تواضع انسان در برابر مردم تغییر نکند.

روحانی با بیان اینکه برخی روحی کوچک دارند و با یک پست، مدرک و ترفیع راه خود را گم می‌کنند، افزود: شهیدان رجایی و باهنر و سایر شهدا به ما آموختند که چگونه زندگی کنیم و باید در هفته دولت از اخلاق، رفتار و اراده آنها بهره لازم را ببریم.

رئیس جمهور همچنین با ذکر خاطره‌ای از شهید رجایی و در جلسه‌ای در ساختمان نخست‌وزیری با حضور شهیدان باهنر و بهشتی، مرحوم رفسنجانی و مقام معظم رهبری، گفت: در آن جلسه شهید رجایی که مشغول انجام رسیدگی به امور بود برای لحظه‌ای به خواب رفتند و شهید بهشتی به ما اشاره کردند که کمی آرام‌تر حرف بزنید چرا که شهید رجایی برای 48 ساعت نخوابیده بود و با چنین روحیه ایمان و اخلاص کار می‌کرد.

روحانی ادامه داد: باید بیاموزیم که اگر برای ورود به محل کار و خروج از آن کارت می‌زنیم، باید در طول این مدت به فکر خدمت به مردم باشیم و ساعات و لحظات را نشناسیم و با تمام توان به مردم خدمت نماییم.

رئیس جمهور با بیان اینکه خدمت به مردم افتخار است و باید تمام اعضای خانواده بشری را به عنوان جمع خانواده حق بدانیم، گفت: همه مشکلات را می‌توان حل کرد و خداوند این قدرت، هوش و اراده را به ما عرضه کرده است ما اهل ایران و مسلمانیم با فرهنگی تاریخی و پیامبر و ائمه بزرگ که می‌توانیم با این روحیه از مشکلات عبور نماییم.

روحانی آغاز عملیات اجرایی 110 هزار واحد مسکونی را مایه افتخار و مباهات دانست و گفت: با قول وزیر راه و شهرسازی، 500 هزار واحد نیمه تمام و 400 هزار واحد مسکونی تا پایان دولت دوازدهم ساخته خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
2
26
منافع مردم محور بودن .
فرق است با
منافع مسکو محوربودن .
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
6
13
... مذاکره و دیدار چه حضوری چه تلفنی مهم نیست! باید در عمل اقدام مورد نظر طرف انجام بشه، وگرنه که کره شمالی هم چند بار با ...ترامپ دیدار و رفت و آمد کرده. نتیجه اش چی شده؟؟! ...
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
3
15
هنوز نیاز به شرط گذاری نبود چرا اقدام نکردید ،؟
!
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
3
19
حالا شرط شما اگر نشه کی ضرر میکند البته نه شما ونه ملت ودولت آمریکاکه متاسفانه ملت ایران!؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین