کد خبر: ۶۰۷۶۰۹
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳

بادهای ۱۲۰ روزه سیستان و بلوچستان شدت می گیرد

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت:وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال این استان از روز جمعه تا آخر هفته آینده شدت خواهد گرفت به طوریکه در برخی مناطق انتظار وقوع توفان گرد و خاک وجود دارد.
بادهای ۱۲۰ روزه سیستان و بلوچستان شدت می گیرد
آفتاب‌‌نیوز :

دوست محمد کلیم روز پنجشنبه اظهار داشت: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های عددی از جمعه پیش رو تا اواخر هفته آینده بر سرعت وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال سیستان و بلوچستان افزوده می شود به طوریکه انتظار می رود سرعت وزش باد صبح ها از شدت بیشتری برخوردار باشد.

وی افزود: اثرات این بادها علاوه بر منطقه سیستان، نواحی مرکزی و مرزهای غربی سیستان و بلوچستان را نیز با شدت کمتر در برخواهد گرفت.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود این افزایش سرعت منجر به بروز گرد و خاک و توفان در برخی نقاط شمالی و افت کیفیت هوا در این منطقه و بخش های دیگری از استان شود.

وی گفت: با توجه به افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش سطح کیفی هوا در روزهای توفانی، توصیه می شود تمامی افراد بویژه کودکان و بیماران قلبی، تنفسی از تردد در فضای باز خودداری کنند.

کلیم همچنین نسبت به لزوم احتیاط و رعایت مقررات رانندگی در این بازه زمانی هشدار داد و افزود: رانندگان با دقت بیشتر و رعایت کامل مقررات اقدام به تردد در مسیرهای مواصلاتی کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین