کد خبر: ۶۰۷۶۵۷
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۵
محمدباقر نوبت، معاون رئیس جمهوری:

برای تکمیل جاده ایذه- اصفهان ۲ هزار میلیارد ریال اختصاص می‌یابد

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه برای تکمیل جاده اهواز- ایذه مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال طی روزهای آینده ابلاغ شده است گفت: در صورت تکمیل این مسیر برای ساخت جاده ایذه به اصفهان نیز مبلغ ۲ هزار میلیارد دیگر اختصاص می یابد.
آفتاب‌‌نیوز :

محمدباقر نوبخت در حاشیه سفر خود به شهرستان ایذه با حضور در سد کارون سه با اشاره به دومین سفر خود به این منطقه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: برای اجرای طرح بزرگ آبرسانی به ایذه برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته که تکمیل آن نیاز به فاینانس دارد.

وی همچنین محور اصلی سفر خود به ایذه را موضوع جاده اهواز- ایذه- اصفهان عنوان کرد و گفت: مسیر موجود با دشواری هایی همراه است که باید با ابلاغ ۲۰۰ میلیاردی که اخیر صورت گرفته تکمیل شود.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به توافقات صورت گرفته برای تکمیل ۸۰ کیلومتر باقی مانده از مسیر چهار خطه اهواز به ایذه، گفت: بنیاد مسکن در حال حاضر آمادگی ادامه این پروژه را تا اصفهان دارد و پیش بینی می شود تا هفته دولت و یا دهه فجر سال آینده به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه طی توافقی که با وزارت راه و شهرسازی و شرکت زیرساخت صورت گرفته، افزود: مبلغ ۲ هزار میلیارد باقی مانده این پروژه نیز بعد از تکمیل مسیر اهواز- ایذه اختصاص خواهد یافت.

طرح چهار خطه کردن محور اهواز - ایذه سال ها قبل آغاز شده و همچنان کار ساخت آن در چند نقطه ادامه دارد اما روند تکمیل این طرح که از طرح های مهم راهسازی کشور است با کندی پیش می‌رود.

با بهره برداری از این جاده، مسیر اهواز - لردگان از ۴۱۳ کیلومتر به ۳۳۲ کیلومتر کاهش می یابد.

جاده اهواز - ایذه - لردگان، استان‌ خوزستان را به چهارمحال و بختیاری و اصفهان متصل می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین