کد خبر: ۶۰۷۷۱۶
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۰

حمله پهپادهای یمنی به فرودگاه نجران عربستان

یگان پهپادی یمن با چند فروند هواپیمای بدون سرنشین «قاصف 2k»، فرودگاه منطقه‌ای نجران در جنوب عربستان را مورد حمله قرار داد.
حمله پهپادهای یمنی به فرودگاه نجران عربستان
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش شبکه خبری المسیره، سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: در این حمله، آشیانه هواپیماهای جنگی هدف قرار گرفت و پروازهای این فرودگاه متوقف شد.

سرتیپ یحیی سریع افزود: این عملیات در پاسخ به جنایات ائتلاف سعودی و ادامه محاصره یمن و تداوم حملات هوایی متجاوزان صورت گرفت.

یگان پهیادی یمن روز چهارشنبه نیز دو عملیات تهاجمی با پهپادهای «قاصف 2k» در نجران و جیزان واقع در جنوب عربستان انجام داد. در عملیات اول یک موضع نظامی مهم در نجران و در عملیات دوم نیز یک پایگاه ارتش عربستان و عناصر وابسته به آن در اطراف جیزان هدف قرار گرفت.

عربستان و امارات از فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.

بر اثر این تجاوز تاکنون بیش از یکصد هزار یمنی کشته شده و بر اساس گزارش سازمان ملل قطحی در این کشور به بزرگ ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین