کد خبر: ۶۰۷۵۱۹
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۶

لاوروف و ظریف دوشنبه در مسکو دیدار می‌کنند

سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه اعلام کرد که وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دوشنبه هفته آینده دوم سپتامبر در مسکو با همتای روس خود دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.
لاوروف و ظریف دوشنبه در مسکو دیدار می‌کنند
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش ریانووستی، ماریا زاخارووا با بیان این مطلب افزود: در این دیدار قرار است در خصوص موضوعات در خلیج فارس و همچنین برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام تبادل نظر کنند.

به گفته وی، "در تاریخ ۲ سپتامبر مسکو میزبان مذاکرات دوجانبه میان سرگئی لاوروف و وزیر امور خارجه ایران خواهد بود، آنها قصد دارند در مورد مسائل موضوعه در همکاری های دوجانبه و همچنین تبادل نظر در مورد برنامه های منطقه ای از جمله برجام، اوضاع در خلیج فارس و سایر موضوعات مرتبط گفت‌وگو کنند.

گفتنی است، موعد برداشته شدن گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران تا ۱۰ روز دیگر فرا می‌رسد و اینک توپ در زمین طرف‌های باقی‌مانده در توافق قرار دارد که با اجرای «اینستکس» و سازوکارهای مشابه از ادامه آن جلوگیری کنند یا همچنان شاهد بازگشت تدریجی تهران از برجام باشند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چند روز پیش همزمان با نشست گروه هفت در فرانسه، راهی این کشور شد و پس از دیدار  و گفت وگو با امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه و وزیر خارجه این کشور راهی چین شد.

وی طی روزهای اخیر با مقام‌های دو کشور بزرگ آسیا (چین و ژاپن) به طور مفصل به گفت ‌وگو نشسته است و همچنین اعلام کرد که اگر اقدام موثری از اروپا انجام شود، ایران گام سوم را در ۱۶ شهریورماه برنمی‌دارد.

بنظر می رسد با توجه به خبری که سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه اعلام کرده است، سفر به روسیه، ایستگاه پایانی دیپلماسی ظریف ایران تا پیش از گام سوم باشد.

یادآور می‌شود که وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اکنون و در ادامه دیپلماسی متوازن و فعال ایران در اروپا و آسیا، به مالزی رسیده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین