کد خبر: ۶۰۷۷۴۲
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸

عملیات گسترده پهپادی ارتش یمن در فرودگاه «نجران» در جنوب عربستان

سخنگوی نیروهای مسلح یمن وابسته به جنبش انصارالله از حمله پهپادی گسترده به فرودگاه منطقه‌ای «نجران» در جنوب عربستان سعودی خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از المسیره، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، شب گذشته اعلام کرد، یگان پهپادی عملیات تهاجمی گسترده‌ای با استفاده از پهپادهای «قاصف k2» علیه فرودگاه منطقه‌ای نجران در جنوب غربی عربستان سعودی صورت داد.

سرتیپ سریع تأکید کرد، طی این عملیات یگان پهپادی آشیانه‌های هواپیماهای جنگی سعودی در فرودگاه مذکور هدف قرار گرفت و در نتیجه، پروازها به این فرودگاه و بالعکس متوقف شده است.

سخنگوی انصارالله تصریح کرد این عملیات و عملیات مشابه آن در چارچوب پاسخ مشروع یمن به جنایت‌های ائتلاف سعودی علیه یمن یمن، محاصره مستمر این کشور و حملات هوایی است.

یگان پهپادی یمن، روز چهارشنبه ششم شهریور نیز دو عملیات تهاجمی با استفاده از پهپادهای «قاصف K2» علیه نجران و جیزان انجام داد که در عملیات نخست، یک پایگاه نظامی مهم در نجریان با دقت بالا هدف قرار گرفت و در عملیات دوم، پایگاه تازه تاسیس‌شده سعودی و مزدوران آن در جیزان مورد هدف قرار گرفتند.

یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همچنین صبح دیروز اعلام کرد که فرودگاه بین‌المللی «أبها» را برای دومین بار با موشک کروز «قدس 1» هدف قرار داده است.

در تحولی دیگر، یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، صبح امروز- جمعه- یک موشک بالستیک میان‌بُرد از نوع «قاصم» را به مراکز تجمع ارتش سعودی و مزدورانش در شمال حیران شلیک کردند.

سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن تأکید کرد که موشک بالستیک ده‌ها کشته و زخمی در صفوف دشمن بر جای گذاشته است.

وی تأکید کرد که این حمله موشکی به عنوان اقدامی پیشگیرانه برای خنثی کردن نقشه دشمن بود که برای پیشروی به سمت مواضع ارتش و کمیته‌های مردمی در «حرض» برنامه‌ریزی می‌کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین