کد خبر: ۶۰۷۵۰۹
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۰

ظریف وارد مالزی شد

وزر امور خارجه کشورمان در ادامه تور آسیایی خود، وارد کوالالامپور پایتخت مالزی شد.
آفتاب‌‌نیوز :

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ایستگاه پایانی سفر آسیایی خود ساعتی پیش با استقبال مدیرکل غرب آسیای وزارت امور خارجه مالزی وارد کوالالامپور شد.

قرار است ظریف در کوالالامپور با «ماهاتیر محمد» نخست وزیر و «سیف الدین عبدالله» وزیر امور خارجه این کشور دیدار کند.

ظریف وارد مالزی شد

ظریف روز دوشنبه راهی چین و در دیداری با «وانگ یی» همتای چینی خود در خصوص ابعاد مختلف روابط دو جانبه، آخرین تحولات اجرای برجام و ابتکارات روسای جمهور ایران و فرانسه، نقشه راه ۲۵ سال آینده روابط دو کشور، امنیت منطقه خلیج فارس و تنگه استراتژیک هرمز، تحریم های غیرقانونی و یکجانبه ایالات متحده ضد کشورهای مستقل گفت و گو و تبادل نظر کرد.

وزیر خارجه ایران همچنین روز گذشته (سه شنبه) در شهر بندری یوکوهاما با «کونو تارو» وزیر خارجه این کشور دیدار و گفت و گو کرد طرفین در این دیدار در خصوص روابط دو جانبه، آخرین تحولات و تحرکات دیپلماتیک در خصوص اجرای برجام، مهمترین مسائل منطقه ای و بین المللی از جمله شرایط در خلیج فارس و خاورمیانه و سایر موضوعات مورد علاقه گفت و گو و تبادل نظر کردند.

وی همچنین صبح امروز با «آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن دیدار و گفت و گو کرد در این دیدار در خصوص آخرین تحولات اجرای برجام و نیز تنش ها در منطقه و راهکارهای کاهش آن به تفصیل گفت و گو و در تبادل نظر شد.

ظریف بعد از این دیدار در توئیتی به زبان ژاپنی نوشت در ژاپن و در دومین بخش از دیدار آسیایی ام هستم با وزیر امور خارجه و نخست وزیر ژاپن دیدار کردم گفت و گوهای سازنده ای درباره پیشبرد روابط بسیار خوب دو جانبه، کاهش تنش در خلیج فارس و حفظ منافع برجام برای مردم ایران داشتیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین