کد خبر: ۶۰۷۳۳۱
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲

رایزنی پزشکیان با رئیسی درباره بازداشت دو نماینده

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان از جلسه تعدادی از اعضای این هیات با رئیس قوه قضائیه خبر داد و گفت: تفاهمی در این جلسه صورت گرفت تا قوه قضائیه در بررسی پرونده‌های مربوط به نمایندگان ارتباط بیشتری با هیات نظارت داشته باشد.
آفتاب‌‌نیوز :

محمدجواد جمالی اظهار کرد: روز گذشته آقای پزشکیان به عنوان رئیس هیات نظارت به همراه چند عضو هیات رئیسه مجلس جلسه‌ای با آقای رئیسی رئیس قوه قضائیه در جهت تفاهم بیشتر برای رسیدگی به پرونده‌های احتمالی نمایندگان به دنبال موضوعات پیش آمده داشتند.

وی توضیح داد: در این جلسه تاکید شد که قوانین هیات نظارت برای قوه قضائیه قابل احترام است لذا قرار شد جلسه مشترکی بین هیات نظارت با هیات تعیین شده از سوی آقای رئیسی برگزار شود. احتمالا این هیات متشکل از اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه، رحیمی معاون پارلمانی قوه و چند نفر دیگر خواهد بود تا اگر موردی از پرونده نمایندگان بود علاوه بر هیات نظارت به این هیات هم داده شود.

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان درباره اینکه آیا در این جلسه موضوع بازداشت اخیر فریدون احمدی و محمد عزیزی دو نماینده مجلس هم مطرح شد؟ گفت: نظر طرفین در این جلسه این بود که چون نماینده در دسترس است می‌شد کار به حبس و زندان کشیده نشود. زیرا هنوز حکم قطعی صادر نشده و اینگونه برخوردها هم روال نبوده است. کما اینکه پیش از این در یک مورد پرونده اجرایی درباره این نمایندگان به هیات نظارت اعلام کرده بودیم که اقدامات آنها خلاف وظایف نمایندگی نبوده است. خوب بود که اگر مورد دیگری هم وجود داشت به هیات نظارت ارجاع می‌شد.

جمالی در پایان و در جمع بندی با بیان اینکه کار بررسی پرونده این دو نماینده در حال انجام است، گفت:‌ تفاهم شد که از این به بعد پرونده‌های مربوط به نمایندگان حتما به هیات نظارت داده شود. همچنین هیاتی تعیین شود که روند بررسی به اینگونه پرونده‌ها را تسهیل بخشیده و اساسا قوه قضائیه ارتباط بیشتر با هیات نظارت داشته باشند.

چند روز پیش فریدون احمدی نماینده زنجان و محمد عزیزی نماینده ابهر به دلیل مسائل مربوط به سایپا بازداشت شدند و بعد از آن هر کدام با قرار وثیقه ۱۰ میلیارد تومانی آزاد شدند و در جلسات مجلس هم حضور پیدا می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین